Antti Lehtilä

Sen luokan vanhuksen kun GForce2 kanssa ongelmia...

24 viestiä aiheessa

Morjes,

Elikkäs semmonen ropleema, että miten pääsee GForce2:n (vanha, tiedän ;D) asetuksiin käsiksi? Jos jollain sattuisi olemaan vielä kyseinen näytönohjain ja voisi neuvoa, niin saisin ehkä vähän paremman näköisen grafiikan FS:ään...

Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Tässä yrittää auttaa toinen samaisen vanhuksen omaava.

Mitkäs ajurit sulla on käytössä. Minulla on joku näistä: 30.82 / 29.42 / 28.32. Olen työkoneella, joten en pääse tarkistamaan. Olen uudempiakin kokeillut, mutta minulle niistä ei ole ollut hyötyä, parhaimpina pidän näitä kolmea (tai sitten se oli joku muu... 8)). Linkki nVidian arkistoon: http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_archive.html

Kaikissa näissä on ainakin mahdollisuus päästä asetuksia muuttamaan. Itse menen aina Työpöydältä -> hiiren kakkospainike -> Ominaisuudet -> Asetukset -> Lisäasetukset -> täältä pitäisi löytyä GeForcen valikot.

Toni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Morjesta,

Vielä yksi kysymys, josta ehkä porukka alkaa pitämään mua tyhmänä, mut mistä kohtaa sieltä asetuksista saa säädettyä Antialiasingiä? :-[

Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Morjesta,

Vielä yksi kysymys, josta ehkä porukka alkaa pitämään mua tyhmänä, mut mistä kohtaa sieltä asetuksista saa säädettyä Antialiasingiä? :-[

Antti

ei tyhmänä, mut sokeana kylläkin :P siis nimittäin jos sieltä asetuksista löytyy sellainen kohta kuin antialiasing tai suomeksi oliskos reunanpehmennys. Jos ei ole niin emmävaansittiiä.

mut muistelisin et oli kerta olen aikoinaan itekkin tuollaisen tehonyrkin omistanut ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En mä kyllä sieltä löytänyt semmoista kohtaa.. :'(

Antti

veird ::)

kyl mä muistelen että sellainen on siellä ollu. eiks kellään muulla ole tuohon mitään ideaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En mä kyllä sieltä löytänyt semmoista kohtaa.. :'(

Antti

Oletko nyt asentanut ajurit+NVidian controlpanel vai pelkät GF:än ajurit??

Yleensä on tarjolla pienempi paketti missä on pelkät ajurit ja isompi "international" missä on controlpanel ja ajurit!!!

Meinaan niitä antialiasing:eja on huono säätää ilman paneelia!

Tossa on jo NVidiaControlPanel mukana:

http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_40.41.html

T:Harri

P.S Mikäs käyttis sulla muuten on?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Työpöytä -> hiiren oikea painike -> Ominaisuudet -> Asetukset -> Lisäasetukset -> GeForce 2 GTS (tai mikä sulla on) -> Lisäasetukset alhaalta -> täällä pitäisi olla Open GL, reunanpehmennys, Direct3D, + pari muuta välilehteä vielä. Valitset reunanpehmennyksen ja sieltä katsot sopivan vaihtoehdon.

Tämä controlpanel on tullut ajureiden 30.82 internationalin mukana.

Jos asennat sen Controlpanelin myös niin siinä voi tulla alapalkkiin oma tunnuksensa, josta myös pääsee kätevästi niitä asetuksia muuttamaan. Itse olen sen kuitenkin sieltä alapalkista poistanut.

Toni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokemuksesta voin kertoa että Antialiasing on syytä GF2:lla jättää kokonaan pois päältä. Tilalle vaan sen isompaa resoluutiota kun tarvitsee, siitä GF2 ei ole moksiskaan. Antialiasing tuolla kortilla sen sijaan pudottaa framet alle sietorajan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Periaatteessa uusimmatkin ajurit toimii sillä GF2:lla, käytännössä ne ei ehdi vanhoja piirejä juuri testaamaan kun pitää kilpailla. Lakkaa siis päivittämästä ajuria, varmasti se ei ainakaan paranna asiaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällaista kuvaa tuli kun laitoin anti-aliadingin...

...pois

[ Attachment removed / expired ]

....x2

....ja vielä x4

Elikkäs mikäs olisi paras? 8) (Kuvat vähän kärsineet jpg pakkauksessa)

Ei mikään ihan mahtava graffa mut silti ihan hyvä GeForce2:ksi... ;D

Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Elikkäs mikäs olisi paras? 8) (Kuvat vähän kärsineet jpg pakkauksessa)

Ei mikään ihan mahtava graffa mut silti ihan hyvä GeForce2:ksi... ;D

Ei huonoja. On itsestäsi ja silmistäsi kiinni, kumman noista (2x vai 4x) valitset. Jos koneesta löytyy tehoa, niin laita 4x. Jos taas olet tyytyväinen jo 2x-AA:han, niin pidä se. Se ei edes syö niin paljon tehoa, ja muita grafiikkaasetuksia voi viilailla vähän paremmiksi.

Nimimerkki "samanlaisen vanhuksen omistava"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jätä mieluummin AA pois ja kasvata resoluutiota. GF2 ei paljon resoluution kasvattamisesta nitise mutta tuo AA syö framea heti kun on vähänkin enemmän rojua näytöllä. Tässä malliksi pari vanhaa GF2 GTS:lla otettua kuvaa. Eka kuva on pienennös 1600*1200 resosta ja toinen 1280*1024 resosta. Kummassakaan ei ole AA:ta päällä mutta kuten näkyy, framerate pysyy siedettävänä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FS:n valikosta: Options -> Settings -> Display ja sitten "Hardware" välilehdeltä haluamasi korkeampi resoluutio.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään