Timo H

Ilmailun riemua - pikkupojan ensilento

56 viestiä aiheessa

Käytin tänään Aaroa ensi kertaa pienkoneella ilmassa.

"Tää on ensimmäinen kerta ikinä kun mä oon tällaisessa kyydissä"

"Kuin korkealla nyt ollaan?"

"Mitä toi INOP tarkoittaa?" (ahtopainemittari tarroitettu)

"No mikäs toi Winter on?" (kuulan valmistaja)

"Kuin korkealla nyt ollaan?"

"Miten kovaa mennään? Autolla ei saisi mennä niin kovaa!"

"No siinä nousussa tuli silleen WOU"

"Oli kyllä kivaa"

Puhelimessa tädille "Joo niiden pilvien alla oli aina nosto"

Kumpi oli kivempi, nousu vai lasku - "Lasku, kun se meni silleen WoOuOOuuu"

Heti nousun jälkeen

[ attachment removed / expired ]

Räkätätyttää kun vähän jännittää

Pilviä

Oli isälläkin ihan hauskaa

Puuhamaa! "Ei siellä taida olla ketään"

Auto oli kyllä mukana

Lennon jälkeenkin vielä hymyilytti. "Miksei mulle tullut paha olo vaikka Iirolle (isoveli) tuli?"

Ei tainnut olla viimeinen kerta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mahtavuutta! Lapsi lelukaupassa-fiilis on tullut mainittua elämän varrella, kun on ollut hauskaa. Tämän kuvasarjan jälkeen voisi todeta lapsi ensilennolla-fiiliksen olevan edellistäkin parempi. Turvallisia nousuja ja laskuja kaverille! Nyt vain kirjaamaan elämän varrella tehdyt lennot ylös jonnekin (esim. openflight-palveluun). Huomattavasti helpompi muistella tuossa vaiheessa kuin parinkymmenen vuoden kuluttua... RWY AHEAD  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taatusti ikimuistoinen keikka - molemmille!

Itse en muista nauttineeni lentämisestä pitkään aikaan niin paljon kuin silloin, kun vein jälkikasvuni ensimmäisen kerran ilmaan. Tylsä faijakin oli lasten silmissä hetken jotain erikoista...

Peruslentämistä ja sen riemun jakamista, se se on parasta. Ei se kummempaa prosessia, konsulttilaumaa tai muuta p...skaa vaadi lajimme promoaminen. Porukkaa vaan taivaalla itse näkemään ja kokemaan miten hienosta puuhasta on kysymys.

Piristipä päivää kummasti tuo kuvasarja!

WBR

Kusti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omien lisäksi kaikille kummilapsille olen keikan heittänyt ja luulen, että se on ehkä paras juttu, mikä kummisedästä heille jää mieleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omien lisäksi kaikille kummilapsille olen keikan heittänyt ja luulen, että se on ehkä paras juttu, mikä kummisedästä heille jää mieleen.

Näin on. :thmbup:

Lennätin muutama vuosi sitten lapsenlasta,tyttö alkoi itkemään cumuluspilvien päällä/välissä kun maa ja aurinko "välkky"

Kysyin että joko takaisin mennään........,tuli vastaus heti että ei.Oli vain niin kaunista että itketti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulin töistä tänään kotiin ja huusin yläkertaan

"Moi Aaro!"

Vastaus:

"Lähetäänkö me taas lentämään?"

Hähää :D

t. Timo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkäs ikäisinä palstalaiset ovat yleensä ryhtyneet jälkikasvuaan lennättämään? Itselläni on kohta neljä v ja juuri yksi v täyttäneet tytöt, enkä ole vielä ilmakyytiä tohtinut tarjota. Kun eivät oikein autossakaan viihdy. Esikoinen välillä kyllä kyytiä kyselee, mutta jotenkin epäilen, että tulisi vielä järkytyksenä kuitenkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

no mä kun en itse enää nykyään lennä niin turha vastata tuohon kysymykseen, mutta JOS lentäisin, niin varmasti olisin jo vienyt.

Likka on muutenkin hurahtanut äidin kanssa näihin juttuihin, joulukuussa 8 täyttävälle tytölle ei kelvannut harrastukseksi ei jumpat eikä baletit, ei partiot eikä mikään vaan ainoa mikä kelpas, oli lennokkikerho ja koneen rakennus...  ::)

Makeat kuvat kertakaikkiaan!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkäs ikäisinä palstalaiset ovat yleensä ryhtyneet jälkikasvuaan lennättämään? Itselläni on kohta neljä v ja juuri yksi v täyttäneet tytöt, enkä ole vielä ilmakyytiä tohtinut tarjota. Kun eivät oikein autossakaan viihdy. Esikoinen välillä kyllä kyytiä kyselee, mutta jotenkin epäilen, että tulisi vielä järkytyksenä kuitenkin.

Ihan muutaman kuun vanhoista on nuo meidän termiitit olleet messissä. Headsetit tuotti alkuun vähän ongelmia, mutta alkukankeuden jälkeen tyttö 2v kävelee välillä kotonakin DavidClarkit päässä ja juttelee "radioon". Mulla on yhdet vialliset täällä kotona "harjoituskappaleina"  :)

Poika 5v on kanssa ollut ihan toukasta lähtien ilmassa, mutta ei ainakaan vielä ole osoittanut kovinkaan kovaa kiinnostusta ilmailuun. Tyttö sen sijaan suuttuu, jos mennään kentälle, eikä mennäkään lentämään. Sitä voi siis viedä kentälle vain niinä kertoina, kun on keikka tiedossa - muuten tulee sanomista  ;D

Ja oli muuten Timo hienot kuvat  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vanhempi poika pääsi mukaan kolmen vanhana, mutta koska Cherokeesta näkymät ulos niin lyhyelle kaverille, ilman suurempia kallisteluja, ovat hyvinkin rajalliset meni lento pitkälti nukkuessa. Nuorempi oli mukana reilun vuoden ikäisenä äitin kanssa takapenkillä. Menomatkalla nukahtaminen tapahtui suurin piirtein kun oltiin kaarrettu pois kentältä sekä siirrytty vaakalentoon ja paluumatkalla nukahtaminen tapahtui ennen rullauksen alkamista ja päättyi moottorin sammuttamiseen lennon jälkeen. Hinku vanhemmalla on edelleen ilmaan, vaikka maisemien näkeminen vaatiikin aika kallistelua. Nuorempi ei luonnollisesti ymmärrä mistä on kyse.

Kuulon suojauksen tein Peltorin kidseillä eli headsettejä heillä ei ollut. Tuon ikäisille valikoima headsettien suhteen on hieman heikko, mutta näyttää niitä tulleen markkinoille kuitenkin usemapia merkkejä ja malleja viime aikoina, koska jokunen vuosi sitten katsellessani tilanne oli mielestäni aivan toinen, joita voisi alkaa tosissaan tutkia. http://www.mypilotstore.com/mypilotstore/secp/46 Tosin pari vuotiaan pään paino suhteessa headsettiin verrattuna 10-vuotiaaseen on aivan toisella kaliberillä -- mistä siis löytyy oikeiden lapsien headsetit, ei 10-vuotiaiden vandaalien...  ;)

Tässähän onkin yksi hyvä joululahjaidea... ehtii vähän tutkiskelemaan ennen kuin pukki saapuu.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuulon suojauksen tein Peltorin kidseillä eli headsettejä heillä ei ollut. Tuon ikäisille valikoima headsettien suhteen on hieman heikko, mutta näyttää niitä tulleen markkinoille kuitenkin usemapia merkkejä ja malleja viime aikoina, koska jokunen vuosi sitten katsellessani tilanne oli mielestäni aivan toinen, joita voisi alkaa tosissaan tutkia. http://www.mypilotstore.com/mypilotstore/secp/46 Tosin pari vuotiaan pään paino suhteessa headsettiin verrattuna 10-vuotiaaseen on aivan toisella kaliberillä -- mistä siis löytyy oikeiden lapsien headsetit, ei 10-vuotiaiden vandaalien...  ;)

Tuo kuulonsuojaus on juurikin yksi syy, miksi en vielä ole esikoistani lennättänyt. En tiedä, minkä trauman olen hänelle lapsuudessaan aiheuttanut, mutta neiti ei vieläkään siedä imuria, tehosekoitinta, tai mitään muutakaan äänekkäämppä vekotinta samassa tilassa. Aina nuo mainitsemasi kidsit päässä, kun pienikin ääni jostakin kuuluu. Lento luultavasti olisi hauska moottorin käynnistämiseen asti ja sitten alkaisikin kiire kotiin. HIASsissakin oli "kivoja koneita" ja sitten "ihan tyhmiä koneitä", kun kidsit eivät meinanneet riittää. Hyvin tyttö kuitenkin jaksoi pällistellä lentolaitteita koko pitkän päivän. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä parin vuoden takaa fiiliksiä ennen lentokeikkaa. Tyttärentyttäret oli kunnolla briifattu (ja varustettu, juu sii ;) ) ja ennen kierrokseen lähtöä käytiin istuskelemassa kylmät tyypit koneessa. Huoli lentopelosta osoittautui totaalisen turhaksi, kun jo alkunousussa kaikui icomissa: "Iiihanaa, iii-iiihanaa-aa!"

...eikä tunnelmat sittemminkään ole hyytyneet - vaikka omat hanskat unohtuivatkin keikalta ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässähän onkin yksi hyvä joululahjaidea... ehtii vähän tutkiskelemaan ennen kuin pukki saapuu.  :thmbup:

Nuo Peltorin Kidsit oli meilläkin alkuun. Sitten hommasin pojalle tuon DC:n lastenmallin. Tytöllä on softcomm:in headsetit, jotka ovat kevyempirakenteisemmat kuin DC:t ja jotenkin istuvat paremmin pieneen päähän. Meillä ei ole ollut ongelmia luurien painon kanssa, tosin ei me olla kahta tuntia pidempää legiä lennettykään lasten kanssa. Tänä kesänä pisin matka lasten kanssa taisi olla reilun tunnin luokkaa - josta ne nukkui yli puolet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lastenlapset ovat nuorinta lukuunottamatta olleet kyydissä ja nauttineet. Kuusivuotias Erika kysyi heti ilmaan päästyämme, teetkös mullekin sellaisen mahamäen? Isoveli oli kertonut kokemuksistaan ja sillä lennolla nautittiin useammankin kerran melkein nolla-G:stä. Oma iltatähti 12v ei ole kovin innokas lentokoneeseen, on vissiin jo kyllästynyt. Kesällä piti päästä kaverin luo perjantai-iltana yökylään Tikkakoskelle. Arvelin, että ei ole vapaaehtoisia autolla hakemaan lauantaina Korpilahdelta. No, tule hakemaan sillä sun lentokoneellas, onhan siinä järvi lähellä. Siis, vaikka itse lentäminen ei kiinnosta, kyllä neiti osasi tilata "isi-charterin".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkäs ikäisinä palstalaiset ovat yleensä ryhtyneet jälkikasvuaan lennättämään?

Noh, ite vein työkaverin taivaalle muutaman vuoden ikäisen muksunsa kera. Lapsi C172:n takapenkillä oli niin pieni, ettei raukka nähnyt sivuikkunoista edes ulos. Lämmin ja tinttinen kesäpäivä kun oli, niin pomputtelu aiheutti ehkä noin kymmenen minuutin lennon jälkeen sen, että intercomissa alkoi kuulua norjaa...ja sen jälkeen lohdutonta itkua siihen asti, kunnes päästiin pikapikaa takasin kentälle laskuun. Ei taida poitsu ihan heti tulla uudestaan kyytiin. :P

-m

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh, ite vein työkaverin taivaalle muutaman vuoden ikäisen muksunsa kera. Lapsi C172:n takapenkillä oli niin pieni, ettei raukka nähnyt sivuikkunoista edes ulos.

Lastenistuinta vaan peliin niin matkasta tulee mukavampi kun näkee ikkunasta ulos

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla