Esa Sulanko

Siitä tulevasta Windows7:sta vähän kysyisin

5 viestiä aiheessa

Niin tuota!

Eikös Tonilla ole koeajossa se 7?

Minkäslainen se oikeastaan on?

Onko se läheskään samanlainen, kuin mitä tämä mun täsä koneessani oleva xP.

Mulla on tossa selkäni takana kesällä suomesta ostamani lappari ja siinäpä onkin toi Vista.

Se vaikuttaa ihan toimivalle, mutta minä, joka olen toheloinut tämän xP:ni kanssa, en ymmärrä siitä yhtikäs mitään.

Postiinkan ei voi klistrata linkkiä, kuten tässä, vaan se täytyy laittaa valmiina liitteenä. Johtuneeko sekin vain mun tietämättömyydestäni?

Niin, että kertokaapas te, joilla on siitä seiskasta kokemusta, että minkälainen se on, verrattuna sekä tähän xP:hen, että Vistaan.

Tämä mun purkkini kun täytyisi joka tapauksessa jotenkin huoltaa, niin olisi kiva tietää, josko se seiskan sisäänasennus olisi aiheellista. Vistaa en simuloijana tähän mielelläni laittaisi.

Nyt sitten se kustannuskysymys:

Kuinka kalliin koneiston se 7 vaatisi, kunnolla toimiakseen simulator koneena?

Onko vaihdettava emolevy ja prossa sekä graficka kortti?

Mun tämän koneeni kokoonpano ilmennee tuosta ikkunan alaosasta.

M.V.H:

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koeajot on suoritettu ja se on tätä nykyään ainut käyttöjärjestelmä mitä koneelta löytyy ja hyvin on toiminut. XP verrattuna onhan tämä varsin monessa asiassa parempi esim tiettyjen laitteiden tuennassa yms.

Vistaan katsottuna käyttiksen yleiskaava on samaa tyyliä ja siksi Vistan käyttäjillä on vähän paremmat tuntumat jo Windows 7.

Odottelen tässä jo ensimmäistä Alpha versiota 2012 julkaistavasta Windows 8 järjestelmästä, joten tässä on sellainenkin uutukainen luvassa.

Se että mitä se windows 7 koneelta vaatii, niin ihan riippuu siitä mitä olet valmis käyttämään siinä, tietysti hienot Aero ominaisuudet yms silmänruoat vie järjestelmä resursseja, mutta ei se kauheita vaadi, joten nykyisillä koneillasi se toimii varmasti ongelmitta, onhan se saatu toimimaan Pentium II 266mhz alustallakin, joten voi siitä jokainen päätellä että kuinka kevyt järjestelmänä se pystyy olemaan että saadaan toimimaan jopa 15 vuotta vanhoissa koneissa.

Eli en usko että kannattaa päivittää konetta windows 7 takia, mutta jos halua on niin suosittelen uutta Intelin Lynnfield alustaa käyttöön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Toni vastauksestasi!

Olet siis sitä mieltä, että kannattaisi ainakin tämä xP vaihtaa siihen 7:an.

Onhan se toki uudempi ja kaikenlainen nettituki saatavilla.

Täytyypäs katella, jos se on saatavilla täällä Norrpassa ja mitähän se mahtaneekaan maksaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Toni vastauksestasi!

Olet siis sitä mieltä, että kannattaisi ainakin tämä xP vaihtaa siihen 7:an.

Onhan se toki uudempi ja kaikenlainen nettituki saatavilla.

Täytyypäs katella, jos se on saatavilla täällä Norrpassa ja mitähän se mahtaneekaan maksaa?

Moi, ei tuo kovinkaan kova hinnaltaan tule olemaan, tietysti minkä version niistä ottaa sen mukaan on hinnoittelu ja ominaisuudet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään