Antti Salo

Lentoasemauutisia - Helsinki-Vantaa

1 651 viestiä aiheessa

Oliskos paikka jossa niistä koneista matkustajat purkautuu terminaaliin ;)

 

Näin voi nopeasti ajateltuna käsittää mutta eikö se laajennusosa tuo matkustajien lastaukseen mitään helpotusta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinkas muuten. :P 37€ meno-paluu veroineen. Vois tehdä vaikka päiväreissun Milanoon. :thmbup:

 

Eikö tuo ole kuitenkin ole ennemmin yöjuoksu kuin päiväreissu?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaatteiden alle näkevä skanneri koekäyttöön Helsinki-Vantaalla

 

www.hs.fi

 

Amsterdamiin tuollainen skanneri tuli koekäyttöön keväällä. Äkkiä jonkun linkin tässä etsin ja kiinnitin huomiota skannausaikaan. Helsingissä 1min ja Amsterdamissa 3sec. Voiko ero olla näin huima vai tarkoitettiinko kenties koko turvatarkastukseen kuluvaa aikaa?

 

"Amsterdam's Schiphol airport is now using new body-scanning machines at security checkpoints - making it the first major airport to use the technology to find metals and explosives hidden under clothing."

 

"Going through the scanner takes about three seconds, allowing users to avoid metal detectors or body searches."

 

linkki

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo AMS:n skanneri ei kyllä todellisuudessa ole noin nopea kaikenkaikkiaan. Se skannaus itsessään vie tuon pari sekuntia mutta laitteeseen astelu, sieltä poistuminen ja sitten menee vielä tovi kun kuva ilmestyy tarkastajan ruudulle ja hän sitä tulkitsee... Puolisen minuuttia per ukko vähintään sanoisin. Tosin en tiedä onko amsterissa matkustajapuolella oleva laite sama kuin se mistä olen itse mennyt (siinä mennään puhelinkopin kokoiseen kioskiin seisomaan ja nostetaan skannauksen ajaksi kädet ylös). 

 

http://www.rajivshah.com/camera/r.jpeg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika hankalaa minusta, jos pitää mennä sivuhuoneeseen, ottaa kellot pois ja tyhjentää taskut ja istua 3 minuuttia skannerissa. Eikös tällaisen keksinnön pitäisi ennenkaikkea NOPEUTTAA tarkastuksia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Missäköhän Amsterdamissa tuo skanneri on. Ei tänään (oho, eiku eilen, vuorokausi on ehtinyt vaihtua ::) ) tullut tuollainen osuttua silmään. Ihan tavallisesta metallinpaljastamisesta tuli mentyä läpi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

YLE tekstitv 16.10.2007:

Ratahallintokeskus selvittää Helsinki-Vantaan lentokentän saamista kaukojuna liikenteen yhteyteen. RHK suunnittelee ratavaihtoehtoa, jossa Savon-Karjalan-rata vedettäisiin lentokentän kautta. Rata saattaisi toteutua RHK:n yli-insinöörin Markku Pyyn mukaan sen

jälkeen, kun kehärata on rakennettu.

 

Kehärata yhdistää Helsinki-Vantaan lähijunaliikenteeseen, sen rakentaminen on tarkoitus aloittaa vuonna 2009.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oliskohan se kuitenkin Aer lingus 

Kaksi useimmiten väärin kirjoitettua (IMHO) nimeä ovat varmaan Air Lingus ja Quantas. Siis juuri nämä  väärät versiot.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Helsinki - Vantaan lentoasemalla otetaan 22.marraskuuta käyttöön toisistaan riippumattomat  rinnakkaiset lähestymiset, jonka jälkeen molempia rinnakkaisia kiitoteitä voidaan lähestyä täysin samanaikaisesti. Toisistaan riippumattomia eli independent lähestymisiä tehdään euroopassa vain muutamalla lentoasemalla, mm Pariisissa, Münchenissa ja Amsterdamissa. Independent lähestyminen on aina ILS - lähestyminen.

Rinnakkaisia lähestymisiä on tehty Helsinki - Vantaalla 2005 lähtien toisistaan riippuvaisina rinnakkaisina lähestymisinä (Dependent Parallel Approaches) Jolloin vierekkäisissä ILS - suuntasäteissä lentävien koneiden välillä säilytetään vähintään kahden mailin vaakasuora etäisyys.

 

Lähde: Ilmailu-lehti

 

-Niko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Million tuon ulkomaanterminaalin laajennusosan on tarkoitus olla valmis ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Million tuon ulkomaanterminaalin laajennusosan on tarkoitus olla valmis ?

 

Vuonna 2009.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

eli pariin vuoteen ei ole mahdollista liikennetta juuri laajentaa

 

Jos Helsinki kerran on niin optimaalinen paikka niin miksei kukaan muu yhtio kuin Finnair lenna sinne kaukoreitteja ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

eli pariin vuoteen ei ole mahdollista liikennetta juuri laajentaa

 

 

 

Miksi ei? Ei "maailmallakaan" koneet välttämättä ole koko kääntöaikaa putkessa kiinni. Liikenteen lisääminen on IMHO pitkälti aikataulutuskysymys sekä myös slottitilanteesta riippuvainen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos Helsinki kerran on niin optimaalinen paikka niin miksei kukaan muu yhtio kuin Finnair lenna sinne kaukoreitteja ?

 

Muilla ei ole syöttöliikenneverkostoa Helsingistä muualle Eurooppaan/sta, johon tuo kaukoliikenne tukeutuu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koskahan Finnavia "keksisi" järjestää edes ryhmille maksullisia  kierroksia EFHKlla? Arlandassa(kin) pääsee ryhmässä useammallekin kierrokselle. Kolmen tunnin kierros maksaa  25 hengen porukalle n. 430 euroa eli n. 17 euroa/henkilö

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muilla ei ole syöttöliikenneverkostoa Helsingistä muualle Eurooppaan/sta, johon tuo kaukoliikenne tukeutuu.

 

BLUE1:lla olisi kohtuullinen verkosto  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään