Juha Martimo

Vista ei päivity (Code 80070424 error)

7 viestiä aiheessa

Terve!

Mikähän on mennyt reisille, kun Vista ei pysty päivittymään? Pukkaa tuommoista erroria kun yrittää tarkastaa päivitykset. Olen googlella hakenut neuvoja ja niitähän löytyi vaikka kuinka paljon. Kokeilin varmaan kaikki mahdolliset läpi. Viimeisin päivitys on 7.9.2009 Windows Defender.

Olisiko täällä kukaan törmännyt samaan ja jos on, niin miten asian saisi korjattua.....?  :-\

En millään viitsisi alkaa asenteleen käyttistä uusiksi, mutta pakkohan se on jos muu ei auta. Niin ja käytössä on aito Home Premium 64.

Kiitokset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikähän on mennyt reisille, kun Vista ei pysty päivittymään?

Mulla on pari vuotta vanha HP:n kohtuu-keskitason läppäri. Home Premium ei suostunut nostamaan itseään SP1:een. Aiheesta seurasi pitkä (sivutolkulla) kirjeenvaihto Microsoftin tuen kanssa. Kokeiltiin vaikka mitä kikkaa ja rekisterin puukotusta. Kuukauden verran yritettiin, ja lopulta MS nosti kädet pystyyn. "Soita HP:lle"... En soittanut.

Asiaan olisi ilmeisesti auttanut totaalinen käyttöjärjestelmän uudelleenasennus. Mutta mistäs asennat, kun ei sellaista DVD:tä ole ikinä ollutkaan. En viitsinyt alkaa pelkän SP1-päivityksen takia ostaa kaupasta tulenuutta Vistaa - ihan hullun hommaa. Toisekseen asentaminen olisi ollut lähes mahdotonta vaikka olisi ostanutkin, koska koneen DVD-asema lakkasi toimimasta kun nämä ongelmat ilmenivät. "Lakkasi toimimasta" tarkoittaa tässä, että käyttis ei tajua sen päälle mitään vaan kehottaa yrittämään alustaa jokaisen asemaan työnnetyn levyn. Asemassa ei ole fyysistä vikaa, koska esim. CD-levyjen rippaaminen onnistuu erillisellä softalla ihan ongelmitta, Vista on vain sekaisin.

Olen ajatellut luovuttaa koko hoidon ja pitää käyttiksen perustasolla, pelaa niin kauan kuin pelaa. Jossain vaiheessa on kuitenkin edessä uuden läppärin osto, ja silloin niissä on varmaankin jo W7 asennettuna. Pistää sitten tuon vanhan koneen vaikka Linukalle tms. ja ihan surffilaudaksi.

PR

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve!

Mikähän on mennyt reisille, kun Vista ei pysty päivittymään? Pukkaa tuommoista erroria kun yrittää tarkastaa päivitykset. Olen googlella hakenut neuvoja ja niitähän löytyi vaikka kuinka paljon. Kokeilin varmaan kaikki mahdolliset läpi. Viimeisin päivitys on 7.9.2009 Windows Defender.

Olisiko täällä kukaan törmännyt samaan ja jos on, niin miten asian saisi korjattua.....?  :-\

En millään viitsisi alkaa asenteleen käyttistä uusiksi, mutta pakkohan se on jos muu ei auta. Niin ja käytössä on aito Home Premium 64.

Kiitokset.

Koetappas seuraavaa:  Tyhjennä kokonaan kansio C:\Windows\SoftwareDistribution\Download.  Sitten mene ohjauspaneelin kautta Valvontatyökaluihin, sieltä valitse Palvelut, ja sieltä Windows Update -palvelu.  Pysäytä se!  Sitten takaisin C:\Windows\SoftwareDistribution, avaa kansio DataStore, ja tyhjennä se kokonaan.  Boottaa kone ja kokeile päivittää, nyt pitäisi onnistua !

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Joo tuota Karin juttua en ollut yrittänytkään, mutta valitettavasti ei tuonut apua. Samaa erroria heittää edelleen.

Siellä oli muuten kansio SoftwareDistribution.old.......siihen en koskenut. Tuskin olisi ollut apuakaan.

Menihän tän Vistan kans melkeen vuosi ilman ongelmia......... :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisit voinut heittää sen vanhan kansion kokonaan pois.  Se saattaa vaivata....    Nimittäin mulla on useamman kerran asia ratkennut tuossa edellä kerrotulla proseduurilla.  Tarkista vielä boottauksen jälkeen sieltä Palveluista, että Windows Update service on käynnissä.  Jos ei ole, niin käynnistä se.

Kari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisit voinut heittää sen vanhan kansion kokonaan pois.  Se saattaa vaivata....    Nimittäin mulla on useamman kerran asia ratkennut tuossa edellä kerrotulla proseduurilla.  Tarkista vielä boottauksen jälkeen sieltä Palveluista, että Windows Update service on käynnissä.  Jos ei ole, niin käynnistä se.

Kari

Joo nyt heivasin vanhan veks ja kokeilin uudestaan, mutta ei ala toimimaan. Välissä tulee myös 80070005 erroria. Windows Update service on kyllä bootin jälkeen käynnissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo nyt heivasin vanhan veks ja kokeilin uudestaan, mutta ei ala toimimaan. Välissä tulee myös 80070005 erroria. Windows Update service on kyllä bootin jälkeen käynnissä.

Jos sulla on Windows Live Essential asennettuna niin poista se,minun kone tuli hulluks siitä. Ja sitä ei tarvii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään