Juha Paulavuo

Sigma 70-300mm - kannattaako hankkia vai olisko Tamron 70-300 parempi?

8 viestiä aiheessa

Olen tässä pikkuhiljaa siirtymässä järkkäripuolelle ja pitempi zoomi mietityttää. Olisiko Sigman 70-300 mm se "oikea" ostos, siis hinta/laatusuhteen kannalta?

EDIT : toinen vaihtoehto saattaisi olla Tamron AF 70-300mm f/4-5.6 LD Di macro

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä aloittelin D50:lla ja Sigma 70-300mm f4-5.6 APO DG:llä. Ensimmäiseksi järkkärizoomiksi putki varmasti sopii. Hinta-laatusuhde on hyvä, mutta toki tulee tiedostaa, ettei kyseessä ole mikään huippuputki.

Tarkennus on melko hidas ja varsin äänekäs. Tarkennus seilaa vähänkin huonossa valossa. Kuvanlaatu on hintaan nähden ok. Saman hintaluokan muista putkista en juuri tiedä, mutta itse olin tuohon pitkään tyytyväinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Olin pari kuukautta sitten samassa tilanteessa. Teleobjektiiville oli tarvetta, mutta kovin suurta summaa en ollut linssistä valmis maksamaan. Alle 200€ hintaluokassa ainoat vaihtoehdot Canoniin olivat kyseiset Tamron ja Sigma. Lopulta päädyin tuohon Tamroniin.

Oikeastaan tuohon Tamroniin päteekin aivan samat asiat mitkä tuohonkin Jussin Sigmaan, tarkennus on melko hidas (ja äänekäs) eikä optiikan piirtokyky ole aivan samaa luokkaa kuin hinnakkailla putkilla. Hyvässä valossa tuolla saa kuitenkin melko hyviä kuvia, kunhan muistaa että isolla aukolla kuvatessa lasi tekee joissakin tilanteissa vaikkapa lentokoneen ja taivaan rajapinnalle melkoista purppuravirhettä. Kuvattaessa f/8:lla ja pienemmillä aukoilla purppuravirhe vähenee huomattavasti. Kaiken kaikkiaan hinta/laatusuhteeltaan melko hyvä tele.

Et kertonut kameramerkkiä mihin tuo tulisi, mutta ainakin Canoniin saisi pinellä lisäsijoituksella luultavasti hieman parempaa putkea: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=9299 ja http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=15178

EDIT: Photozone on testannut näköjään tuota Tamronia Pentaxin bajonetilla: http://www.photozone.de/pentax/281-tamron-af-70-300mm-f4-56-ld-di-macro-pentax-k-review--lab-test-report

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Runko on suurella todennäköisyydellä Canon 1000D. Muina vaihtoehtoina olen pyöritellyt Pentax K-m ja Sony a 230 ....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Runko on suurella todennäköisyydellä Canon 1000D. Muina vaihtoehtoina olen pyöritellyt Pentax K-m ja Sony a 230 ....

Onko muuten kenelläkään kokemusta tuosta 1000D:stä? Minullakin on ollut ajatuksissa päivittää runko tuohon 1000D:hen..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko 1000D:ssä tarkennusmoottori?

Ainoassakaan EOS sarjan rungossa ei ole. Canoneissa AF mottori on aina putkessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen kallistumassa tuo  Sonyb kannalle,m sopii hyvin käteen ja rungossa on vakaaja. Canoni tuntui jotenkkin lelulta ....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään