Guest msunio

SIO-haku 09

316 viestiä aiheessa

Minä taas veikkaan että sillä on merkitystä.

Ei siitä varmaan ainakaan mitään pluspisteitä saa, mutta onhan tuossa edellä toinenkin sivari päässyt ainakin valintakokeisiin että ei se nyt ihan ratkaiseva tekijä liene.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole vieläkään saapunut kirjettä  :o Toivottavasti saapunee ensi viikolla. Onnea kaikille jatkoonpääsijöille!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve vaan kaikille!

Itsekin sain kutsun pari päivää sitten ja tässä jo innolla odotellaan testejä 30.10. ...  :thmbup:

Tässä minun taustani:

-ikä 27 v.

-terveys erittäin hyvä, lääkärikin totesi että 'taidat sitten harrastaa jotain lajia kun on lepopulssisi on  noin alhainen'  ;D, ei allergioita tms. näön tarkkuus molemmissa 1,6 laseitta  ;D

-lukion päättötodistuksessa äidinkieli C, englanti E, ranska M, espanja C, lyhyt matematiikka E (vajaa piste L:stä joka on erikseen laitettu todistukseen), ruotsi M. Niin ja lukion opetus oli englanniksi.

-AMK tutkinto takataskussa ja työkokemusta yhteensä tältä alalta n. 3 vuotta. Tämän lisäksi työkokemusta kaikenlaisista töistä teinistä lähtien.

-inttiä ei näin naisena ylläri ylläri ole suoritettuna

-ainoa muu toditus/lupa jonka pistin mukaan oli PADI:n advanced open water diver-lupa, ajattelin että ehkä siitä olisi jotain iloa heille. ::)

-ja ekaa kertaa hakusessa... ;)

Itselläni olisi tosin yksi kysymys koskien noita tulevia testejä...kun te muut (suurin osa ainakin) olette tuon intin käyneet, niin mitäköhän nuo 'intistä tutut' testit mahdollisesti ovat ja sisältävät? Että voin sitten henkisesti valmistautua...  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve vaan kaikille!

Itselläni olisi tosin yksi kysymys koskien noita tulevia testejä...kun te muut (suurin osa ainakin) olette tuon intin käyneet, niin mitäköhän nuo 'intistä tutut' testit mahdollisesti ovat ja sisältävät? Että voin sitten henkisesti valmistautua...  ;D

Kysymykset niissä p1 ja p2-testeissä intissä oli luokkaa ''Pidätkö isästäsi? Oletko koskaan halunnut kukkakauppiaaksi?'' ja sitte ''matemaattisissa'' kysymyksissä mietittiin mihin suuntaan ratas pyörii hihnan kanssa jne. Eipä niihin oikein voi valmistautua varsinaisesti...

Onkos kukaan muuten menossa Tampereen suunnalta 30.10 testeihin? Mietin itse vaan mikä olisi helpoin ja varmin tapa mennä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä olis yks mies tampereen suunnalta (Pirkkalasta) lähdös ja testiajankohta 30.10 klo 12-16. Eli olisko kimppakyyti mahdollisuuksia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

27.10. tuli testipäiväksi..

pitänee pyyhkästä junalla kaverin luokse järvenpäähän ja mennä siitä sitten vaikka lenkkaripelissä puolille päivin :)

Taustoistani

Lukio MMMCC kirjotuksilla, kaikkien aineitten keskiarvo 8,2 muistaakseni. Matemaattinen puoli ollut vahvempana, kuin kielet.

Ikää 22

Työkokemus oli niin sekalaista pientä hommaa koulujen ohella, etten varsinaiseen kokemukseen merkannut mitään.

Intissä tuli piipahdettua RVL:n leivissä ja samaan tuli käytyä SissiRUK vuonna 2007.

Opiskelut nyt kesken Joensuun yliopistolla ja tarkoitus olisi kevääksi saada kandidaatin tutkinto kasaan.

Terveyspuoli hyvässä kunnossa, merkintöjä lappuun tuli teininä rajuna käyneestä aknesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valitus lääniin pitäisi tehdä 14 pv kuluessa, mutta lääkärin soittoaika "lisätietoja varten" oli merkattu vasta 30.10., jolloin valitusaika on jo mennyt umpeen ja testit mitä ilmeisimmin alkaneet. Tuntuu hieman oudolta, etten voi valittaa päätöksestä, ennen kuin saan tietää hylkäyssyyn, mutta mahdollisuutta hylkäyssyyn tiedoksi saamiseen ei anneta ennen valitusajan umpeutumista...

Jos koet ettei mitään vikaa terveydessäsi pitäis olla (varsinkaan sellaista mikä olisi käynyt ilmi ilmoitetuista tiedoista)

Niin toki valitusta heti menemään, sitä voi sitten 30.10. vaikka täydentää uusilla tiedoilla, kun kanne on pistetty vireille ennen määräajan päättymistä.

Toki kannattaa katsoa JAR-FCL 3 läpi täysin ettei sieltä kävisi ilmi mitään.

Oliko sinulla siinä terveystarkastuslomakkeessa kaikki asiat ok?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos koet ettei mitään vikaa terveydessäsi pitäis olla (varsinkaan sellaista mikä olisi käynyt ilmi ilmoitetuista tiedoista)

Niin toki valitusta heti menemään, sitä voi sitten 30.10. vaikka täydentää uusilla tiedoilla, kun kanne on pistetty vireille ennen määräajan päättymistä.

Toki kannattaa katsoa JAR-FCL 3 läpi täysin ettei sieltä kävisi ilmi mitään.

Oliko sinulla siinä terveystarkastuslomakkeessa kaikki asiat ok?

Kannattaa myös huomioida, että Finnairilla/SIO:lla on tiukemmat kriteerit kuin JAR-FCL 3 rajat (esim. verenpaine, piilokarsastus, silmien korjausleikkaus jne.) . Eli kannattaa verrata niihin rajoihin jos jokin on niistä mennyt lähelle tai yli.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täältä jatkoon, 28.10 12-16. =)

Ikää tuli juuri 30 vuotta. Ammatti keittiöpäällikkö, joskin opiskelen tällä mediatekniikan insinööriksi ensimmäistä vuotta JAMK:ssa.

Ammattikoulun papereilla vuodelta -98 keskiarvolla ~4. Sen jälkeen opintoina täydennyskoulutusta Haaga/Perhossa. Työkokemusta ravintola-alalta 10 vuotta, ei mitään terveydellisiä esteitä. Intissä tuli oltua vain 180 vrk, joten sitä ehkä eniten pelkäsin.

En kyllä muista koska olisin viimeksi jännittänyt yhtä lailla, ku pitelin sitä ohutta kirjekuorta kädessä, kunnes sen uskalsin avata. Noh, siitä hetkestä sitten alkoi jännitys ja miettiminen mitä psykologista pähkäiltävää Tuusulassa eteen tuodaan. Hieman kauhulla odottelen kaikkien pelkäämiä noppia :) ja tätä pimeässä pomppivaa palloa, niinkuin joku tässä ketjussa mainitsi. Mikäs sen juju sitten Olli on, jos tällä kertaa ajattelit siihen keskittyä hieman paremmin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Onko täällä ketään menossa autokyydillä Helsingistä 30.10. klo 8 testeihin? Jos on, niin olisi kiva päästä samalla kyydillä mutta jos ei niin sitten pitääpi keksiä muu menopeli... :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä olis yks mies tampereen suunnalta (Pirkkalasta) lähdös ja testiajankohta 30.10 klo 12-16. Eli olisko kimppakyyti mahdollisuuksia?

Mä oon menossa Hervannasta 30.10. 12-16 testiin, ajattelin mennä omalla autolla eli kyytiin sopii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä oon menossa Hervannasta 30.10. 12-16 testiin, ajattelin mennä omalla autolla eli kyytiin sopii.

Hienoa. Laitoin sulle yksityisviestin..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osa porukasta on tällä viikolla jo ollut ekan vaiheen testeissä. Mitäs siellä tapahtui?  :)

Juuri ne mitä täällä foorumilla on puhuttukkin tapahtuvan tuossa ekan vaiheen testissä. Noppia ja intin P1 kyvykkyystestejä sekä "kiristääkö vanne päätäsi" -persoonallisuustestejä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olikos ketään muuta täältä tänään iltapäivällä testeissä? Hieman kyllä harmitti tuo junailu rovaniemeltä tuusulaan intin pällitestin takia, mutta meneehän se nuoruus tässäkin:) Se noppatesti oli kyllä taas oma lukunsa, olisi voinut paremminkin mennä..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olikos ketään muuta täältä tänään iltapäivällä testeissä? Hieman kyllä harmitti tuo junailu rovaniemeltä tuusulaan intin pällitestin takia, mutta meneehän se nuoruus tässäkin:) Se noppatesti oli kyllä taas oma lukunsa, olisi voinut paremminkin mennä..

Jeps ite olin samaisena ajankohtana. Saattopa jopa olla että vaihdoin sun kanssa muutaman sanasen siinä auditorion ulkopuolella testien jälkeen. Kyselin siinä nimittäin kyytiä Helsinkiin päin ja joku heppu tokaisi lähtevänsä junalla kohti Rovaniemeä. Oli tosiaan pieni yllätys miten suppeat testit loppupeleissä olivat ottaen huomioon että porukkaa kuitenki karsitaan tässäkin vaiheessa melko paljon. Että pienestä on varmasti kiinni. Ite taisin tehdä kyseisen P1-kokeen jo 5. kerran :laugh: Mutta jäädään odottamaan kirjettä ja pidetään peukkuja  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeps ite olin samaisena ajankohtana. Saattopa jopa olla että vaihdoin sun kanssa muutaman sanasen siinä auditorion ulkopuolella testien jälkeen. Kyselin siinä nimittäin kyytiä Helsinkiin päin ja joku heppu tokaisi lähtevänsä junalla kohti Rovaniemeä. Oli tosiaan pieni yllätys miten suppeat testit loppupeleissä olivat ottaen huomioon että porukkaa kuitenki karsitaan tässäkin vaiheessa melko paljon. Että pienestä on varmasti kiinni. Ite taisin tehdä kyseisen P1-kokeen jo 5. kerran :laugh: Mutta jäädään odottamaan kirjettä ja pidetään peukkuja  :thmbup:

Quilty as charged, miehän se olin. Itsellä tais olla vasta 4. kerta P1-kokeen kanssa ;D

Mutta tosiaan on taas jännät pari viikkoa edessä :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuten monia muitakin myös itseäni jäi askarruttamaan tuo noppatehtävä. Voisiko joku psykologiset soveltuvuuskokeet läpäissyt paljastaa miten itse suoritti nopat hyväksytysti. Täysiä pisteitähän ei tarvitse saada, mutta kuinka paljon arvioisitte olevan liian vähän? Antakaa nyt miehelle mielenrauha viikonlopuksi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuten monia muitakin myös itseäni jäi askarruttamaan tuo noppatehtävä. Voisiko joku psykologiset soveltuvuuskokeet läpäissyt paljastaa miten itse suoritti nopat hyväksytysti. Täysiä pisteitähän ei tarvitse saada, mutta kuinka paljon arvioisitte olevan liian vähän? Antakaa nyt miehelle mielenrauha viikonlopuksi...

Joko sieltä on tietoja tippunut?

Itselle ainakaan ei ole kirjettä kuulunut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaa kuin Harri ihmettelen. Tietääkseni valitsija"raati" ja psykologit kokoontuvat vasta maanantaina 9.11 ja kyseisellä viikolla pitäisi tulla kirjeet joko karsiutumisesta tai jatkoon pääsystä..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletan että Mikko vaan spekuloi, kuten itsekin, mikä riittäisi jatkoon tosta kyseisestä testistä...ja että löytyiskö täältä semmonen joka on aikaisemmista testeistä päässyt läpi ja osaisi vastata.

Ensi viikolla tosiaan pitäisi raadilta tietoja sitten varmasti irrota. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletan että Mikko vaan spekuloi, kuten itsekin, mikä riittäisi jatkoon tosta kyseisestä testistä...ja että löytyiskö täältä semmonen joka on aikaisemmista testeistä päässyt läpi ja osaisi vastata.

Ensi viikolla tosiaan pitäisi raadilta tietoja sitten varmasti irrota. :thmbup:

En mene vannomaan, mutta mulla on sellainen mielikuva jäänyt, että se testi olisi karsiva. Eli jokin tietty määrä pitää saada oikein tai game over. Siitä mikä se määrä oikeita vastauksia on ei ole mitään hajua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En mene vannomaan, mutta mulla on sellainen mielikuva jäänyt, että se testi olisi karsiva. Eli jokin tietty määrä pitää saada oikein tai game over. Siitä mikä se määrä oikeita vastauksia on ei ole mitään hajua.

Itsellä tais jäädä neljä tahkoa kokonaan tyhjäksi ja pari sellasta, missä on todennäkösesti oikea kirjain, mutta asento epävarma - saapas nähdä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään