Martti Jakobsson

Lomalentojen palvelutaso

45 viestiä aiheessa

Viimeaikoina on tullut monessakin eri yhteydessä puheeksi lomalennot ja niiden palvelutaso. Viimeisimpinä täällä ketjussa, jossa 757:ista luopumista käsitellään, on taas kerran käytetty perinteiset sillipurkkiargumentit ja jonkin aikaa sitten taisin sanoa vastakommentin sille ajatukselle, että charter-lennoille koneen ahtaminen mahdollisimman täyteen on se ainoa kannattava tapa, kun pakettimatkaturistit ei muusta ole valmiita maksamaan.

Varasin tuossa elämäni ensimmäisen pakettimatkan Finnmatkoilta ja tutustuin jo hyvissä ajoin etukäteen TUIFlyn tarjoamaan mahdollisuuteen maksua vastaan tarjota istumapaikka. Elin siis vielä siinä uskossa, ettei sitä varmaan kukaan pakettimatkalainen aio tehdä ja koneesta saa juuri ne paikat mitä haluaa. Paikkojen varaaminen alkoi viime yönä kello 01. Kuka arvaa lähimmäksi koska kaikki ns. paremmat paikat oli myyty? Kello 01.05  ??? Eli ihmiset olivat valmiita valvomaan keskellä yötä luottokortti kädessä odottaen, jotta saavat varattua itselleen maksulliset paremmat paikat koneessa! Ja sitten vielä ollaan sitä mieltä, ettei pakettimatkalaisia muka kiinnosta matkustusmukavuus!

No, tämä nyt oli lähinnä tällainen keskustelunherättäjä, koska itse ainakin hämmästyin tuota tilannetta. Ja sainko 12DE paikat? Kyllä, olin toki 01.01 klikkailemassa paikkavarausta!  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mihinkäs suuntaan vie matka? Tiedä vaikka oltaisiin samassa koneessa...

...taisinkin löytää vastauksen toisaalta:

"17.11. BLX563 HEL-CPH-SID 752

24.11. BLX564 SID-CPH-HEL 752"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Kuka arvaa lähimmäksi koska kaikki ns. paremmat paikat oli myyty? Kello 01.05  ??? Eli ihmiset olivat valmiita valvomaan keskellä yötä luottokortti kädessä odottaen, jotta saavat varattua itselleen maksulliset paremmat paikat koneessa! Ja sitten vielä ollaan sitä mieltä, ettei pakettimatkalaisia muka kiinnosta matkustusmukavuus!

Vikahan oli ainoastaan siinä, että paikat olivat liian edullisia.  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Markka-aikana Finnair kokeili exit-paikkojen myyntiä Turkin lomalennoilla.

Hintaa oli siihen aikaan jotain 100-150e/paikka eli nykyrahassa vastaisi reilua 200 euroa.

Kysyntää ei ollut ja todettiin että aiakkaat eivät halua tilavampia paikkoja

joten kokeilu taisi päättyä yhteen kesäkauteen  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Markka-aikana Finnair kokeili exit-paikkojen myyntiä Turkin lomalennoilla.

Hintaa oli siihen aikaan jotain 100-150e/paikka eli nykyrahassa vastaisi reilua 200 euroa.

Kysyntää ei ollut ja todettiin että aiakkaat eivät halua tilavampia paikkoja

joten kokeilu taisi päättyä yhteen kesäkauteen  ;)

Tai sitten asiakkaat huomasivat, että exit paikan hintaan ei kuulu laskuvarjoa  ;D:-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, aika edullisiahan noi munkin mielestä oli, 45e / henkilö / meno-paluu. En mä kyllä 200e olisi maksanut, mutta ehkä satasen luokka olisi vielä kelvannut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Otsikkoon viitaten niin minulle taso on ollut hinta/laatu suhteen hyvä ja olen ollut tyytyväinen. Mitä tulee paikkojen varaamiseen sehän on ihan eri juttu eli lentoyhtiö kohtainen, tosin toisilla lentää oma yhtiö ja toisilla sitten ei. Paikan varaaminen etu käteen on minulle ollut huononnus koska enää ei kentällä voi esittää toivomuksia jotka myös toteutuisivat vaikka olet paikalla hyvissä ajoin. Terveydellisistä syistä joita en nyt viitsi tässä alkaa selvittämään niin tuntuu kohtuuttomalta maksaa extraa että saa "huonomman" paikan eli perässä käytävän viereltä. Ennen hyvään aikaan riitti kun meni kentälle hyvissä ajoin ja ilmoitti tiskillä haluavansa käytävä-paikan niin homma hoitui. Sittenhän on eri juttu pitkillä lennoilla ne immeiset jotka ovat yli 190cm miten heitä tulisi kohdella.

Ainoa parannus jota kaipaisin olisi kolmio-leipä+juotavat alle 4 tunnin lennoilla niin loppuisi tuo nykertäminen niiden eväiden parissa.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainoa parannus jota kaipaisin olisi kolmio-leipä+juotavat alle 4 tunnin lennoilla niin loppuisi tuo nykertäminen niiden eväiden parissa.

jukka

Eiks noilla lennoilla ole evästä myynnissä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä taida olla erityiseväitä myynnissä, Jukan kanssa samaa mieltä, valmiit voileivät pari laatua ja kahvit siihen.

Tavallinen ihminen joutuu tosin päivittäinkin olemaan joskus nelisen tuntia ilman gourmé ruokaa etteikai lentomatka suuria muutoksia siihen aiheuta.

Näperteleminen juusto, kinkku,lämminruoka, juomat, sämpylät systeemillä pienenpienellä pöydäntapaisella on ihmistä syövää.

Tietty eri jotka päivittäin lentelevät Itämaihin businespuolella hiostavilla nahkapenkeillä suurine jalkatiloineen, heille suon tietty kermaperunasisäfilekuivan aterian.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Me taidetaan olla Aarnen kanssa samaa ikä haitaria eli ollaan joskus aikanaan lomalennoilla syöty hyvin ja tilavasti rautaisilla välineillä ja ryypätty oikein lasista.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Me taidetaan olla Aarnen kanssa samaa ikä haitaria eli ollaan joskus aikanaan lomalennoilla syöty hyvin ja tilavasti rautaisilla välineillä ja ryypätty oikein lasista.

jukka

Näin on Jukka joskus käynny, nyt kun temppuilee näillä olemattomilla muovivärkeillä, katkeilevat kun sämpylän leikkaa......

Eikä se viini lasilasista pahemmalta tunnu.

Toki pärjään päivän ilman ruokaa kunhan juomaa saa ettei keho kuivu. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lomalentojen palvelutaso on noussut maailman ääristä (AY oli ainoa lomakarjan kuljettaja) niin hyvälle tasolle jotta jopa kesällä lomalennolla oli juuri sellainen tunnelma kuin lomalennolla pitääkin olla.

Täytynyt kai Vineairikin parantaa palvelutasoa kun muutkin ovat niin tehneet , toiset kutsuvat sitä palveluksi.

Yhtä kaikki  , hienoosti meni !

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jotta jopa kesällä lomalennolla oli juuri sellainen tunnelma kuin lomalennolla pitääkin olla.

Minkälainen tunnelma tämä on? Vyölaukku löysällä ja omasta pullosta raakaa vodkaa että on illalla sikajuhlissa tunnelmassa kiinni?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkälainen tunnelma tämä on? Vyölaukku löysällä ja omasta pullosta raakaa vodkaa että on illalla sikajuhlissa tunnelmassa kiinni?

Et ole tainnut Ilkka koskaan oikestaan matkustaa lomalennolla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei suinkaan Ilkka , ne oli keihäsmatkoilla , vuosiluku -70-->jotain .. Lomalennolla on varsin mukavaa eläytyä lomatunnelmaan kun miehistökin on sillä mielellä että lomalle mennään/tullaan. Se vaatii palvelevalta puolelta tietynlaisen leikkimielen joka kohdistuu matkustajaan juuri kuten pitääkin. Fine Air lomalennotkin on löytänyt sen.

Ei nyrppänokkaisia emoja tutkimassa pantryjen sisältöä sen enempää kuin vanhanaikaisten komimoottorijuoppojenkaan melua selän takana.

::) -

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,65235.msg1080215.html#msg1080215

Edit : Niin siksi mainostan nyt kyn Vinnair ei ole moista palvelua aiemmin tarjonnut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin on Jukka joskus käynny, nyt kun temppuilee näillä olemattomilla muovivärkeillä, katkeilevat kun sämpylän leikkaa......

Eikä se viini lasilasista pahemmalta tunnu.

Sulla on Arska hiukan opeteltavaa näiden muovikalhaimien käytössä. Hienosti niillä saa sämpylän halki jos kohtauskulma ja nopeus on oikeanlainen.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sulla on Arska hiukan opeteltavaa näiden muovikalhaimien käytössä. Hienosti niillä saa sämpylän halki jos kohtauskulma ja nopeus on oikeanlainen.  ;D

Ai pidetään ihan kärjestä kiinni korkeintaan kahdella sormella puristamatta ja veitsellä sahataan se 5 tuntia?  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuten sanoin, pärjään tosiaan päivän ihan juomalla, ruoka ei haittaa muita kun vaimoani ja ystäväni Sakaria, molemmat väittävät että olen lihonnu? ja vielä lisäksi, olen kuulopuheiden mukaan vanhan näköinenkin!!

Olen toki pahoilla mielin etten saa kunnon työkaluja ruokailuun lentsikassa, toisaalta olen päättänyt noudattaa Orvon ohjetta, punkkua muutama ja sitten Skottilaista ja unta kaaliin.

Lentokoneessa istuminen on maailman tyhmintä touhua, ymmärrän hyvin että jatkuvasti siellä keulilla istumisesta vaaditaan hirvittävästi rahaa.

Vielä jos jossain vanhassa MD laitteessa joutuisi istumaan, eiku ranteet auki.Älkää kuitenkaan kotona...... ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuten sanoin, pärjään tosiaan päivän ihan juomalla, ruoka ei haittaa muita kun vaimoani ja ystäväni Sakaria, molemmat väittävät että olen lihonnu? ja vielä lisäksi, olen kuulopuheiden mukaan vanhan näköinenkin!!

Kuulostaa tutulta.  :(

Olen toki pahoilla mielin etten saa kunnon työkaluja ruokailuun lentsikassa, toisaalta olen päättänyt noudattaa Orvon ohjetta, punkkua muutama ja sitten Skottilaista ja unta kaaliin.

Lentokoneessa istuminen on maailman tyhmintä touhua, ymmärrän hyvin että jatkuvasti siellä keulilla istumisesta vaaditaan hirvittävästi rahaa.

Vielä jos jossain vanhassa MD laitteessa joutuisi istumaan, eiku ranteet auki.Älkää kuitenkaan kotona...... ::)

Alkoholi ja lentäminen (edes istumalla matkustamossa) eivät sovi yhteen sanovat viisaat tutkijat ja minun pääni (jälkeenpäin). Lentokoneessa matkustaminen on kuitenkin hyvää aikaa tehdä töitä tai sitten vaikka lukea. Koska en opettajana pääse koskaan työaikaan lentämään, niin varaan aina matkalle muutaman hyvän kirjan. Niitä lukien aika myös tuntuu lyhyemmältä.

Valitettavasti vanhan miehen fysiikkaa ei voi hämätä edes kirjoilla. Pitkät lennot ovat vuosi vuodelta helvetillisempiä - loppumatkasta suoraa tuskaa etenkin välilaskuttomilla lennoilla. Olen jo vuosia sitten alkanut käyttää ns. lentosukkia. Ne auttavat vähän, mutta tuntuu että pitäisi hankkia g-housut.  ;D Surkeat ruokailutilat ja -välineet ovat niitä pienimpiä pahoista. Ei noista kannata edes purnata.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Ai pidetään ihan kärjestä kiinni korkeintaan kahdella sormella puristamatta ja veitsellä sahataan se 5 tuntia?  ;D

Tarkoittaako tämä sitä, että minussa on jotain vikaa, kun saan sen sämpylän halki siellä lentopinnoilla muoviveitsellä noin minuutin sisään? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoittaako tämä sitä, että minussa on jotain vikaa, kun saan sen sämpylän halki siellä lentopinnoilla muoviveitsellä noin minuutin sisään? ;D

No kyllähän tuon pitää leipuritytöltä onnistua  ;)

Nykyään muuten ainakin Finskin lomalennoilla ne aterimet ovat aika tukevaa tekoa.  Vaikka siis edelleen valkoista muovia, niin ne on jotenkin saatu ympättyä sellaiseen kuosiin ettei se veitsi katkea sämpylää halkaistessa, vaikka se sämpylä (mun tuurilla joka kerta) olisi kuivunut ja vielä sitkeäkin.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jäin vanhuuseläkkeelle kymmenen vuotta sitten. Sen jälkeen olen tehnyt noin kolme hupimatkaa vuodessa. Kohteina on ollut Aasia, Etelä-Amerikka, Karibia ja tietysti Kanarian saaret.

Kulkuneuvona on usein ollut sinivalkoinen Boieing 757. Lyhyenä miehenä mahdun hyvin penkilleni. Joskus olen saanut nauttia mahtavasta näköalasta ja hulppeista tiloista. Jokaisella reittivälillä olen saanut hyvää palvelua ja kohtuullista ruokaa.

Minä ainakin jään kaipaamaan Finnairin lomalentojen Boeing 757 -koneita.

Esa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Morjesta Esa

Eipä nuo lomalennot minuakaan häiritse, lähden lomalle.

Nuo muovitarvikkeet ovat just sellaisia että........

Onneksi pärjään vaikkakin ilman noita, sormet nääs toimii, olen muutoin varma että et sinäkään tarvitse muotivettä kolmen minuutin välein.

Tuo että pystyn juomaan viinanpitoista juomaa jopa lentokoneessa johtuu pelkästään harjoituksesta, eli jopa Ilkan kotakeitiössä, siisti paikka muutoin ja eväät kohillaan, jopa leikattua löytyy. 8)

Lentokone on vain sellainen välttämätön pahe joihin joillakin on joskus varaa, kateellisilla ei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Lainaus tuolta ylempää"

Olen jo vuosia sitten alkanut käyttää ns. lentosukkia. Ne auttavat vähän, mutta tuntuu että pitäisi hankkia g-housut.   Surkeat ruokailutilat ja -välineet ovat niitä pienimpiä pahoista. Ei noista kannata edes purnata.

Pekka

Lentosukat auttavat tosiaan hieman mutta toivottavasti ei tarvitse alkaa käyttämään niitä TENA-housuja kun Ryanairkin suunnittelee jo vessamaksuja.Viinaa en ole enää vuosiin uskaltanut lennoilla juoda. Mun pää ei kestä. Ja se krapulassa herräminen kesken lennon vastaa kaameeta oli. :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään