Kirjoitettu Lokakuu 3, 2009 Feel Air aloittamassa halpakaukolenot Oslosta ja Tukholmasta New Yorkiin ja Bangkokiin: http://en.wikipedia.org/wiki/Feel_Air http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=7536 http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3299905.ece http://www.feelair.com/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 4, 2009 Osaisiko joku selittää kattavasti mitä tämä "floating schedule" oikein tarkoittaa? Lennetään kun lennetään, jos lennetään? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 4, 2009 Lentoliikenne on erikoislaatuinen ja kiehtova ala jossa on näköjään paljon halukkuutta hukata rahaa ja tehdä kalliita kokeiluja. Ehkä se on seksikkäämpää hukata rahansa lentoliikenteeseen kun vaikka uhkapeleihin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 4, 2009 Lentoliikenne on erikoislaatuinen ja kiehtova ala jossa on näköjään paljon halukkuutta hukata rahaa ja tehdä kalliita kokeiluja. Ehkä se on seksikkäämpää hukata rahansa lentoliikenteeseen kun vaikka uhkapeleihin. Rahaa täytyy olla tosi paljon päästäkseen alkuun ja jos vielä neljän vuoden päästä yhtiö pyörii kun aloituskulut alkaa olla maksettu niin sitten on taas paljon rahaa .. jos on ? Kallista pisnestä pienillä voitoilla. Helpompi on alkaa myymään kirpputorilla 2,65e maksavia pirkka-sukkia 2,68 eurolla , voittomarginaali on sama. Jos vaikka edesmenneen Flying Finnin omistajat esim. olisivat löytäneet vielä jostain jokusen miljardin ja uudet lentokoneet olisi sekin toiminta kannattavaa tänäpäivänä kuten oli plussalla jo kun kaatui. PS. Lentäminen ja lentäjät on seksikästä , kysy keltä vaan naaraalta niin mielummin pilot kun audi . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 5, 2009 Osaisiko joku selittää kattavasti mitä tämä "floating schedule" oikein tarkoittaa? Lennetään kun lennetään, jos lennetään? Bangkokista eli pidemmältä lennolta saapuva kone jatkaa New Yorkiin eli lyhyemmälle lennolle ja New Yorkista saapuva Bangkokiin. Samalla koneella tekisi tiukkaa lentää Oslo-Bangkok väliä eestaas. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 5, 2009 Mitenkäs se olikaan, "helpoin tapa tehdä pieni omaisuus on aloittaa suuresta ja perustaa sillä lentoyhtiö" Ei vaan, onnea ja menestystä, ajat ovat "haasteelliset". Mutta aina joku onnistuu ja jos ei yritä niin ei varmasti onnistu. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 9, 2009 Reittejä tullaan operoimaan kahdella uudella Airbus A320-vuokrakoneella, joihin molempiin mahtuu 304 matkustajaa. http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/10/26670 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 9, 2009 Lentoliikenne on erikoislaatuinen ja kiehtova ala jossa on näköjään paljon halukkuutta hukata rahaa ja tehdä kalliita kokeiluja. Ehkä se on seksikkäämpää hukata rahansa lentoliikenteeseen kun vaikka uhkapeleihin. Joku miljardoori aikoinaan totesi, etta helpoin tapa paasta miljonaariksi on perustaa lentoyhtio. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 9, 2009 Reittejä tullaan operoimaan kahdella uudella Airbus A320-vuokrakoneella, joihin molempiin mahtuu 304 matkustajaa. http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/10/26670 Oliskohan tullut käännös/kirjoitusvirhe sillä Aftenposten puhuu A330-200 koneista aftenposten EDIT ; nyt on konetyyppi Kauppalehdenkin mielestä A330-200 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 9, 2009 Suuret pääomakulut, olemattomat katteet, korkeat operointikustannukset (öljy, huolto, palkat) ja kaupan päälle korkeat riskit. Yksikin incident ja sopivalla uutisoinnilla lentoyhtiö onkin kansan silmissä täysin turvaton ja matkustajat kadonneet. Ei ole täysjärkisen businessmiehen/naisen puuhaa lentoyhtiön perustaminen - pakko olla hieman lentämiseen hurahtanut Halvin tarjous sto-nyc on tällä hetkellä 3590sek icelandairillä (350e), siitä on hyvä lähteä puolittamaan... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 10, 2009 .... Feel Air puhuu "kustannususkonnosta" tarkoittaen siis kustannusten painamista minimiin. Uusi termi meikäläiselle. Uskonto lainataan Ryanairiltä, operointi- ja bisnesmalli Air Asia X:ltä ja brändifilosofia Virginiltä, joten lainavaatteissa mennään. Feel Air, a new Scandinavian LCC, will begin operations with Stockholm Arlanda-New York JFK and Oslo Gardermoen-Bangkok service in spring 2010 aboard dry-leased A330-200s, it announced yesterday. It currently is raising capital of NOK240 million ($42.1 million) with Norwegian investment bank DnBNOR Markets. The new airline will be led by former Norwegian DG-Civil Aviation Otto Lagarhus and former Senior VP of VIA Travel Group Kai Holmberg. "We are building a Ryanair-type cost religion, combined with AirAsia X operation and business model, wrapped up in a Virgin-style employment and branding philosophy," Holmberg said. Feel Air will target leisure travelers and plans to weight frequencies toward New York in the summer and Thailand in the winter. It predicted EBITA of NOK48 million next year based on yield of $0.05, load factor rising from 49% to 76% and fleet utilization of 16.7 hr. per day http://www.atwonline.com/news/other.html?issueDate=11%2F10%2F2009 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 25, 2010 Feel Air ei ole vielä julkistanut aloitushetkeään eikä rahoittajiaan, mutta kertoo odottavansa norjalaista operaattorilupaa ennen kesäkauden alkua: http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=7763 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 28, 2010 Olikohan tämä Feel Air oikeasti jonkun suunnitelma joskus lentää jonnekin vai olikohan suunnitelmat vain vitsejä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 21, 2011 Yhtiö on laittanut New Yorkin ja Bangkokin lentosuunnitelmansa jäihin. Syyksi kerrotaan muuttunut kilpaillutilanne : SAS, Thai, Emirates, Qatar ja Gulf Air ovat tulleet poohjolan markkinoille/lisäänneet tarjontaansa. Uusia kohteita yhtiö etsiskelee Etelä-Amerikasta, Afriksta ja muualta Aasiasta, näin ainakin firman lehdistötiedotteen mukaan. flygtorget Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 22, 2011 Lähdettiin soitellen sotaan. Web-sivut, musiikkia jne. Kyllä niillä eväillä jo lentoyhtiö perustetaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla