111 viestiä aiheessa

Päissäni laskeskelin pyöristellen jotain 1.8km luokkaa. Erehtymisen mahdollisuus on olemassa, ei saa lynkata. Mitäs sanot oikeellisuudesta? Meinaa mennä helposti säteet ja halkaisijat sekaisin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laskitko että paperin alku ja loppupää on samalla kohtaa   :P

Totta kai. Jos eivät olisi, olisi paperirulla jossain kohtaa paksumpi. Tehtävänannossa halkaisijan sanottiin kuitenkin olevan 1,5m, joten aivan oikeutetusti oletin sen olevan kauttaaltaan 1,5m. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta kai. Jos eivät olisi, olisi paperirulla jossain kohtaa paksumpi. Tehtävänannossa halkaisijan sanottiin kuitenkin olevan 1,5m, joten aivan oikeutetusti oletin sen olevan kauttaaltaan 1,5m. ;)

Loistavaa  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Päissäni laskeskelin pyöristellen jotain 1.8km luokkaa. Erehtymisen mahdollisuus on olemassa, ei saa lynkata. Mitäs sanot oikeellisuudesta? Meinaa mennä helposti säteet ja halkaisijat sekaisin.

No niin, pilkkuvirhe s.tana hiipi vielä joukkoon :'(. Tarkempi päässälasku antaa n. 17.2km, hiukan tarkemmin pyöristyksiä huomioiden ja fiksummin(=helpommin eli tarkemmin sitäkin kautta) laskien.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä laskin, että sisin kierros on 0,785 m. ja uloin 4,71 m. Keskimäärin siis 2,7475 m. Kierroksia on 6250. Niin minä tuon tajusin, tai olin tajuamatta.  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Piin arvolla 3,14159, tulee  17180,5703125 metriä mutta vielä jäi puuttumaan vajaa parikymmentä metriä.  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään