Otto Nieminen

Windows XP - kaatuilee

18 viestiä aiheessa

Terve.

Viime aikoina olen huomannut, että koneen XP on alkanut kaatuilemaan kokoajan. Yleensä tilanne on se, että teen koneella jotain joko selaimella tai muulla ohjelmalla, sitten ohjelma jumiutuu ja koko kone jumiutuu. Tiimalasit pyörii jne. Siitä tilanteesta ei ulos pääse kuin resetointinapin painalluksella.

Onko FSNn enemmän tietokoneiden ylläpidosta tietoisilla jotakin keinoa, millä voisi alkaa purkamaan tätä sotkua. En heti alkuun viitsisi alkaa koko roskaa uudelleen asentamaan. Kiitokset  :)Kokoonpano allekirjoituksessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä nuita enempää ole kuin normaalistikaan. Enkä ole ajureitakaan asennellut viime aikoina, viimeksi pari viikkoa sitten ATI-roskaan uudet ajurit  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähtisin näistä helpoimmasta päästä olevista:

a) tarkasta että levyllä on tilaa?

b) rekisterin & muukin koneen siivous, ensin vaikkapa Microsoftin omalla Live OneCare

c) asennettu jotain jonka jälkeen kone muuttui epävakaaksi -> System Restore edelliseen tilanteeseen (jos on käytössä)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen Easycleanerilla koittanut siivoilla rekisteriä ja suurruuttanut Ccleanerin ja spybotin kertaalleen läpi sekä katsonut smartdefragilla pirstoutuneisuuden määrää, mutteivät ole auttaneet. Ajan tuon OneCaren ja katselen tilannetta. OneCaret jää junnaamaan "ladataan tiedostoja 8/11" -kohtaan.

EDIT_ Jätin tuossa äsken Smartdefragin eheyttelemään kun kävin saunassa, ja kun palasin paikanpäälle oli smartdefrag vetäissyt itsensä solmuun = windows kaatui. Tuntuu siis kaatuilevan vaikka olisi vain yksi softa päällä enkä tekisi muuta. Myös olen huomannut, että toisinaan firefox on hirveä muistirohmu. Taannoin minulla oli kaksi välilehteä auki, ja firefox vei 120 000kt muistia. Jossain siis kusahtelee, onhan tämä jo varmaan 6kk pelaillut ilman ongelmia  8)

EDIT2_ Zonealarmin ohjauspaneeliinkaan en pääse käsiksi, pelkkä tyhjä valkoinen sivu.

[ attachment removed / expired ]

EDIT3_ Niin, vielä kyssäri. Mitäs kaikkea tuo järjestelmän palautus palauttaa/poistaa? Olen sitten ajurin asennuksien luonut ja muokannut useita tärkeähköjä tiedostoja, joita en haluaisi menettää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minua alkoi Windowsin kaatuilu ärsyttämään ja päätin kokeilla Ubuntu Linuxia, sitä kokeilua en ole katunut ja voin suositella toisillekin mikäli ennakkoluulotonta asennetta löytyy? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli eilen vielä samaa vikaa - kone hyytyi välllä, virustorjunta ei pysynyt päällä jne. Katkaisin nettiyhteyden, poistin ja asensin Pandan uudestaan, otin palautustoiminnon pois, scannasin koneen vikasietotilassa virusten varalta (jotain skeidaa löytyikin), ajoin CCleanerin ja RegCleanerin ja tein vielä varmuuden vuoksi tämän:

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,81211.0.html

En tiedä, olisiko näistä sinulle apuja, mutta minulla toimii kaikki vaihteeksi okei - toistaiseksi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli eilen vielä samaa vikaa - kone hyytyi välllä, virustorjunta ei pysynyt päällä jne. Katkaisin nettiyhteyden, poistin ja asensin Pandan uudestaan, otin palautustoiminnon pois, scannasin koneen vikasietotilassa virusten varalta (jotain skeidaa löytyikin), ajoin CCleanerin ja RegCleanerin ja tein vielä varmuuden vuoksi tämän:

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,81211.0.html

En tiedä, olisiko näistä sinulle apuja, mutta minulla toimii kaikki vaihteeksi okei - toistaiseksi...

Joo, kiitoksia. Ei tullut tuo vikasietotilassa skannaus mieleenkään, josko siellä löytyisi jotain jännää. Zonealarmin sain jo pelailemaan kun asensin uusiksi. Onko kuinka riskaabelia jos ottaa järjestelmän palautuksen pois? Nyt kuitenkin nukkumaan, huomenna jatketaan taistoa  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän siinä muuta kuin että menetät ne palautuspisteet. Jossain joku joskus suositteli palautuspistetoiminnon ottamista pois aina kun konetta scannataan virusten varalta - sinne kaiketi varastoituu myös kaikki epäterve roina ja homma on tosiaan sitten tehtävä vikasietotilassa. Onnea taistoon!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole sitten Rolfin menetelmien kaatuillut XP, kiitoksia niistä! Nyt odotellaan seuraavaa kaatuilusesonkia  :)

Keräät vähän budjettia ja ostat enskuussa vaikka Windows 7 Home Basicin tilalle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Keräät vähän budjettia ja ostat enskuussa vaikka Windows 7 Home Basicin tilalle.

Joo, tuota seiskan hankintaa olen vakavasti ajatellut. Mutta se on ensi kuun murhe se.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuulema toimii todella heikosti vielä monet simulisärit Win7:n kanssa... :P

Väitän jopa toista, mulla on itselläni Windows 7 Ultimate 64bit oletuksena ja valmis versio siitä. Suurin osa FSX/FS9 yms on toiminut mulla täysin ongelmitta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä on PMDG:n foorumiin uskomista, niin koko laitteen kanssa on major ongelmia W7:n kanssa kun sen UAC:tä ei saa disabloitua (ainoastaan piilotettua notificationit...kuinka fiksua MS...). Lisäksi monen monta kertomusta kuinka scenery library toimii hiukan päin hittoa, ainakin x64 versioissa. Odotellaan ja jos joskus fiksataan niin ehkä voi vaihtaa, siihen asti parempi pysyä toimivassa, XP:ssä.

Kyllä mulla on UAC disabloitu pois käytöstä heti windows asennuksen jälestä, koska sillä ei tee mitn ja myös otin täydet oikeudet käyttöön C: osiossa windowsin kansioissa yms. PMDG 747 on toiminut ongelmitta, PMDG Jetstream toimii ongelmitta. No se scenery library list ongelma on itselläni, se sama esiintyy myös FS9:ssä. Mutta ne maisemat saa lisättyä siten sinne kun ensin valitset lisättävän maiseman kansion, ja heti sen jälkeen se avaa näkymän jossa näkyy Scenery ja Texture kansiot, sen jälestä painaa Backspacea, eli ns kumi näppäintä ja maisema tulee scenery library listaan, mulla taas tää toiminto helpottuu MX Revolutionin takia, koska siinä on kyljessä ne selaus näppäimet, eli kun painaa Backkiä niin se lisäytyy listaan samalla tapaa kuten tuossa mainitsin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kai se PMDG porukka jollain RC:llä vetele sitä?

Mulla on windows 7 Ultimate 64bit 16385 versio, eli tämä RTM versio.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään