32 viestiä aiheessa

TÄNÄÄN klo 20:00 nelosella.

Lennokit esillä, Flying Cirkus Pasi Kärppä ja Jooel Kalmari häikäisevät ja tuovat lennokkiharrastusta tavallisten tallaajien tietoisuuteen upealla tavalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienon näköstä oli kieltämättä jätkien show, ja musiikki valinta osu myös nappiin :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

sitäpaitsi, kun kone painaa noin 100 grammaa niin ei sillä suurta vahinkoa taida saada aikaiseksi vaikka yrittäisikin... No okei, sattuuhan se jos se osuu silmään, mutta siis, tiedättehän mitä tarkoitan. Mutta joo, lakia siitä ei taida olla... korjatkaa jos oon väärässä.

Niin, ja olkaa nyt jo hiljaa aiheesta tai joku tuottaja keksii ettei siellä saa lennättää ja menee jätkien saumat ! :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pakko sanoa vielä  ;D Itse olin joskus mukana lennokkitoiminnassa ja siellä yleisön päällä lennättäminen oli ankarasti kiellettyä, sillä tekeehän se potkuri ikävää jälkeä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pakko sanoa vielä  ;D Itse olin joskus mukana lennokkitoiminnassa ja siellä yleisön päällä lennättäminen oli ankarasti kiellettyä, sillä tekeehän se potkuri ikävää jälkeä.

Kyseessä porukan omat säännöt jotka perustuvat normilennätyksessä ihan maalaisjärkeen. Tuollainen esitys on eriasia, varsinkin kun tila on semmoinen että ei oikein ole muuta vaihtoehtoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuo taitaa jäädä aika reilusti alle 100g ja lisäksi noissa tuo potkuri pysähtyy täysin kun "kaasun" ottaa pois toisin kuin polttomoottorilaitteissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

joo, potkuri pysähtyy kun kaasun ottaa pois kokonaan. Konehan, El Toro,  on tuon toisen lennättäjän itse suunnittelema, rakentama ja maalaama. Näitä tehtiin 5 kappaletta, jotta jos jotain sattuu, on varakoneet olemassa.

Lennokki.netin puolelta lainattua...

Lennokeista sen verran että se on El Toro, tekniikkana 4x grp C131, Axi Race, phoenix 10 säädin,vastarina 7kan 2.4ghz futaban Fasst.

Lentopaino 139grammaa ja siinä on kiinni 34kpl 6000-10.000mcd:n kirkkaita ledejä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoa, että menivät finaaliin. Onneksi olkoon. Kyllä paikka on ansaittu :thmbup: 

Mutta jotenkin jäi sellainen fiilis, että jotain tarttis saada shöyhyn lisää. Kun biisi (Those were the days) alkoi alun rauhallisen osuuden jälkeen lähti rullaamaan, mulle tuli heti fiilis, että jotain jäi puuttumaan. Sitten hoksasin, että mitä. Mieleen muistui tämä pätkä:

Voisivat kokeilla lentää hieman enemmän musiikin tahtiin. Nyt oli vähän sellainen tunne, että musiikki ja esitys olivat vähän eri paria. Jos katsoo tuota linkin videota (kohdasta 1.20 alkaen hetken aikaa jopa sama biisi), niin saa ehkä idean siitä, mitä ajan takaa. Enkä tarkoita, että pitäisi matkia, mutta ideoita voisi ehkä poimia? Tokihan täältä on helppo huudella ja "antaa ohjeita", kun ei ole itsellä mitään käsitystä, miten hankalaa tuo oikeasti on. Pääasia, että jatkopaikka tuli ja ehkä siellä finaalissa sitten tosissaan rävähtää  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieno esitys pojilla ja suoraan finaaliin. KIITOS  VAIN JOOEL ja PASI KOKO LENNOKKIVÄEN PUOLESTA, nyt joku porukan ulkopuolinenkin tietää miten lennokkia voidaan lennättää fysiikan rajoja hipoen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoa, että menivät finaaliin. Onneksi olkoon. Kyllä paikka on ansaittu :thmbup: 

Mutta jotenkin jäi sellainen fiilis, että jotain tarttis saada shöyhyn lisää. Kun biisi (Those were the days) alkoi alun rauhallisen osuuden jälkeen lähti rullaamaan, mulle tuli heti fiilis, että jotain jäi puuttumaan. Sitten hoksasin, että mitä. Mieleen muistui tämä pätkä:

Mitäs tuossa nyt on suurta eroa vasta esitettyyn? Tavallisen (=ei ilmailuhörhöjen) kansan silmin ei varmaan juuri mitään. Muuttuvat lapakulmathan oli jo nyt käytössä ainakin toisessa koneessa. Telkkarin välityksellä näkyi show aika huonosti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs tuossa nyt on suurta eroa vasta esitettyyn? Tavallisen (=ei ilmailuhörhöjen) kansan silmin ei varmaan juuri mitään. Muuttuvat lapakulmathan oli jo nyt käytössä ainakin toisessa koneessa. Telkkarin välityksellä näkyi show aika huonosti.

Ei kait mun sitä tarvitse ruveta mitenkään enempää erittelemään? Minusta esityksestä puuttui nyt jotain pientä, jolla sitä esitystä olisi voinut saada vieläkin paremmaksi. Ja sitä jotain pientä yritin tuossa jo vähän kuvaillakin, mutta en ilmeisesti tarpeeksi selkeästi...

Nimim. ilonpilaaja aka. forumin rosvo :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja tänään sitten Flying Cirkuksen Pasi Kärppä ja Jooel Kalmari Finaalissa, suorana lähetyksenä nelosella klo 19:30 alkaen.

Kisakatsomoa pitää alkaa pian virittelemään  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paras veto pojilta ihan selkeästi. Nyt siinä oli sitä meininkiä, mitä pitikin. Harmi, ettei ihan riittänyt, mutta eipä kyllä tuon paremmin voisi tuoda hienoa harrastusta suuren yleisön tietouteen. Iso  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olipas taas Talenttia. Mikä ihme se Matti Näsä -kopio oli? Onko suomessa tosiaankin niin vähän talenttia, että kopioimalla pääsee noin pitkälle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

no valitettavasti pojat ei pärjänneet mutta lennokit saivat tv-aikaa ja julkisuutta enemmän kuin koskaan ennen. Show oli upea ja ääniä lähti tältä sohvalta useita...

Lapsitähtiä pitää näissä aina olla mukana, keräävät sympatiapisteet ja okei, olihan ne sööttejä jne. Itse en ymmärrä noita laulajia talent-kilpailussa vaikka onhan sekin talenttia mitä esim. minulla ei ole. mä en laula ees suihkussa yksin =)

Voittaja oli ihan hauska ja erilainen, mutta ihmettelen silti kärkikolmikkoa. Elmeri Rantalaisen keppishow olisi kuulunut kärkeen, itsekin itsepuolustuslajeja joskus treenanneena tuo ei ollut todellakaan helppoa mitä kaveri heitti, ei tosiaan. Lennokkiharrastuksessakin tuohon  mulla on valovuoden matka. Vaikeaa, ja nyt Jooel ja Pasi olivat tehneet ihan "tarinan", Matrix oli ehdottoman viihdyttävää! Kun tunnen kaverit, tiedän mihin he lennokkien kanssa pystyvät ja tv ei kyllä valitettavasti saa sitä oikeuksiinsa noilla pienillä,nopeilla koneilla pienessä tilassa...

tanssiryhmät oli hyviä, aika hyvin tahdillaan että eivät pojat huonossa seurassa olleet. Iso kiitos silti tuosta heille!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä toi oli jokatapauksessa voitto jo päästä finaaliin ja todella hyvää promoa lajille.

Kyllään se toki oli jo arvattavissa, että ei voittoa tule. Ei suuri yleisö osaa arvostaa tommosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse taas tykkäsin kovasti siitä sählypallopojasta....melko epeli. Se laulava iso mies ei ollut mieleeni ja sitä kepinheiluttajaakaan en tajunnut. Joten voittaja tanssijakoomikko oli oikein hyvä! osui, upposi ja putosi :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään