Antti Salo

Sisustuspulma // Oma kuva tauluksi

7 viestiä aiheessa

Moro,

Aihetta on varmasti käsitelty aiemminkin, mutta nyt ei haulla löytynyt vastausta, joten kysyn:

Minulla on digitaalisena noin 1:4 suhteella tehty panoraamakuva, josta on tarkoitus tehdä seinälle noin 2 metriä leveä, mieluummin jopa isompi, "taideteos".

Vaihtoehtoja on kaksi:

1. Koko panoraaman kokoinen, esim. 2m x 0,5m canvastaulu.

2. "Triptyykki", jossa sama panoraama on jaettu kolmeen eri tauluun (ei canvas vaan normaali raamillinen)  ja nämä kolme kuvaa laitettu vierekkäin niin, että niiden välissä on pienet raot, mutta että ne kuitenkin hahmottaa heti samaksi kuvaksi.

Kysymys 1: Tunteeko joku palvelua, jossa olisi noin iso Canvastaulu mahdollista teettää, ja onko kokemuksia ko. palvelun laadusta?

Kysymys 2: Jos päädytään vaihtoehtoon 2, mikä on yleisesti ottaen paras palvelu, joka tekee isoja, vähintään 60cm leveitä printtejä? Viimeksi olen vuosia sitten teettänyt silloisella ifillä, mutta sen jälkeen kun ifi lopetti isojen printtien tekemisen, ei ole ollut juuri tarvetta printtejä tehdä, joten en ole juuri markkinoita seurannut.

Kiitos jo etukäteen avusta!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koetas kysäistä vaikka kopiolaitoksilta (Monikko, Valopaino, Sokkeli, Kopio-Niini...) tai ulkomainontaan erikoistuneilta firmoilta kuten Mainospyörä. Monimetrisenkin värikuvatuksen tekee nykyään niinkuin ei mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

2. "Triptyykki", jossa sama panoraama on jaettu kolmeen eri tauluun (ei canvas vaan normaali raamillinen)  ja nämä kolme kuvaa laitettu vierekkäin niin, että niiden välissä on pienet raot, mutta että ne kuitenkin hahmottaa heti samaksi kuvaksi.

Eikö tuo toimisi nimenomaan kehyksettöminä canvas-tulosteina parhaiten? No, makuasioita tietty, mutta minä näen asian juuri päinvastoin. Eli kolmiosainen canvasina ilman raameja ja vastaavasti sitten siihen yksiosaiseen kävisi ne raamit :P

Kysymys 2: Jos päädytään vaihtoehtoon 2, mikä on yleisesti ottaen paras palvelu, joka tekee isoja, vähintään 60cm leveitä printtejä? Viimeksi olen vuosia sitten teettänyt silloisella ifillä, mutta sen jälkeen kun ifi lopetti isojen printtien tekemisen, ei ole ollut juuri tarvetta printtejä tehdä, joten en ole juuri markkinoita seurannut.

Fotonetin Pro-kuvat on nykyään varsin varteenotettava vaihtoehto. Ei ainakaan silloisille Ifin pro-kuville häviä laadullisesti ja on suhteellisen edullista...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö tuo toimisi nimenomaan kehyksettöminä canvas-tulosteina parhaiten? No, makuasioita tietty, mutta minä näen asian juuri päinvastoin. Eli kolmiosainen canvasina ilman raameja ja vastaavasti sitten siihen yksiosaiseen kävisi ne raamit :P

Makuasioita, makuasioita... ;D Mietin asiaa aika kauan ja tulin siihen tulokseen, että ei toimi kuin jompana kumpana ylemmistä vaihtoehdoista. Kuva kun on vasemmalta oikealle sellainen ns. yksityiskohtien ketju, että kolmessa canvasissa menisi liikaa kuva-alasta hukkaan reunoille. Mieluummin sitten ohuet raamit ja printit, joista ei mene yhtään kuva-alaa raamien alle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Makuasioita, makuasioita... ;D Mietin asiaa aika kauan ja tulin siihen tulokseen, että ei toimi kuin jompana kumpana ylemmistä vaihtoehdoista. Kuva kun on vasemmalta oikealle sellainen ns. yksityiskohtien ketju, että kolmessa canvasissa menisi liikaa kuva-alasta hukkaan reunoille. Mieluummin sitten ohuet raamit ja printit, joista ei mene yhtään kuva-alaa raamien alle.

Onhan se canvaasi mahdollista teettää "hävikittömänäkin". Eli kuva jää kokonaan näkyviin ja kiilakehyksen ympäri kääntyvistä sivuista tulee sitten vaikka valkoiset. Uskonpa, että tällainen on tehtävissä, kun vain on henk. koht. yhteydessä liikkeeseen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksi ihan kiva menetelmä noiden tulosteiden kanssa on mun mielestä kapalevylle pohjustaminen ja mattalaminointi, ei tartte painavia/hankalia kehyksiä ja helppo pitää siistinä. Varsinkin jos sen vielä ripustaa muutaman sentin irti seinästä ja laittaa sopivan taustavalon niin tulos on aika kaunis mun mielestä.

Niin ja isojen printtien osalta dialab on aika monipuolinen putiikki..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään