Sami Wetterstrand

FS9 ja FSX, näytönohjain hankinnassa, ATI vs nVidia

53 viestiä aiheessa

Mulle olis ensi viikolla tulossa i7 860 ja HD5850  8)

Siinä on varmasti hyvä yhdistelmä ja varsin pyörii simukin hyvin :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tälläiset on viimeisimmät informaatiot Jimssin tilauksen seurannasta:

HD-587A-ZNF9  Ati Radeon HD 5870 1GB, GDDR5, 256-bit, PCI-E, Dua  1  369.00 €  Odottaa tuotetta

Eli en vielä ole päässyt testaamaan.

No jokos olet testannut Toni FSX ympyröissä uutta AMD korttia??

Tässä lainaus saamastani mailista eräältä hyvinkin ammattikaartiin kuuluvalta IT alan henkilöltä joka tietää mista puhuu; meillä oli juttua siitä jos nVdia lopettaa Ge Force piirien valmistuksen ja ja AMD jää ainoaksi vaihtoehdoksi:

"ATIa en ottaisi itse millään hinnalla, Catalyst ajurit on aika sanomattoman surkeita.

Esim niinkin koeteltu peli kuin IL2 pelittää millä tahansa nVidialla hyvin mutta Radeon HD 4870 tehoa riittää mutta peli kaatuilee vähän väliä.

Ja ajuriversioita on testattu uusimmasta vanhimpaan sekä päinvastoin.

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No jokos olet testannut Toni FSX ympyröissä uutta AMD korttia??

Tässä lainaus saamastani mailista eräältä hyvinkin ammattikaartiin kuuluvalta IT alan henkilöltä joka tietää mista puhuu; meillä oli juttua siitä jos nVdia lopettaa Ge Force piirien valmistuksen ja ja AMD jää ainoaksi vaihtoehdoksi:

"ATIa en ottaisi itse millään hinnalla, Catalyst ajurit on aika sanomattoman surkeita.

Esim niinkin koeteltu peli kuin IL2 pelittää millä tahansa nVidialla hyvin mutta Radeon HD 4870 tehoa riittää mutta peli kaatuilee vähän väliä.

Ja ajuriversioita on testattu uusimmasta vanhimpaan sekä päinvastoin.

Jukka

En vieläkään, ei ole Atia tullut. Eilen viimeksi Jimssiltä kysyin ja saatavuus kaikkien valmistajien HD5800 sarjalaisissa heillä on avoinna, eli ei tule tuskin vielä ensi viikollakaan.

Ottikos se kaverisi sattumalta sen asian huomioon että Harvoin on Catalystit olleet valmiita ja toimivia uusilla korteilla, ajan kanssa ne kehittyy tosin hidastahan se tuntuu olevan mutta muutosta tapahtuu kuitenkin kuukausittain, eli kaverisi tämä ns. IT guru kannattaa ottaa nämäkin asiat huomioon ja vaikuttaa aika heikolta tuo hänen reaktionsa :) Atilla on ollut yleensä tämä ajuripuoli se pahin pullonkaula, korteissahan ei ole mitään vikaa vaan nähtävämmin ajureissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valitse näistä  ;D Ati Radeon 4890 1GB DDR5 tai GTX275 Nvidia. Tämän hetken parhaat hinta/plaatu näyttikset.

Noita kahta en pistäs samaan kelkkaan vertailussa, GTX 275 on suoraan verrattavissa HD4850 tehoissaan, HD4890 painii ihan omassa paremmassa sarjassaan.

Nvidialla ei ole hinta/laatu kohdallaan ollut tähänkään päivään mennessä, koska myyvät laitteitaan ylihinnalla tehoon suhteutettuna kalliimman valmistusprosessinsa takia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noita kahta en pistäs samaan kelkkaan vertailussa, GTX 275 on suoraan verrattavissa HD4850 tehoissaan, HD4890 painii ihan omassa paremmassa sarjassaan.

Nvidialla ei ole hinta/laatu kohdallaan ollut tähänkään päivään mennessä, koska myyvät laitteitaan ylihinnalla tehoon suhteutettuna kalliimman valmistusprosessinsa takia.

En ollutkaan niitä vertailemassa vaan kummankin brändin parhaat hinta/laatu näyttikset. Kumman nyt sitte haluaakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites Toni ihan uteliaisuuttani kysyn onko sulla ASUS GTX 295 vai mikä?  Onko nHancer käytössä nVdian ajureiden säätöön kun FSX pyörii??  Jos ja kun niin onko sulla SLI tila pois kortista vai onko päällä??  Ihan siksi kun moni tuolla toisaalla väittää että FSX pyörii jopa hitaammin SLI tilassa GTX 295 kortilla kuin esim yhden grafiikkapiirin GTX 285 kortilla.  Eli pyöriikö sun FSX simu korin molemmilla piireillä??

Meneekö tuo kuvio muuten niin että jos ottaa kortista toisen grafiikkapiirin pois niin myös muistin määrä puoliintuu eli tuo 1792 jaetaan kahtia??

Mulla tais käydä niin että en saa takuuvaihtokorttina samanlaista 8800 ULTRAa tilalle kun oli toivomus ja nyt sitten on tyrkyllä GTX 295.  Mutta pähkäilen sitä että GTX 285 on monen mielestä FSX käyttöön parempi ratkaisu kuin GTX 295 kaksine grafiikkapiirineen... GTX 285 on loppu tukkureilta mutta kuulemma saan tarvittaessa..pitäisi päättää kumman otan.

Sitten vielä mun emo ASUS MAXIMUM FORMULA SE X38 piirisarja; se ei tue SLI tilaa eli toimiiko sillon tuo GTX 295 ollenkaan tässä emossa molemmilla grafiikkapiireillään vaikka haluaisikin??

Jukka

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites Toni ihan uteliaisuuttani kysyn onko sulla ASUS GTX 295 vai mikä?  Onko nHancer käytössä nVdian ajureiden säätöön kun FSX pyörii??  Jos ja kun niin onko sulla SLI tila pois kortista vai onko päällä??  Ihan siksi kun moni tuolla toisaalla väittää että FSX pyörii jopa hitaammin SLI tilassa GTX 295 kortilla kuin esim yhden grafiikkapiirin GTX 285 kortilla.  Eli pyöriikö sun FSX simu korin molemmilla piireillä??

Meneekö tuo kuvio muuten niin että jos ottaa kortista toisen grafiikkapiirin pois niin myös muistin määrä puoliintuu eli tuo 1792 jaetaan kahtia??

Mulla tais käydä niin että en saa takuuvaihtokorttina samanlaista 8800 ULTRAa tilalle kun oli toivomus ja nyt sitten on tyrkyllä GTX 295.  Mutta pähkäilen sitä että GTX 285 on monen mielestä FSX käyttöön parempi ratkaisu kuin GTX 295 kaksine grafiikkapiirineen... GTX 285 on loppu tukkureilta mutta kuulemma saan tarvittaessa..pitäisi päättää kumman otan.

Sitten vielä mun emo ASUS MAXIMUM FORMULA SE X38 piirisarja; se ei tue SLI tilaa eli toimiiko sillon tuo GTX 295 ollenkaan tässä emossa molemmilla grafiikkapiireillään vaikka haluaisikin??

Jukka

Jukka

Jep, Asuksen GTX 295 käytössä. Nhanceria en käytä, koska toistaiseksi on kaikki toiminut ongelmitta kortin kanssa. SLi tilaa en pidä edes päällä FSX:ssä, koska en ole huomannut mitään vaikutusta simuun FPS suhteen. Mitä tuosta tulee mieleen, siis kortissahan on kaksi eri korttia yhdessä, en nyt tuon dual coren ominaisuutta ole sen kummemmin tutkiskellut, ainoastaan olen vaan antialisoinnit ja anisotrooppisia asetuksia muutellut, hardware puolta en ole vielä kummastellut ja tuskin enää kerkkeänkään jos tuo HD5870 tulee jossain vaiheessa tilalle, niin tämä kortti lähtee uudelle omistajalle samana päivänä. Tiedä vaikka ensviikolla meikäläisen vuoro koittaa. Korttihan on itsenäinen, en tiedä miten se tuossa siun mallissa sitten vaikuttaa, sen käsityksen olen saanut että oikea SLi tila vaatii että on kortteja kaksin kappalein kahdessa eri väylässä kiinni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, Asuksen GTX 295 käytössä. Nhanceria en käytä, koska toistaiseksi on kaikki toiminut ongelmitta kortin kanssa. SLi tilaa en pidä edes päällä FSX:ssä, koska en ole huomannut mitään vaikutusta simuun FPS suhteen. Mitä tuosta tulee mieleen, siis kortissahan on kaksi eri korttia yhdessä, en nyt tuon dual coren ominaisuutta ole sen kummemmin tutkiskellut, ainoastaan olen vaan antialisoinnit ja anisotrooppisia asetuksia muutellut, hardware puolta en ole vielä kummastellut ja tuskin enää kerkkeänkään jos tuo HD5870 tulee jossain vaiheessa tilalle, niin tämä kortti lähtee uudelle omistajalle samana päivänä. Tiedä vaikka ensviikolla meikäläisen vuoro koittaa. Korttihan on itsenäinen, en tiedä miten se tuossa siun mallissa sitten vaikuttaa, sen käsityksen olen saanut että oikea SLi tila vaatii että on kortteja kaksin kappalein kahdessa eri väylässä kiinni.

Morjens Toni ka kiitos vastauksestasi.  Mikä ajuri sulla on jos et nHanceria käytä eikös ne suosittele sitä käyttämään uusienkin ajurien kanssa??  Niin olenko oikeilla jäljillä että myös muistin määrä puoliintuu kun toinen grafiikkapiiri on pois päältä?  Eli täytyykö kone bootata kun otat SLI tilan pois ennen simuilua jotta BIOS tunnista sen että puolet muistista on pois pelistä??

Hidastaako tuo toisen piirin pois päältyä ottaminen korttia jotenkin siis tarkoitan FSX käytössä eli onko tuo yksi käytössä oleva grafiikkapiiri sitten normaalia hitaampi kuin jos se olisi yksin kortilla kuten esim GTX 285 on?  Vai miksi tuolla SIMAVITATION guru Nick N suosittelee mieluummin GTX 285 FSX käyttöön kuin GTX 295 kortti?

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Morjens Toni ka kiitos vastauksestasi.  Mikä ajuri sulla on jos et nHanceria käytä eikös ne suosittele sitä käyttämään uusienkin ajurien kanssa??  Niin olenko oikeilla jäljillä että myös muistin määrä puoliintuu kun toinen grafiikkapiiri on pois päältä?  Eli täytyykö kone bootata kun otat SLI tilan pois ennen simuilua jotta BIOS tunnista sen että puolet muistista on pois pelistä??

Hidastaako tuo toisen piirin pois päältyä ottaminen korttia jotenkin siis tarkoitan FSX käytössä eli onko tuo yksi käytössä oleva grafiikkapiiri sitten normaalia hitaampi kuin jos se olisi yksin kortilla kuten esim GTX 285 on?  Vai miksi tuolla SIMAVITATION guru Nick N suosittelee mieluummin GTX 285 FSX käyttöön kuin GTX 295 kortti?

Jukka

Moi, sillon kun otin SLi:n pois päältä control panelin kautta, boottasin koneen. GTX 295 pohjautuu kahteen Geforce GTX 260 piiriin, 285 on taas edellisen gtx 280 piirin versio, ja näin ollen se on muistaakseni jopa nopeampi kuin GTX 260 :) Eli sama on jos ostaa kaksi kpl GTX 260 ajaa tiettävästi saman asian kuin yksi GTX 295. Näin olen ainakin tuuminut asiasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi, sillon kun otin SLi:n pois päältä control panelin kautta, boottasin koneen. GTX 295 pohjautuu kahteen Geforce GTX 260 piiriin, 285 on taas edellisen gtx 280 piirin versio, ja näin ollen se on muistaakseni jopa nopeampi kuin GTX 260 :) Eli sama on jos ostaa kaksi kpl GTX 260 ajaa tiettävästi saman asian kuin yksi GTX 295. Näin olen ainakin tuuminut asiasta.

No tuon perusteella FSX käyttöön olisi tuo GTX 285 parempi kuin GTX 295 jota ei voi ajaa kuin yhdellä grafiikkapiirillä joka siis vastaisi GTX 260 korttia?!?!  Luepa tämä sivu, tulee oikein ikävä 8800 ULTRAA jos sellaista en saa takaisin kokoonpanooni.

Linkki:http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=86783

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No tuon perusteella FSX käyttöön olisi tuo GTX 285 parempi kuin GTX 295 jota ei voi ajaa kuin yhdellä grafiikkapiirillä joka siis vastaisi GTX 260 korttia?!?!   Luepa tämä sivu, tulee oikein ikävä 8800 ULTRAA jos sellaista en saa takaisin kokoonpanooni.

Linkki:http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=86783

Jukka

Siis ei tuo GTX 295 vastaa GTX 260 vaan siinä kun on tuplaten samoja coreja niin tuplaten on tehoja NS, että kyllä se varsin tehoissaan pärjää tuolle GTX 285 :)

Se vaan että mitä itse olen tässä kokonaiskuvaa saanut muutaman eri kortin välillä, niin ei esim tämä GTX 295 tuonut juurikaan suurempia parannuksia FSX pyörimiseen edellisten 2xHD4870 kanssa.

Kyllähän sitä aina mukavammin yhdellä GPU:lla porskuttelee vaikka FSX:ssä kun sitten tupla core mallilla peleissä joissa on tuettuna SLi. Kyllä itse odotan kun kuuta nousevaa tuota HD5870, kun ei näy ei kuulu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis ei tuo GTX 295 vastaa GTX 260 vaan siinä kun on tuplaten samoja coreja niin tuplaten on tehoja NS, että kyllä se varsin tehoissaan pärjää tuolle GTX 285 :)

Se vaan että mitä itse olen tässä kokonaiskuvaa saanut muutaman eri kortin välillä, niin ei esim tämä GTX 295 tuonut juurikaan suurempia parannuksia FSX pyörimiseen edellisten 2xHD4870 kanssa.

Kyllähän sitä aina mukavammin yhdellä GPU:lla porskuttelee vaikka FSX:ssä kun sitten tupla core mallilla peleissä joissa on tuettuna SLi. Kyllä itse odotan kun kuuta nousevaa tuota HD5870, kun ei näy ei kuulu.

Siis tarkoitin että kun FSX käytössä ei voi SLI käytää tai ei hyödytä niin silloinhan toinen core on pois pelistä kuten aiemmin totesit että 295 on vastaava kuin 2x GTX 260! Jolloin toinen 260 on pois FSX käytössä!!

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis tarkoitin että kun FSX käytössä ei voi SLI käytää tai ei hyödytä niin silloinhan toinen core on pois pelistä kuten aiemmin totesit että 295 on vastaava kuin 2x GTX 260! Jolloin toinen 260 on pois FSX käytössä!!

Jukka

Nii joo :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerro heti kun saat uuden Radeonin miten se pyörii simussa!!  Tosin Catalyst ajurit varmaan tahmuaa!! ;)

Jukka

Nii, joo. En tiedä joko tuo Catalyst 9.10 paketti toi korjauksia mukanaan tuolle, mutta jos hyvin käy niin kortti tulee varmaan viimestään 9.11 ajureiden aikoihin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin jos foorumeita on uskominen, niin 9.10 korjaa jotkut satunnaiset tahmausongelmat, mitä 58xx korteilla oli...

(Oma on lähtenyt Saksasta kohti Suomea lauantaiaamusta, huomenna pitäisi saada kortti sisään! ;))

Paljonko tuli maksamaan saksasta tilaus rahteineen? Ajattelin että jos peruisin tuon Jimmssin tilauksen ja jos kerran noin nopeaa on niin laittaisin sieltä saksanmaalta tulemaan.

Mulle on tuolta JImmsiltä XFX malli tuosta HD5870 tilauksessa, mutta jos saksasta saa saman XFX tai Asuksen/Gigabyten ratukan niin sitten pistän peruutusta tilaukseen ja tilaan saksasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

n. 310 puntaa on 5870 ja 200 puntaa 5850.

Tulis aika paljon halvemmalla tuolta briteistä tuo tilaaminen. Tuon minkä jimmsiltä pistin tilaukseen on hinta lähemmäs 380€, tuossa jo säästäisi sen viitisen kymppiä jos pistän tilauksen nyt tulemaan.

Kiitos vinkistä, laitankin samantien tilauksen sinne ja perun tuon Jimmsin tilauksen. :thmbup:

EDIT: Siitä läht tilaus tulemaan, pistin vielä samaan pakettiin tulemaan Windows 7 Home Premium Retailin emännän koneeseen ja Norton Internet Security 2010 + sitten tuon Asuksen HD5870, koko paketin hinnaksi tuli pikkasen yli 400 puntaa rahteineen, mutta saas nähdä miten nopsasti tavara liikkuu tänne Kontiolahteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Iltaa.

Mites tuolta Overclockers.co.uk:sta tilatessa, niin tuleeko siihen päälle minkälaiset toimituskulut suomeen? Entä tuleeko joitain tullimaksuja ymym?

Tuossa tein hieman hintavertailua, niin tuolta saisi tällaisen näppärän kellotetun setin n. 700€ http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=BU-003-OB ja Jimmsiltä samat kamat n. 830€. Ei olisi yhtään huono vaihtoehto kun alkaa konetta päivittään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla tuo otti vaan sen toimitusmaksun mitä siellä valitsin ja maksoin elektronisesti, eli tilillä näkyi varattu summa ja osoitetiedot yms on oikein laitettuna ja mitään viestiä ei ole tullut että olisi jotain jäänyt epäselväksi. Noissa on hyvin hinnoissa jo VAT vero.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla tuo otti vaan sen toimitusmaksun mitä siellä valitsin ja maksoin elektronisesti, eli tilillä näkyi varattu summa ja osoitetiedot yms on oikein laitettuna ja mitään viestiä ei ole tullut että olisi jotain jäänyt epäselväksi. Noissa on hyvin hinnoissa jo VAT vero.

Ookkei, kiitti tiedosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jokos Toni olet uutta Radeonia päässyt testaamaan?

FSX Guru Nick Needham oli testaillut ja totesi lupaavaksi vaikka ajurit oli vielä keskeneräiset, etenkin maksullisten koneiden kanssa oli eroja verrattuna GTX 285.

Mielenkiinnolla odottelen testituloksia.

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jokos Toni olet uutta Radeonia päässyt testaamaan?

FSX Guru Nick Needham oli testaillut ja totesi lupaavaksi vaikka ajurit oli vielä keskeneräiset, etenkin maksullisten koneiden kanssa oli eroja verrattuna GTX 285.

Mielenkiinnolla odottelen testituloksia.

Jukka

Juu, kyllä olen ollut tyytyväinen itsekkin tähän Atin uutukaiseen. GTX 295 verrattuna on jonkin prosentin paremmuutta havaittu pyörimisen sujuvuudessa. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lainaampa vähä tätä ketjua.

Kysymys lienee sellainen josta voisi tapella loputtomiin. Pelikoneeseen päivitetty rautaa, Asus P6T Deluxe emo, i7 950 prossu, Kingston 2x2Gt 1333 muistit (lisää laitetaan kunhan keritään, ainakin 1 kampa). Näytönohjaimia toistaiseksi olisi Nvidia 8800GTS 512mt 2 kpl tai Ati HD 4850. Uusi näytönohjain pitäisi hankkia, mutta ikuisuus kysymys on, että Ati (HD5850 tai 5870 vai Nvidia 2xx jotain). Koneella pelataan FSX, jotain autopelejä Rfactor, ehkä batikka 2.

Saisikohan tollaseen atiin useamman monitorin kiinni, niin että FSX viälä jaksaisi pyöriä...kun vanhalla raudalla siitä ei tullut mitään (Q9450 ja 2x8800GTS).

T:Teemu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään