Hanna Räihä

mikäs ja mistä?

17 viestiä aiheessa

kaksi kohtuu heikkolaatuista kännykkäkameraräpsyä. osaatteko kertoa tästä kapineesta yhtään mitään enempää?

Laatikko on alumiinia tai muuta vastaavaa metallia. Pohjassa ei ole mitään merkintöjä

[ attachment removed / expired ]

sisällä venäläistä tekstiä josta mulla ei hajuakaan.

[ attachment removed / expired ]

tiedän tämän liittyvän lentokoneisiin, mutta tietääkö joku tällaisesta lisää?

Noissa lärpäkkeissä jotka kääntyivät ulos, on ampulleja, joissa on nestettä sisällä. Varovainen tutkiskelu kertoo myös että noissa koloissa olevissa paperikääreissä on pillereitä. Tai mitä niistä nyt on jäljellä... Ei oo tullut maisteltua...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mahtaa olla jonniilainen neuvostoliittolainen ensiapulaukku. Tiedä sitten voidaanko sillä äärimmäisessä hädässä hoitaa viimeinen apukin. IOD lukee siinä toisessa "lärpäkkeessä" eli jodiahan siellä. Jos saat tarkempia kuvia teksteistä, niille varmaan löytyy selvitys.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ääh, kun kaikki hyvät kamerat on jossain muualla ku mulla....

Ja ilmeisesti tää on otettu "matkamuistoksi" pudotetusta idän ihmeestä, mutta mistä - sitä en tiedä. Taatan jäämistöä tämäkin...  mutta kun hän ei paljon puhellut noista asioista ja enää ei voi kyselläkään...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensiapupakkaus on ilmeisesti "atomikaudelta", koska sisältää joditabletteja (kuten Antti jo totesikin). Kuva on ylösalaisin (tekstiin nähden). Kääntäminen (kuvan) ei ole ongelma, mutta teksti on epäselvää, joten muusta ei saa selvää.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tommosia oli ainakin ennen vanhaan Wilgojen kabiinissa takapenkin takana vasemmalla puolella.

Ampullin sisällön kun pisti itseensä oli aikalaisten kertomusten mukaan hetken aikaa varsin raukea olo.

Sittemmin vanhan vallan vaihtumisen jälkeen ensin on kadonnut järjestyksessä ampullit ja muut aineet ...  nykyisin samanlaiset ea- pakkaukset kuin muillakin.

Lienee siis kyseessä yleisneuvostoliittolaisen standardin mukainen ajoneuvon tai lentokoneen ea- laatikko?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

on se munkin mielestä aika hieno, varsinkin kun sillä on vielä tunnearvoa... taatan muistan kertoneen, että on korjannut sen talteen jostain alasammutusta koneesta... tarkempaa paikkaa ja muuta tietoa ei ole, taatakin kuoli jo 15 v sitten. Kun nyt keksisin miten saisin nuo venäläiset kirjaimet kopioitua tänne kun ei tuota kameraa tällä hetkellä ole, niin sais tuostakin enemmän tolkkua....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos boksi on

a) lasammutusta koneesta, joka on

b) ommittaja ydinaseajalta,

yhtälöstä tulee aika mielenkiintoinen ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun nyt keksisin miten saisin nuo venäläiset kirjaimet kopioitua tänne kun ei tuota kameraa tällä hetkellä ole, niin sais tuostakin enemmän tolkkua....

Voithan yrittää skannata tai sitten kopsata kirjaimet käyttämällä apuna esim. tätä    http://www.translit.ru/

Risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

niin ja löysinhän mä näitä venäläisiä kirjaimia, eli tekstit boksissa ovat...

toisessa "ulkolärpäkkeessä" missä on ne ampullit:

ИОД

АМПУЛЫ

ja siinä toisessa lärpäkkeessä:

ИАШАТЫРН

СПИРТ

АМПЧЛЫ

ja ne kolot missä pillereitä jne on ylhäältä alas:

ПОВЯЗКА (okei, tää on joku sormenpäätukko tms)

ПОВЯЗКА

НАПAЛЬЧНИК ЬОЛШОИ

НАПAЛЬЧНИК MAЛЫЙ

ПИPAMИДOH

KOФEИH

OПИЙ

ЬУЛABKИ

uah, ja kun toi linkki olis tullu vähän aikaisemmin... nyt mä kopsasin kirjain kerrallaan tuolta ihan muualta... Nooooh... :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

öh, miten niin? valista tyhmää kun nyt ei säteile. ees tshernobylin vertaa.

No eiku mä vain pelleilin, että Suomi olisi ampunut jatkosodan päättymisen jälkeen alas venäläisen ydinpommittajan  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

niin ja löysinhän mä näitä venäläisiä kirjaimia, eli tekstit boksissa ovat...

toisessa "ulkolärpäkkeessä" missä on ne ampullit:

ИОД

АМПУЛЫ

ja siinä toisessa lärpäkkeessä:

ИАШАТЫРН

СПИРТ

АМПЧЛЫ

ja ne kolot missä pillereitä jne on ylhäältä alas:

ПОВЯЗКА (okei, tää on joku sormenpäätukko tms)

ПОВЯЗКА

НАПAЛЬЧНИК ЬОЛШОИ

НАПAЛЬЧНИК MAЛЫЙ

ПИPAMИДOH

KOФEИH

OПИЙ

ЬУЛABKИ

uah, ja kun toi linkki olis tullu vähän aikaisemmin... nyt mä kopsasin kirjain kerrallaan tuolta ihan muualta... Nooooh... :D

Jodi

Ampulleja

ИАШАТЫРН ei sano mitään ja vaikuttaa vähän jännältä muutenkin

Pirtua

Ampulleja

sidettä

sidettä

suuria napalsnikkejä, hirmugooglaus selvitti, että ovat "sormisuojia".

pieniä napalsnikkejä

"piramidon" - voisko olla pyramiitiriepu, eli kolmioliina, eli kantoside?

kofeiinia

oopiumia, notta humehommiks meni!

hakaneuloja

Jotain semmoisia olin tavaavinani.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

pyramiitiriepu ei tohon koloon mahdu, ja että oikein oopiumia... kaks tablettia tuolla olis, mutta tuski niistä saa enää kuuppaansa jumiin... :D

tollaset tekstit mä olin siitä tavaavinani, joten osa arvoitusta on ratkaistu...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

pyramiitiriepu ei tohon koloon mahdu, ja että oikein oopiumia... kaks tablettia tuolla olis, mutta tuski niistä saa enää kuuppaansa jumiin... :D

tollaset tekstit mä olin siitä tavaavinani, joten osa arvoitusta on ratkaistu...

Taustajoukkojen kertomaa  :D

ИАШАТЫРН

СПИРТ

АМПЧЛЫ     = Ammoniakkia ampulleissa

"piramidon" = särkylääkettä

Risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa, se oliki yhdyssana se ammoniakkipirtu sitte :) Mutta kolmiolääkkeistä oli kyse, että eihän tässä ihan väärillä jäljillä oltu :D

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään