Mikko J Köykkä

Suomalaiset kaipaavat iloa, ihmissuhteita ja elinvoimaa

4 viestiä aiheessa

Mielenkiintoisen tutkimuksen Yle julkaissut: http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/08/suomalaiset_kaipaavat_iloa_ihmissuhteita_ja_elinvoimaa_938409.html

Erityisesti suomalaiset kaipaavat jaksamista ja läheisiä ihmissuhteita. Näiden jälkeen kaivataan turvallisuutta, varmuutta, mahdollisuutta toteuttaa itseään ja arvostusta muilta ihmisiltä.

Vähiten kaivataan lisää rahaa. Jopa työttömät ja lomautetut kaipaavat ensisijaisesti arvostusta muilta.

Minä allekirjoitan kyllä täysin tämän tutkimuksen, hyvä työ josta saa riittävästi rahaa riittää minulle, jätän huippupalkat ja stressit mieluusti muille. Sunnuntaina riittää ulkofileepihvi, en tarvitse vasikan sisäfileettä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

d'Accord! :thmbup:

Ihminen on äärettömän kaipuun henkilöitymä. Siksi sitä kaipuuta ei voi täyttää millään äärellisellä. Sen sijaan, että aina vain ahmisi enemmän, voisi herätä huomaamaan nykyisen elämänsä positiiviset arvot ja olemaan iloinen niistä.

Toisaalta...täyttymättömät unelmat antavat suuntaa, tavoitetta ja merkitystä elämään. Siinä taas on hyvä huomata, että tavoitteita voi löytyä monesta eri suunnasta ja elämisen tasosta ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

se kai on sitä tarvehierarkiaa, tarpeen kohteet vaan toisinaan muuttuu matkanvarrella.

Mutta joo, ihmissuhde olis kiva, VAKITUINEN työsuhde olis kans kiva. Sen verran rahaa että laskut maksaa ja vähän harrastaa. Mulle on aina ollut ihan sama mitä muut musta ajattelee, mutta kukaan ei voi kieltää että olis kiva kun edes JOKU arvostais.

mutta ehkä tässä ollaan matkalla tuonnepäin. välillä hitaammin ja välillä nopeammin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mutta kukaan ei voi kieltää että olis kiva kun edes JOKU arvostais.

Kyllähän Hanna sinua arvostetaan, ainakin täällä foorumilla . . . ryhdikkäitä ja mielenkiintoisia kommenttejasi on aina mukava lukea.

:)

Tuossa tutkimuksessa todettiin mm:

Suomalaisten väsymystä lisäävät erityisesti kiihtyvä työtahti ja mahdollisimman tehokas vapaa-ajasta nauttiminen ???

Tuo on mielenkiintoinen toteamus: Väsymystä lisää mahdollisimman tehokas vapaa-ajasta nauttiminen. Minulla on nyt 6-tuntia vapaa-aikaa . . . tiedän , että se ei itseasiassa riitä mihinkään! Tuo aika on hetkessä kulutettu, ainakin jos istuu tässä tietokoneen ääressä.

Olen huomannut, että mitä enemmän tulee ikää, niin aika tuntuu menevän aina vain nopeammin. Aivankuin kellot olisivat nykyään "turboahdettuja".

:P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään