Samuel Suopuro

Finnair karsii Boeing 757 koneita

49 viestiä aiheessa

Finnair karsii kolme Boeing 757 lomalento konetta ensi keväänä. Syyksi se ilmoittaa vähentyneen loma matkailun. Finnair  aikoo lentää nyt ennemmän lomalentoja Airbus 32s koneilla.

Lähde YLE

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitkäs kolme yksilöä tarkalleen ottaen on lähdössä pois?

 

Ainoat Finnairin omat ovat -LBS ja -LBV. Loput ovat liisattuja ja näistä kolmen leasing loppuu eikä sitä jatketa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Poistetaan ilmeisestikin liisattuja lomalentokoneita ja jätetään pari omalentokonetta. Oma lentokone on aina soma lentokone! ;D

 

Jos koneen hommaa omistamisen huumassa, käy kehnosti, ellei kuormaa riitäkään ruumassa tai turisteja tuubissa.

 

Laskeudutaan lentopinnalta ja säästytään hinnalta. Eihän kukaan lentääkään jaksa, ellei joku maksa. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei, ei, ei, ei näin :thmbdn:

 

Toivottavasti Air Finland rupeaa haastamaan ja ottamaan haltuun lomalennot! Sopparit vaan matkanjärjestäjien kanssa ja pitäkööt Finnair tunkkinsa ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LBS 1998, LBV 2002

Mistäs tuo tieto on peräisin kun virallisen Ilma-alusrekisterin

mukaan kummankin koneen omistaa liisausfirma ILFC

Onko virallisessa rekisterissä väärää tietoa?

Sama tieto löytyy niin 1.1.09 kuin 1.9.09 päivitetystäkin versiosta.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistäs tuo tieto on peräisin kun virallisen Ilma-alusrekisterin

mukaan kummankin koneen omistaa liisausfirma ILFC

Onko virallisessa rekisterissä väärää tietoa?

Sama tieto löytyy niin 1.1.09 kuin 1.9.09 päivitetystäkin versiosta.

 

Veikkaanpa että tuolloin ne koneet on tullu Finnairin laivastoon, ei omistukseen...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Veikkaanpa että tuolloin ne koneet on tullu Finnairin laivastoon, ei omistukseen...

Juu niinhän ne on tulleet mutta kun ylempänä väitettiin että ne on Finnairin omistuksessa?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minun käsityksen mukaan Finnair ei omista yhtään 757:aa. Yritin varmistaa asiaa useammaltakin eri sivustolta, joista usea myös ilmoitti näin. Kaikki ovat leasing koneita. Joten eiköhän ne poistu kaikki, kun alkaa omaakin kapasiteettia olla vapaana. Säästäähän siinäkin suuria summia kun poistaa vuokra koneet.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei, ei, ei, ei näin :thmbdn:

 

 

Miksi tätä mieltä? Eikö "tuoreempi" ja yhdenmukaisempi kalusto innosta? ;) Itse iloitsen ainakin siitä, että näistä vanhoista hankalasti kuormattavista koneista päästään (ainakin osittain) eroon. :) Toki jos tilalle tulee lisätankein varustettuja pitkiä busseja jotka nekin kuormataan käsin, ei homma muutu yhtään nykyistä helpommaksi, ehkä jopa päinvastoin.. Näissä meidän nykyisissä "sepoissa" kun on kuitenkin kolmos-ruumassa kuormausta helpottava bellyloading-matto.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei, ei, ei, ei näin :thmbdn:

 

Toivottavasti Air Finland rupeaa haastamaan ja ottamaan haltuun lomalennot! Sopparit vaan matkanjärjestäjien kanssa ja pitäkööt Finnair tunkkinsa ;D

 

Joo, joo, joo, just näin. Lopuistakin vanhoista ruppanoista päästään siis vihdoin eroon (kun MD:tkin poistuu), hyvä niin. Kaameita sillipurkkeja nuo...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, joo, joo, just näin. Lopuistakin vanhoista ruppanoista päästään siis vihdoin eroon (kun MD:tkin poistuu), hyvä niin. Kaameita sillipurkkeja nuo...

Ei niihin busseihin sen enempää tilaa tule, jos/kun nekin lomalentokonffiin laitetaan. Turha vinkua mistään sillipurkista.

 

Lassi: Miten niin 757:t on vaikeasti kuormattavia? Eikö AY:n koneissa ole edessä sitä mattoa? se on kyllä todella hyvä - paitsi jos se on rikki... ;D Ja onko Finskin 321:t bulkkeja? Toki jos tilalle tulee A330 niin sitten lastaus on helpompaa mutta muuten...

 

Ja kalusto ei ole yhtenäinen niin kauan kun siellä roikkuu niitä fckn bambukeppejä mukana. Jos siitä halutaan yhtenäinen, ois kannattanu valita niiden bambukeppien sijaan A318, kuten airbus on kuulemma niitäkin aikanaan tyrkyttänyt. ::)

 

Imo ihan perseestä tuo Finnairin valinta karsia parhaiten lomalennoille sopivia koneita heti kun vähänkin kysyntä laskee, mikä sekin on sen syytä että varmaan 90% suomalaisista pelkää tätä possuflunssaa. Heti kun sen hypetys lakkaa niin varmaan se kysyntäkin nousee kun uskalletaan taas lähteä pois sieltä omasta mökistä. Mitä sitten kun ne 4 viisseiskaa ei enää riitä? Siirretään kaikki pikkubussit lomalennoille? Tai triplakolmoset? Liisataan koneita uudestaan?

 

Vielä huonompi valinta on se, että ne pikkubussit siirretään ajamaan lomalentoja. Ennemmin sitten ne 330:t.... eikös siitä ollut jotain puhetta joskus että 330 tulee korvaamaan 757?

 

Toivottavasti kaatuu koko firma :P>:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja kalusto ei ole yhtenäinen niin kauan kun siellä roikkuu niitä fckn bambukeppejä mukana. Jos siitä halutaan yhtenäinen, ois kannattanu valita niiden bambukeppien sijaan A318, kuten airbus on kuulemma niitäkin aikanaan tyrkyttänyt. ::)

 

Niinhän se tyrkytti, vaan ei kelvannut. Finnairin tapauksessa diili muistaakseni tyssäsi surkeisiin rahtitiloihin Emppuihin verrattuna. Voisi kuvitella, että Eppujen hankkiminen laskettiin edullisemmaksi siitäkin huolimatta, että ne eivät kuulu perheeseen.

 

Noin yleensäkin koneperheiden tumppiversiot ovat olleet taloudellisia pettymyksiä, koskee niin A318:aa kuin B737-600:aa tai vaikkapa 747SP:tä. Kahta ekaa rasittaa rahtitilaongelmien lisäksi koneiden luokittelu useissa maissa esimerkiksi laskeutumismaksujen suhteen samaan kastiin isosiskojensa kanssa, joka syö pienemmän koon hyötyjä "oikeisiin" regional-koneisiin verrattuna.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Imo ihan perseestä tuo Finnairin valinta karsia parhaiten lomalennoille sopivia koneita heti kun vähänkin kysyntä laskee, mikä sekin on sen syytä että varmaan 90% suomalaisista pelkää tätä possuflunssaa. Heti kun sen hypetys lakkaa niin varmaan se kysyntäkin nousee kun uskalletaan taas lähteä pois sieltä omasta mökistä. Mitä sitten kun ne 4 viisseiskaa ei enää riitä? Siirretään kaikki pikkubussit lomalennoille? Tai triplakolmoset? Liisataan koneita uudestaan?

 

 

Kai se kysynta laskee jo ihan taantumankin seurauksena, kun Suomen viennin tyrehtymisen seurauksena tyottomyys kasvaa...  ::)

 

Viimeisimmassa Ikkunapaikka-lehdessa Aurinkomatkojen Jukka Salama puhuu noin 10-15 prosentin leikkaustarpeesta kapasiteettiin talvikaudella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei niihin busseihin sen enempää tilaa tule, jos/kun nekin lomalentokonffiin laitetaan. Turha vinkua mistään sillipurkista.

 

En tiennytkään, että lomalentokonfiguraatioon kuuluu katon laskeminen, rungon kaventaminen ja melutason keinotekoinen nostaminen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos Finskillä muita käsin kuormattavia koneita kuin nää 757:t?  Siis lähinnä tuossa kokoluokassa?

 

Muistelisin että Airbus-kalusto ainakin olisi melko kokonaan konttikuormattavia, eli tarvitse Malagan kentällä niitä lomalaisten viinakassimatkalaukkuja käsin ruumaan heitellä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos Finskillä muita käsin kuormattavia koneita kuin nää 757:t?  Siis lähinnä tuossa kokoluokassa?

 

Muistelisin että Airbus-kalusto ainakin olisi melko kokonaan konttikuormattavia, eli tarvitse Malagan kentällä niitä lomalaisten viinakassimatkalaukkuja käsin ruumaan heitellä?

Airbussejakin operoidaan ilman kontteja joillekkin kentille missä ei ole konttien käsittelyyn tarvittavaa kalustoa.

 

Emput ja B757 on aina ilman kontteja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos verrataan B757 ja A320/321 koneiden matkalentonopeuksia, onko niissä suuria eroja? Piteneekö matka-ajat esim. välimeren alueella A320 -sarjan koneilla lennettäessä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos verrataan B757 ja A320/321 koneiden matkalentonopeuksia, onko niissä suuria eroja? Piteneekö matka-ajat esim. välimeren alueella A320 -sarjan koneilla lennettäessä?

Aikatauluista poimittu esimerkki (vaikka ei Välimerelle mennäkään): Thomas Cookin A321 lentää Las Palmasiin 6h 20min, kun taas Finnairin B757 6h 10min.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei mitään järjellistä vaikutusta.

 

Mihin perustat tämän ? Yksittäistä lentoa tarkastellessa esim. 10min ero lentoajoissa 'ei tunnu missään', vuositasolla tarkasteltuna kylläkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään