Guest Jufernaut

Feel Air - halpakaukolentoyhtiö Oslo/Tukholma

15 viestiä aiheessa

Osaisiko joku selittää kattavasti mitä tämä "floating schedule" oikein tarkoittaa? Lennetään kun lennetään, jos lennetään?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentoliikenne on erikoislaatuinen ja kiehtova ala jossa on näköjään paljon halukkuutta hukata rahaa ja tehdä kalliita kokeiluja. Ehkä se on seksikkäämpää hukata rahansa lentoliikenteeseen kun vaikka uhkapeleihin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentoliikenne on erikoislaatuinen ja kiehtova ala jossa on näköjään paljon halukkuutta hukata rahaa ja tehdä kalliita kokeiluja. Ehkä se on seksikkäämpää hukata rahansa lentoliikenteeseen kun vaikka uhkapeleihin.

 

Rahaa täytyy olla tosi paljon päästäkseen alkuun ja jos vielä neljän vuoden päästä yhtiö pyörii kun aloituskulut alkaa olla maksettu niin sitten on taas paljon rahaa .. jos on ? Kallista pisnestä pienillä voitoilla. Helpompi on alkaa myymään kirpputorilla 2,65e maksavia pirkka-sukkia 2,68 eurolla , voittomarginaali on sama.

 

Jos vaikka edesmenneen Flying Finnin omistajat esim. olisivat löytäneet vielä jostain jokusen miljardin ja uudet lentokoneet olisi sekin toiminta kannattavaa tänäpäivänä kuten oli plussalla jo kun kaatui.

 

PS. Lentäminen ja lentäjät on seksikästä , kysy keltä vaan naaraalta niin mielummin pilot kun audi  ;) .

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Osaisiko joku selittää kattavasti mitä tämä "floating schedule" oikein tarkoittaa? Lennetään kun lennetään, jos lennetään?

Bangkokista eli pidemmältä lennolta saapuva kone jatkaa New Yorkiin

eli lyhyemmälle lennolle ja New Yorkista saapuva Bangkokiin.

Samalla koneella tekisi tiukkaa lentää Oslo-Bangkok väliä eestaas.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs se olikaan, "helpoin tapa tehdä pieni omaisuus on aloittaa suuresta ja perustaa sillä lentoyhtiö" :P

 

Ei vaan, onnea ja menestystä, ajat ovat "haasteelliset". Mutta aina joku onnistuu ja jos ei yritä niin ei varmasti onnistu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentoliikenne on erikoislaatuinen ja kiehtova ala jossa on näköjään paljon halukkuutta hukata rahaa ja tehdä kalliita kokeiluja. Ehkä se on seksikkäämpää hukata rahansa lentoliikenteeseen kun vaikka uhkapeleihin.

 

Joku miljardoori aikoinaan totesi, etta helpoin tapa paasta miljonaariksi on perustaa lentoyhtio.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suuret pääomakulut, olemattomat katteet, korkeat operointikustannukset (öljy, huolto, palkat) ja kaupan päälle korkeat riskit. Yksikin incident ja sopivalla uutisoinnilla lentoyhtiö onkin kansan silmissä täysin turvaton ja matkustajat kadonneet. Ei ole täysjärkisen businessmiehen/naisen puuhaa lentoyhtiön perustaminen - pakko olla hieman lentämiseen hurahtanut ;)

 

Halvin tarjous sto-nyc on tällä hetkellä 3590sek icelandairillä (350e), siitä on hyvä lähteä puolittamaan... 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

.... Feel Air puhuu "kustannususkonnosta" tarkoittaen siis kustannusten painamista minimiin. Uusi termi meikäläiselle. Uskonto lainataan Ryanairiltä, operointi- ja bisnesmalli Air Asia X:ltä ja brändifilosofia Virginiltä, joten lainavaatteissa mennään.

 

Feel Air, a new Scandinavian LCC, will begin operations with Stockholm Arlanda-New York JFK and Oslo Gardermoen-Bangkok service in spring 2010 aboard dry-leased A330-200s, it announced yesterday. It currently is raising capital of NOK240 million ($42.1 million) with Norwegian investment bank DnBNOR Markets. The new airline will be led by former Norwegian DG-Civil Aviation Otto Lagarhus and former Senior VP of VIA Travel Group Kai Holmberg.

 

"We are building a Ryanair-type cost religion, combined with AirAsia X operation and business model, wrapped up in a Virgin-style employment and branding philosophy," Holmberg said. Feel Air will target leisure travelers and plans to weight frequencies toward New York in the summer and Thailand in the winter. It predicted EBITA of NOK48 million next year based on yield of $0.05, load factor rising from 49% to 76% and fleet utilization of 16.7 hr. per day

 

http://www.atwonline.com/news/other.html?issueDate=11%2F10%2F2009

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yhtiö on laittanut New Yorkin ja Bangkokin lentosuunnitelmansa jäihin. Syyksi kerrotaan muuttunut kilpaillutilanne : SAS, Thai, Emirates, Qatar ja Gulf Air ovat tulleet poohjolan markkinoille/lisäänneet tarjontaansa. Uusia kohteita yhtiö etsiskelee Etelä-Amerikasta, Afriksta ja muualta Aasiasta, näin ainakin firman lehdistötiedotteen mukaan.

 

flygtorget

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähdettiin soitellen sotaan. Web-sivut, musiikkia jne. Kyllä niillä eväillä jo lentoyhtiö perustetaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään