Kirjoitettu Toukokuu 4, 2013 Amerikassa lentää aika monta Convairia - ja ehkäpä myös aika montä Ysiä?? Orvo vois vahvistaa, jos olen hakoteillä?? Äkkiä DC-9 "production list"istä laskien n. 20 matkustajaversiossa olevaa lentää USAssa. http://www.planespotters.net/Production_List/McDonnell-Douglas/DC-9/operator.php Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 5, 2013 Juha kun olet siellä museon pakeilla, onko tuo museoitu Convair jotenkin tiensä päässä oleva - eli onko se käytännössä lentokelvoton? Nyt ei puhuta aikavalvottujen osien saralla - vaan noin niinkuin muuten. Convair on sijoitettu museoon statuksella museoesine. Museorekisteröitylentokone on eri asia, sellaisella voi tehdä mitä tahansa omistaja vaan haluaa sillä tehdä. On olemassa myös vanhoja lentokoneita, jotka ovat iästään huolimatta tavallisia lentokoneita. Museoesinettä suojaa museoiden eettinen ohjeistus, jonka pitäisi taata esineen säilyminen yli nykyisen ja muutaman tulevankin sukupolven. Museorakennuksen tarkoituksena on suojata siellä olevia esineitä, Connan tapauksessa asia on varmistettu tekemällä oviaukko pienemmäksi kuin ka. esine . Koneen omistajan tahto on ollut esittämäsi vaihtoehto sen lopullisesta funktiosta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 5, 2013 Convair on sijoitettu museoon statuksella museoesine. Museorekisteröitylentokone on eri asia, sellaisella voi tehdä mitä tahansa omistaja vaan haluaa sillä tehdä. On olemassa myös vanhoja lentokoneita, jotka ovat iästään huolimatta tavallisia lentokoneita. Museoesinettä suojaa museoiden eettinen ohjeistus, jonka pitäisi taata esineen säilyminen yli nykyisen ja muutaman tulevankin sukupolven. Museorakennuksen tarkoituksena on suojata siellä olevia esineitä, Connan tapauksessa asia on varmistettu tekemällä oviaukko pienemmäksi kuin ka. esine . Koneen omistajan tahto on ollut esittämäsi vaihtoehto sen lopullisesta funktiosta. Silloin kun aloitimme tuon Malagan konnan entisöintiä, oli porukassamme (aurinkolaivue) varsin ansioituneita konna pilotteja ja ainakin yksi mekaanikko. He kokeilivat silloin myös moottorit käsin pyörittämällä ja totesivat että pyörii eikä mikään luutunut jumiin. Sitä mieltä oltiin että kohtuullisella konehuollolla saataisiin mahtavat sauhut vielä irti. Pitää katsoa vaan tuulen suunta tarkkaan kun vieressä menee valtatie jonka liikenne voisi siinä savussa alkaa takkuamaan. Vaan olisi se mahtavaa kun ne myllyt vielä lähtisivät pyörimään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 5, 2013 Siinähän on hyvä seuraava tavoite Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla