Kirjoitettu Elokuu 23, 2009 Ei niitä operaattoreita oikeasti kiinnosta jos liittymiä on vain 1 kpl. Vuokraa mökki jollekin poliitikolle tai julkkikselle viikoksi niin saattaa operaattoria kiinnostaa enemmän. Siellä ei tietysti ole edes 3G verkkoa kenelläkään operaattorilla Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 23, 2009 Ei niitä operaattoreita oikeasti kiinnosta jos liittymiä on vain 1 kpl. Vuokraa mökki jollekin poliitikolle tai julkkikselle viikoksi niin saattaa operaattoria kiinnostaa enemmän. Siellä ei tietysti ole edes 3G verkkoa kenelläkään operaattorilla Joo, ei näköjään kiinnosta... 3G-verkkoa ei myöskään ole. GPRS-yhteydellä netin käyttö on tuskastuttavan hidasta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 11, 2010 Palataanpa näihin nettiyhteyksien nopeuksiin. Minulla on Saunalahden 5 Mb/s yhteys kännykässäni. Nyt olen tuota testaillut täällä Helsingissä (täydet palkit 3G-kentässä). Olen ajanut testiä eri vuorokaudenaikoina, myös yöllä. Toistaiseksi paras tulos on 0,97 Mb/s. Onko tämä suuri kusetus, kun yhteyden nopeus on parhaimmillaan vain alle 20% luvatusta maksimista ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 11, 2010 Veikkaan että puhelin on pullonkaulana. Kannattaa testata mitä tuloksia se antaa Wifi verkossa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 11, 2010 Veikkaan että puhelin on pullonkaulana. Kannattaa testata mitä tuloksia se antaa Wifi verkossa. Ei pitäisi olla. Samat tulokset saan myös "mokkulalla" ja tietokoneella. Puhelimen (iPhone 3G S) WiFi antaa parhaimmillaan 16 Mb/s tuloksia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 11, 2010 Aika moni ongelma johtuu mokkulasta. Kaverini sai vasta neljännellä mokkulalla lähelle luvattua nopeutta olevan yhteyden. Saunalahden korvaavaa mokkulaa joutuu tosin odottelemaan jonkun aikaa, kas kun aspa lähettää mokkulan "huoltoon"... Jonnekin jossa testataan onko mokkula totaali rikki vai onko siinä vähän kipinää jäljellä. Viikko tjsp voi mennä tuossa tarpeettomassa odotuksessa. Kokeile tämän linkin palvelulla, sillä saat aika hyvän mittauksen. Nopeustuloksen voit sitten kertoa palveluntarjoajalle. Tuota palvelua näytetään käytettävän paljon ja sillä on ikäänkuin jonkun asteen referenssin status... http://www.speedtest.net/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 11, 2010 Joo, sama tulos sekä kännykällä, että mokkulalla. Ja olen käyttänyt juuri tuota speedtest.netiä. Mutta soitto asiakaspalveluun selvitti tilannetta: Olin vaihtanut kesällä liittymän nopeuden 1 Mb/s ---> 5 Mb/s, mutta olivat vissiin Saunalahdella "unohtaneet" nostaa tuon datanopeuden. Jään nyt jännityksellä odottamaan, nouseeko datan vauhti... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 11, 2010 Joo, sama tulos sekä kännykällä, että mokkulalla. Ja olen käyttänyt juuri tuota speedtest.netiä. Mutta soitto asiakaspalveluun selvitti tilannetta: Olin vaihtanut kesällä liittymän nopeuden 1 Mb/s ---> 5 Mb/s, mutta olivat vissiin Saunalahdella "unohtaneet" nostaa tuon datanopeuden. Jään nyt jännityksellä odottamaan, nouseeko datan vauhti... Just..... Saunalahti jälleen vähän unohti.. Laskut on varmaan tulleet ajallaan? Hyvittävätkö väärästä laskutuksesta? Hyvä että selvisi kuitenkin! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 11, 2010 Ei pitäisi olla. Samat tulokset saan myös "mokkulalla" ja tietokoneella. Puhelimen (iPhone 3G S) WiFi antaa parhaimmillaan 16 Mb/s tuloksia. Epäilin tuota tunnettua iphonen 3g yhteys ongelmaa mutta hyvä ettei ollut. Syy siis lienee siinä että soneran tuubi ei jaksa pukata kaikille mokkulan käyttäjille luvattua kaistaa. http://www.tietokone.fi/uutiset/operaattorit_myontavat_mobiililaajakaistan_hidastelut Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 11, 2010 Just..... Saunalahti jälleen vähän unohti.. Laskut on varmaan tulleet ajallaan? Hyvittävätkö väärästä laskutuksesta? Hyvä että selvisi kuitenkin! Joo, osasin hieman aavistella tuollaista, sillä muutkin ovat raportoineet vastaavanlaisista "unohduksista". Valtaosalle väestöä tuollainen 1 Mb/s vs. 5 Mb/s jää varmasti huomaamatta. En edes viitsinyt alkaa kyselemään hyvitystä. Pitäisi kai tehdä kirjallinen oikaisuvaatimus, mutta en jaksa alkaa säätämään Laskut kyllä ovat löytäneet perille... Ja kas ! Tätä kirjoittaessani tuli tekstiviesti, että "Liittymä luodaan uudelleen". Testasin heti, kun yhteys palautui. Eipä tuo nopeus kyllä mihinkään muuttunut. Pitänee tarkkailla, ja soitella uudelleen. Prkl ! EDIT// Eipäs, kun juupas: Download nopeus säilyi samana - ehkä jopa hieman hidastui, mutta Upload -nopeus melkein triplaantui... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 11, 2010 Epäilin tuota tunnettua iphonen 3g yhteys ongelmaa mutta hyvä ettei ollut. Syy siis lienee siinä että soneran tuubi ei jaksa pukata kaikille mokkulan käyttäjille luvattua kaistaa. http://www.tietokone.fi/uutiset/operaattorit_myontavat_mobiililaajakaistan_hidastelut Juu, tämä on Saunalahden yhteys, ei Soneran. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla