Jani Salo

hiiri (?) jumittaa Windows XP:n ?

10 viestiä aiheessa

moi

Tässä on useasti ilmennyt sellainen ongelma Windows XP Pro SP1:n kanssa että normaalin käytön aikana Windows jumittuu täysin. Tällöin joudun aina buuttaamaan koneen kun mikään nappi tai hiiri ei toimi.

Tänäänkin kävi samoin kun olin ihan vaan normaalisti mozillalla surffaamassa niin kesken kirjoituksen hiiri jumitti ja mitään ei voinut koneealla tehdä. Tämä sattuu yleensä muutaman kerran päivässä Windowsin ollessa normaali käytössä. Pelien aikana tuota ei tapahdu.

Yleensä se jumittaa ihan ennalta arvaamatta ja ilman virheilmoituksia jonkun ohjelman esim Resurssienhallinnan, Mozillan ym. ollessa päällä. Työpöydällä tuota jumittamista ei ole esiintynyt.

Imuroin eilen uudet Logitechin MX500 hiiri ajurit mutta sekään ei auttanut vaan tänään taas kerran kone jumitti bootti kuntoon. Mitään virheilmoitusta tuosta siis ei tule vaan hiiri ei liiku eikä näppistä voi käyttää.

Näppiksenä minulla on Logitechin Flatti näppis PS2 portissa ja hiirenä MX500 USB portissa.

Mikäköhän voisi tuon jumittumisen aiheuttaa ? En ole vielä onnistunut imuroimaan SP2:a jos se vaikka auttaisi.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla oli samantapaisia jumittumisongelmia ajoittain noin vuoden ajan, ja vasta pari viikkoa sitten asia selvisi.

Virustorjunta ja palomuuri sekä muukin koneen suojaus on aina ollut mielestäni huipputasolla, torjuntaohjelmien päivitykset joka päivä/koneen skannaus ja seuranta. Siitä huolimatta äskettäin juuri virusohjelman (Antivir Personal) päivityksen lataamisen jälkeen suorittamani skannaus löysi koneelta yllättäen "pöpön". Se oli kuulemma "startpage jammer", tiedosto oli Win/system32 -kansiossa; nimeltään jotain "un6002.exe". Sen Antivir poisti ja kaikki jumittumiset katos...

Että milloinkaan ei tiedä miten se on...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moi

Mulla on C:\Windows kansiossa sellainen tiedosto kuin iun6002.exe

Onkohan tuo se vastaava ? Muuta tuo Searchi ei löytänyt. Täytyypi skannailla kone kokonaan. Kiitos vinkistä.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

niin ja vielä sellainen että tätä jumittamista tapahtuu vain minun profiilissani. Veljeni mukaan hänellä ei ole kuulemma vastaavaa sattunut.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hmmmmm kumma juttu. Tein uuden profiilin itselleni ja sielläkin tuo jumitus jatkui. Veljen profiilissa taas ei ole mitään ongelmaa ja siellä tuota jumitusta ei esiinny.

Missähän voi olla vika. Alkaa vähitellen ärsyttää kun tuo tapahtuu monta kertaa päivässä randomisti. En haluaisi lähteä installoimaan Windowsia uudestaan.

HELP !

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä sulla on näköjään sama "PÖPÖ" (iun6002.exe) joka mullakin oli !

Antivir Personal nappasi sen kiinni viruksena ja poisti. Jumittelut jäivät heti pois. Luultavasti sen voi poistaa myös itse suoraan, jätä se roskikseen kunnes buuttailet ja kokeilet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä sulla on näköjään sama "PÖPÖ" (iun6002.exe) joka mullakin oli !

Antivir Personal nappasi sen kiinni viruksena ja poisti. Jumittelut jäivät heti pois. Luultavasti sen voi poistaa myös itse suoraan, jätä se roskikseen kunnes buuttailet ja kokeilet.

Kannattaa kuitenkin lueskella hieman netistä ennekuin sen poistaa. Multakin tuo löytyy ja kyseessä pitäisi olla ihan normaali uninstallerin komponentti, joka on asentunut samalla kun on asentanut jonkun softan joka on toteutettu kyseisen firman installerilla.

F-secure Antivirus ei muuten sano mulla mitään, mutta jotkut virustutkat on siihen kuulemma reagoineet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moi

Yritin skannaillla konetta ja testailla eri konfiguraatioita profiilissani ja pähkäillä että mikä tuon systeemin jumittaa. Se ei ainakaan ole: Mozilla, Hiiri, wanha joikkari, virus (?).

Veljen profiilissa kone ei jumita.

ihme homma

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Itsellänikin on ilmennyt viimeaikoina juuri samantapaista ongelmaa, eli IE:llä selatessa hiiri jumittuu paikoilleen ja kovalevyn ledi palaa kokoaika. Eikai tuo enteile kovalevyn kaputtia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moi

Nyt ainakin tuo oma jumitus ongelmani näyttää kadonneen :D Tässä on kone ollut pari päviää päällä eikä ole kertaakaan käytön aikana jumittanut. Ihme homma on kun mitään en ole tehnyt ;D

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään