Jaakko Kuusisto

Kyösti Karhila in memoriam

35 viestiä aiheessa

Kössin kanssa juttelin lyhyen tovin puhelimitse, kun kerroin hänelle hänen varmistamattomalla 5:llä IL-2 ilmavoitollaan olleen jv porukoissa todistajan ( jota emme sitten ylilääkäri Heikki Wiikin kanssa OYS:n potilastiedoista ainakaan vielä löytäneet ), mutta itse pidän asiaa varmana. Kyösti Karhila oli korvin kuulleen erittäin samaa mieltä kanssani siitä, että jv mies ( olisko ollut Martikainen ? ) oli nähnyt juuri hänen 6:n Il-2 koneen muodostelmasta ampumansa 5:n koneen pudotuksen.

Itse ihmettelin 15 vuotta, että kuka tuo jv-miehen tarinan ässä on voinut oikein olla...luulin Nipa Katajaiseksi tai Illuksi. Kunnes sitten reservilentäjä K.Karhilan tekemiset tulivat hieman tutummiksi ja viime kesänä sitten rohkenin asian tiimoilta soittaa ja varmistaa asian. Kössi oli niin pirteän oloinen ja "läsnä" etten mitenkään meinaa uskoa että hän on oikeasti poissa. Siellä pilven reunalla varmaan Eikka, Wind, Heimo, Illu, Nipa, Manu ja nyt viimeisenä Kössi sekä kymmenet/sadat muut riemuitsevat jälleennäkemistään...mene ja tiedä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmavoimien Hornet suorittaa ylilennon Helsingin keskustassa tiistaina iltapäivällä. Satakunnan lennoston F-18 Hornet hävittäjä suorittaa tiistaina 20.10. ylilennon Helsingin Hietaniemen hautausmaalle kello 14.00-14.30 välisenä aikana.

Ylilento liittyy sotiemme veteraanin Kyösti Karhilan uurnanlaskutilaisuuteen.

Iltalehti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinka tätä en Kössistä ennen tiennytkään=> "...ja joka harrasti steppaamista ..." (HS)?

Tänään Karjalaillassa ehdottomasti yksi "double wing step" hienon ihmisen muistolle!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löytyi kirjaston varastosta ja lukaisin sen jo. Mainioita juttuja menneiltä ajoilta paikoin hyvinkin hupaisia. Ei siihen aikaan taidettu olla kovin tarkkoja kaikista säännöistä, jos niitä olikaan? Erikoisesti jäi mieleen huikea juttu siitä miten Börje Hjelm pysäytti DC-3:n liukkaalla kelillä myötätuulilaskussa "reversseillä".  ;D

Minulla ei koskaan ollut kunnia tuntea Kössiä, mutta sen perusteella mitä olen lukenut vaikutti oikein joviaalilta herrasmieheltä. Täytyy vielä etsiä käsiinsä se Karhilan lentopäväkirjojen mukaan tehty kirja.

Kevyet mullat hänelle.

Pekka

Eli Tuomo Soirin kirjat "Mersut tulevat&Iskulaivue"...käy mersupilotit vähiin,Kunnioittaen

MT

P.S Tuomokin jo edesmennyt,minulla oli kunnia lentää IL2:sta monen monta onlinelentoa hänen kanssaan paljon opin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään Karjala-illassa katsottiin seisten Pilvenveikkojen kukkatervehdys Kössille Finlandian säestyksellä Temppeliaukion kirkossa. Wing step meni siinä diskreetisti hengessä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kössin muistoa kunnioittaen! Hän oli isäni hyvä ystävä ja kuuluin Kauniaisten lennokkikerhoon hänen johtaessa kerhoa.

> Göran

[ attachment removed / expired ]

Malmilla 15.8.2009

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koskaan palaamattomien aikojen muistoksi kuva, jossa Kössi ja Kosti 50-luvulla ottavat Lapissa pienet...

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään