Guest cabdriver

Lensin SASilla Helsingistä Tukholman kautta Lontooseen ja takaisin!!

13 viestiä aiheessa

.... Ja voi Mooses sentään. Olen kamalia koneita ( lue Aeroflot ) nähnyt mutta tämä tiheä vierailija EFHKlla ( SAS Commuter - Dash 8- 400 ) oli aivan pohjanoteeraus....

Jos tunnin haluaa pershierontaa Helsingistä Tukholmaan niin kannattaa valita tämä ko. vuoro ja saa vielä sämpylän kaupanpäälle. Tukholmasta Lontooseen oli sentään hyvä palvelu mutta sitten kun takaisin tullessa istuin 5 tuntia Heathrowilla koska tanskalaiset pilotit meni lakkoon niin hernu meni nassuun... Säästin 300 euroa meno paluu mutta EN Enää koskaan ( lue..NEVER... minun kuolleen ruumiini yli ) lennä Scandinavian Air disaSterilla....

 

Terveisin

 

Kaiken nähnyt eli 30 wee taksikuski Vantaalta a.k.a Teemu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No jaa. Viimeksi kun lensin SASsilla

Hesasta Tukholmaan ei menomatkalla

tarjoiltu economyssa lainkaan kahvia

kun niillä oli SASsin koneessa Finnairin

pahvimukeja ;D

 

Takaisin tulin Köpiksestä ja silloinkaan

ei tarjoiltu kahvia kun niillä ei ollut

edes Finnairin mukeja ;D

 

Onneksi bisneksessä näkyivät saavan

kahvia muovimukeihin :o

 

Koneena oli mennentullen kasikymppi ja

ihmeen rähjäinen sisustus niissä tuntui

olevan.

Keskivertomatkustaja kun kuitenkin arvioi

koneen turvallisuutta ihan vaan sen perusteella

miltä siellä sisällä näyttää.

 

Jos istuimensuojat loppuunkuluneet, istuintasku

revennyt ja penkki kierossa = ei turvallinen kone.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

.... Ja voi Mooses sentään. Olen kamalia koneita ( lue Aeroflot ) nähnyt mutta tämä tiheä

 

Laita toki palautetta FSN:n foorumin lisäksi myös kirjallisena SAS:lle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse olen lentänyt SAS:lla kuusi kertaa tänä vuonna, myös kyseisellä Dashilla. On totta, persus siinä vähän puutui (Köpis-Praha) ja palvelu ei ollut paras mahdollinen ko. lennolla. Muut SAS:n lennot ovat olleet kyllä mieleen. Etenkin Tukholma-NY lennolla palvelu oli erinomaista.

Plussaa täytyy mainita Dashin reilusta jalkatilasta.

Mielestäni SAS:n palvelu on huomattavasti permpaa, kuin esim. Blue 1:sen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lensin toukokuussa saman reitin Helsinki - Tukholma - Lontoo ja takaisin. Helsinki - Tukholma väli mentiin Blue1:lla, mutta tuo Tukholma - Lontoo oli SAS:n itsensä operoima. Kone oli menomatkalla B737 ja takaisin päin tultiin jollain MD8x:llä (muistelisin). Tarjoiluakin oli ja henkilökunta oli ystävällistä silloin kun sitä sattui näkemään. Staffi nimittäin piileskeili ällistyttävän tehokkaasti jossain sermin takana kätkössä.

 

Muutenkin tuolla välillä matkustamohenkilökunnan keski-ikä oli korkea. Paluulennolla Lontoosta joku kuulutti luultavasti Skånen murteella vivahtavalla ruotsilla jotakin arvoisasta työkaveristaan, joka oli ollut päivälleen n-kymmentä vuotta SAS:n palveluksessa ja sitten meitä pyydettiin antamaan aplodeja kyseiselle rouvalle. Että silleen, ikää löytyi...

 

Sen mitä olen pari kertaa lentänyt Atlantin yli SAS:lla, niin meno on ollut ihan erilaista. Kone on ollut siisti, henk.kunta ystävällistä sekä nuorekasta ja tarjoilut olivat kunnollisia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikkihan on tuurista kiinni ;)Mitäs jos yhtiö olis ollu maailman kaunein

ja isoin eli vinnair?

T:Pygmi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikkihan on tuurista kiinni ;)Mitäs jos yhtiö olis ollu maailman kaunein

ja isoin eli vinnair?

T:Pygmi

 

Niin no, tiedä häntä. Itsellä kun on kyseiseen yhtiöön aika neutraali suhtautuminen. Pitää kysyä mielipide joltain Vinnair-entusiastilta. ;)

 

Koneen siisteyteen taitaa vaikuttaa se, miltä siivousfirmalta palvelu ostetaan ja millainen palvelu ostetaan. Air Canadan käyttämät siivojat olivat jättäneet 747:n istuintaskuihin muovipusseja ja suklaakeksin raatoja. Huonoin esitys mitä minä olen nähnyt oli United Airlinesin 757. Voi Amalia! Sisustukset olivat roiskeissa lattiasta kattoon, rikki menneitä istuinten käsinojia oli paikattu maalarin teipillä, istuintaskujen sisältö odotti arkeologeja tekemään kaivauksia, huh! :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sen mitä olen pari kertaa lentänyt Atlantin yli SAS:lla, niin meno on ollut ihan erilaista. Kone on ollut siisti, henk.kunta ystävällistä sekä nuorekasta ja tarjoilut olivat kunnollisia.

 

Agree. Blue 1:llä on myös tarjoilut olleet kunnollisia verrattuna valtiollisen lentoyhtiön vastaaviin.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sisko lentelee parisen kertaa vuodessa täältä Chicagoon ja takaisin SAS:lla.

 

Reitti kulkee Köpiksen tai Tukholman kautta ja on vain kehunut koneita ja palvelua turistissa.

Koneina on viime aikoina olleet A340/330. Viimeksi pääsi lentämään muutaman viikon ikäisellä kolmekolmekymppisellä.

Noissahan on rahvaallakin penkeissä omat ruudut, mikä kuulemma lisää viihtyvyyttä mukavasti etenkin pitkillä siivuilla :)

 

Ja hintakin on kilpailukykyinen.

 

Ruotsin ja Suomen välillä on kalustona ollut joko Botnian/Blue1:n Avrot, tai SAS:n MD-8x/737/Dash ja ei ole moittinut niitäkään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No en mä tiedä. Finskin sapuskat ei välttämättä ole aina ehdotonta gourmet-silmänruoan kärkeä, mutta ainakin ne mitä olen itse syönyt ovat makunsa puolesta olleet kyllä kerrassaan hyviä. Ja sehän siinä kuitenkin ratkaisee ainakin sen jälkeen kun sen haarukallisen työntää suuhunsa.

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noissahan on rahvaallakin penkeissä omat ruudut, mikä kuulemma lisää viihtyvyyttä mukavasti etenkin pitkillä siivuilla :)

Täysin samaa mieltä. Ennen olin sitä mieltä, että Finnairia ei voita mikään, mutta ei tuo SAS ole ollenkaan huono.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Menenkö siis aamulla Arlandaan SAS:lla vai Finskillä? Siinäpä kysymys... Sassi ois kyllä viis minuuttia aiemmin perillä, vaikka samaan aikaan lähtevät - kuulemma... :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itselleni vastaten...meninpä SAS:lla, tulinpa Finskillä. Mikäli Kasikymppisessä ei ois niin paljon rokkenrollia ja lentämisen meininkiä, menisi pisteet kotimaiselle vähintään 5-1, nyt ehkä 4-2. Vesissä on eroja, kuten viineissä, sano...

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään