Petri Lamberg

Canon 500D ongelma....

11 viestiä aiheessa

Ookei siis tuo kyseinen kamera tuli ostetuksi mutta melkein jokaisessa kuvassa on 4x10 pikselin kokoinen ovaalin muotoinen punainen täplä. Mitäs tälle voi tehdä onko se kamera korjaukseen vai?  :'(

Kennossa vika?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama täplä esiintyy myös kuvissa jossa on joku väri siinä täplän kohdalla. Täplä on aina samassa paikassa joka kuvassa jos se näkyy siinä kuvassa.

No mutta tässä alkuperäinen kuva. img0023ph.th.jpg Painakaa full size kuvan alapuolelta oikealta. Jos ette huomaa tässä on sama kuva nuolilla img0023nuolet.th.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noita ilmenee aina välillä. Jotkut sanovat että menevät pois kun pistää kameran 'clean manually' moodiin, joka tapauksessa nuo jumiutuneet pikselit saa huollossa tosiaan mapattua pois käytöstä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En usko tätä  ;D Toi sun juttu toimi!!!!!!!! laitoin clean manually mutta en koskenu kennoon kameran virta pois päältä ja piste oli poissa!!!! :D!!!!!!!  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep se on kyllä outo juttu, olen itsekin saanut tuolla kikalla pikseleitä mäkeen. Ei luulisi että tuo putsaus liittyy mitenkään tuohon, mutta en sitten tiedä ajaako se kamera jotain diagnostiikkaa siinä samalla tjms...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen minäkin kuullut tuosta kikasta ja kokeilin sitä kun omaan canoniin tuli tuollainen kuuma pikseli pari kuukautta kameran ostamisen jälkeen.

Ei toiminut minulla tuo kikka ja vein sen sitten JAS huoltoon takuukorjaukseen ja kyselin samalla tuosta kikka kolmosesta.

Olivat kyllä sielläkin kuulleet siitä mutta epäilivät sen toimivuutta koska itse eivät kyseistä kikkaa käytä vaan homma hoidetaan ihan ohjelmallisesti varman päälle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen minäkin kuullut tuosta kikasta

Mulla Pentax K20D:n valikoista löytyy toiminto "pikselikartoitus" joka käsittääkseni hoitaa just tuon homman. Jospa Canoneissa (ko. mallissa) on myös tuo ominaisuus, mutta sitä ei löydy valikoista vaan tuon kertomanne "kikka kolmosen" kautta?

PR

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään