Guest petu95

kiintolevyn vaihto

6 viestiä aiheessa

Olen ajatellut, että voiko kiintolevyn siirtää toiseen koneeseen niin että kiintolevyllä oleva käyttis ja ohjelmat toimii siinä toisessa koneessa? Eli siis vain laittamalla kiintolevy toiseen koneeseen kiinni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos koneet eivät ole emolevyltään identtisiä, niin homma on aina epävarmaa. Samalla piirisarjalla onnistuu usein myös ja joskus jopa saman piirisarjaperheen sisällä.

Epävarmuustekijöitä on kuitenkin niin paljon, että yleesä kannattaa suosiolla aloittaa alusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen tehnyt aika moneen koneeseen sisuskalujen vaihdon kuvailemallasi tavalla. Ainakin Windows XP:n osalta ne ovat pääsääntöisesti onnistuneet. Aluksi kone itkee puuttuvia ajureita yms, mutta ne asentamalla siitä saattaa saada ihan hyvin toimivan pelin, poikkeuksiakin toki on. Oikeastaan SATA-ajurit on siinä tapauksessa se kriittisin. Jos koneessa samalla vaihtuu näytönohjain Nvidia - Ati tai toisinpäin, niin sanoisin että silloin kerjäät verta nenästä - koneen uudelleenasennus on tällöin ainoa vaihtoehto.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se onnistui. Ainoa "ongelma" oli, että piti itse asentaa äänikortin ajurit  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

toimivan pelin, poikkeuksiakin toki on. Oikeastaan SATA-ajurit on siinä tapauksessa se kriittisin. Jos koneessa samalla vaihtuu näytönohjain Nvidia - Ati tai toisinpäin, niin sanoisin että silloin kerjäät verta nenästä - koneen uudelleenasennus on tällöin ainoa vaihtoehto.

Eihän siinä tarvitse tehdä muuta kuin ottaa ne näytönohjaimen ajurit pois käytöstä ennen vaihtoa. Käyttis tunnistaa kaikenlaiset kortit vähintään perus-VGA-tilassa, ja sitten ei kun asentamaan uusia ajureita. Noinhan pitää tehdä silloinkin, kun vaihtaa samaan koneeseen uuden näytönohjaimen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään