Antti Salo

Lentoasemauutisia - Helsinki-Vantaa

1 651 viestiä aiheessa

http://www.finnairgroup.com/group/group_11_2_1.html?&Id=hex_200912100000451594.html

 

Finnair Plc Press release Finnair opens pioneering Via Spa at Helsinki-Vantaa

 

Finnair muuten julkaisee lehdistötiedotteensa myös suomeksi. Alla lisäksi Finavian tiedote samasta aiheesta.

 

 

Lehdistötiedote

 

10.12.2009

 

Finnair Oyj Lehdistötiedote Finnair avaa uraauurtavan Via Spa -kylpylän Helsinki-Vantaalle

 

Finnair avaa uuden sukupolven Via Spa -kylpylän ja modernin Via Loungen Helsinki-Vantaan lentoasemalle 11. joulukuuta porttien 36 ja 37 väliselle alueelle. Lounge ja kylpylä tarjoavat ainutlaatuisia hyvinvointi- ja mukavuuspalveluita etenkin Finnairin Eurooppa-Aasia-liikenteen vaihtomatkustajille.

 

Via Lounge on avoinna Schengen-alueen ulkopuolelle lentäville Finnairin ja oneworldin tasojäsenille ja bisnesluokan asiakkaille sekä maksusta myös muille asiakkaille. Via Spa -kylpyläalueelle Finnair Platinum -kortinhaltijat pääsevät sisään maksutta ja muut asiakkaat maksua vastaan.

 

"Via Spa -ympäristö on lentokenttämaailmassa ainutlaatuinen ja kertoo siitä, että Finnair todella välittää asiakkaidensa hyvinvoinnista. Tasokas kylpylä tarjoaa Finnairin asiakkaille laadukkaita kylpylä- ja hyvinvointipalveluita. Suomen kauniin luonnon raikkaus välittyy kylpylähoidoissa käytettävien luonnonmukaisten hoitoaineiden välityksellä asiakkaille. Spassa on muun muassa havu- ja kivisauna Alpeilta, höyrysauna ja suomalainen sauna, josta on näkymä yli mineraalivesialtaan lentokoneiden rullaustielle", kuvailee asiakaskokemuksien kehittämisestä vastaava päällikkö Markku Remes.

 

Span konseptin taustalla on innovatiivinen ideologia, joka perustuu saksalaisen kylpyläalan pioneerin Paul Haslauerin yli 40 vuoden kokemukseen ja tutkimukseen. Kokoluokaltaan ja ympäristöltään Via Spa on ainutkertainen kokonaisuus, joka tarjoaa uuden sukupolven mukaisia, luonnonmukaisuutta painottavia hoitoja. Kaikki kylpylän tuotteet ovat puhtaasti orgaanisesti valmistettuja. Erityispalveluihin lukeutuvat erityisesti lentoja vaihtaville asiakkaille suunnitellut lyhythoidot tarkoitukseen sopivissa hoitohuoneissa sekä kylmävesi-kahluuallas ja mineraalivesiallas lievittämään matkarasitusta ja aikaerovaikutuksia.

 

Tyylikkäässä Via Loungessa on tilaa noin 250 asiakkaalle ja sen palveluihin lukeutuvat kuusi yksityistä suihkuhuonetta, monipuolinen buffet, Via Bar sekä erilaisia rentoutumistiloja huippuhienoin Samsung LED-televisioineen. Työskentelyn mahdollistavat maksuton wlan-verkko, työpisteet Apple iMAC-koneineen ja suomalaisin Powerkiss-työpöytineen, joissa on langaton kännykkälatausmahdollisuus sekä monikäyttötilat. Via Lounge -kalustuksesta vastaa suomalainen Isku Interior Oy. Palvelut tuotetaan yhdessä pitkäaikaisen yhteistyökumppanin SSP Finland Oy:n kanssa.

 

Uudistukset liittyvät Finnairin ja Finavian sekä SSP Finlandin yhteiseen Helsinki-Vantaan kilpailukykyä parantavaan kehitystyöhön. Finnair on määrätietoisesti kasvattanut Helsingin lentoaseman kautta kulkevaa Aasian-liikennettään koko 2000-luvun. Via Helsinki -vaihtomatkustajien määrä on tänäkin vuonna pysynyt hyvällä tasolla erittäin haastavassa kilpailu- ja taloustilanteessa. Tämän vuoden miljoonas vaihtomatkustaja saapuu Helsinki-Vantaalle joulukuun lopussa.

 

Via Lounge on avoinna kello 6-24 ja Via Spa kello 10-22.

 

Kuvia Via Loungesta sekä Via Spa -kylpylästä www.finnair.com/gallery.

Kylpyläpalveluja esitellään myös osoitteessa www.finnair.com/spa.

 

Kuvia löytyy myös Finavian kuvapankista osoitteesta http://finavia.materialbank.net/NiboWEB/finavia/showCartPublicContent.do?uuid=1360023&random=409859〈=fi

Finnair Oyj

Viestintä

10.12.2009

 

 

 

FINAVIA

Lehdistötiedote 10.12.2009

 

Helsinki-Vantaan terminaalilaajennus valmis tarjoamaan elämyksiä matkustajille

 

Helsinki-Vantaan lentoaseman terminaalilaajennus avataan 11.12.2009 kaukolentomatkustajien käyttöön. Samalla Via Lounge sekä Via Spa avaavat ovensa. Kolmikerroksisessa terminaalilaajennuksessa on My City Helsinki ravintolamaailman ja monipuolisten liikkeiden lisäksi ainutlaatuinen kylpylä sekä uusi modernin tekniikan omaava matkatavarakäsittelyjärjestelmä.

 

- Terminaalilaajennuksen suunnittelussa on panostettu elämyksellisiin palveluihin ja matkustuksen sujuvuuteen, ja sen rakentamisessa on korostunut korkeatasoinen osaaminen, sanoo Finavian toimitusjohtaja Samuli Haapasalo.

 

Terminaalin 2 laajennuksella varaudutaan Aasian ja Euroopan välisen vaihtomatkustusliikenteen kasvuun. Aasian-liikenne monipuolistaa Helsinki-Vantaan suorien Euroopan-kohteiden tarjontaa ja lisää lentojen määrää suosituimpiin kohteisiin.

 

Laajennuksen valmistuttua Helsinki-Vantaalla on kahdeksan laajarunkokoneille tarkoitettua matkustajasiltaa. Uusiin matkustajasiltoihin mahtuvat Airbusin A330-A340 -koneet sekä A350-koneet.

 

Kolmikerroksisen terminaalilaajennuksen kaksi alimmaista kerrosta on varattu matkatavaroiden käsittelyyn, bussiporteille ja teknisille tiloille.

 

Lentoasemalle oma brändi "Helsinki Airport"

 

Helsinki-Vantaan lentoasemalle on luotu oma brändi-identiteetti, jonka avulla pyritään kasvattamaan lentoaseman tunnettuutta ja erottuvuutta kansainvälisillä markkinoilla. Selkeä ja johdonmukainen visuaalinen ilme on keskeinen osa tätä brändin rakennusta.

 

Tunnus muodostuu lentoaseman englanninkielisestä nimestä ja kaarevasta kuvioelementistä, joka jättää alleen varjon. Brändilupaus kiteytyy sanoihin "For smooth travelling".

 

- Lupauksella viestitään Helsinki-Vantaata dynaamisena, sujuvana ja helposti lähestyttävänä. Se on vieraanvarainen eurooppalainen lentoasema, jonne on mukava tulla uudelleen, kertoo Finavian markkinointijohtaja Kimmo Ruotsalainen.

 

Ilme toimii ensisijaisesti kansainvälisessä markkinoinnissa, jonka vuoksi tunnuksena on Helsinki Airport. Helsinki-Vantaa lentoasema ja Helsingfors-Vanda flygfältet -ilmaisut säilyvät kuitenkin suomen- ja ruotsinkielissä teksteissä. Tunnus tulee asteittain käyttöön vuoden 2010 aikana.

 

Faktat terminaalilaajennuksesta: Laajennuksen kokonaiskustannusarvio on 143 miljoonaa euroa, josta yli puolet on investoitu uuteen matkatavaran käsittelykeskukseen. Uudessa laajennusosassa on tilaa yhteensä 39 000 neliömetriä. Laajennettu terminaali on mitoitettu 15-16 miljoonalle vuosimatkustajalle ja 13,5 miljoonalle matkatavaralle vuodessa. Koko matkatavarakäsittelyjärjestelmän pituus on yli 10 kilometriä ja sen huippukapasiteetti 7 000 laukkua tunnissa. Laajennuksen pää- ja arkkitehtisuunnittelija on Parviainen Arkkitehdit Oy<http://www.parviainenark.fi/etusivu.htm>.

 

-------------------------

Finavia

Viestintä/Communications

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyseessä on varmaan sitten ollut Avro, jos kerran kotimaan lento oli. Missäpäin avroa tuollainen avioniikkaluukku sitten on? Vai mitä kautta se peräsmies on oikein poistunut....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

---------------------------------------------------------

Liikenne- ja viestintäministeriö

Tiedote 11.12.2009

---------------------------------------------------------

 

Vehviläinen tyrmää Arhinmäen väitteet

 

Kansanedustaja Paavo Arhinmäki väitti torstaina 10.12. eduskunnan kyselytunnilla, että Helsinki-Vantaan lentoasemalla olisi rikottu turvallisuusmääräyksiä kulunvalvonnan osalta. Liikenneministeri Anu Vehviläinen pitää Arhinmäen väitteitä tuulesta temmattuna.

 

- Kulunvalvonta lentoaseman turvavalvotuilla alueilla on järjestetty säädösten mukaisesti myös viime aikojen työtaistelutoimien aikana. Kulunvalvonnan käytännön toteutuksesta vastaa Ilmailulaitos Finavia ja sen järjestämistä valvoo Ilmailuhallinto. Saamani selvityksen mukaan järjestelyissä on ollut vain vähäisiä puutteita, sanoo Vehviläinen.

 

Lentoasemien turvaaminen perustuu erilliseen turva-asetukseen, joka määrittää turvavalvotut alueet ja sen ketkä henkilöt pääsevät turva-alueille. Kaikista turva-alueilla vakituisesti työskentelevistä henkilöistä on tehty turvaselvitys ja heillä tulee olla asianmukainen henkilökortti.

 

Helsinki-Vantaan lentoaseman turva-alueilla voi liikkua vakituisen henkilöstön henkilökortilla, tilapäisen työntekijän pikahuoltoluvalla ja vierailijaluvalla.

Ainoastaan vakituinen henkilöstö voi kulkea itsenäisesti turva-alueilla ja väliaikaisilla luvilla liikuttaessa on mukana oltava aina saattaja.

 

Ilmailuhallinnon turvayksikkö on tehnyt viikon 50 aikana kolme tarkistusta, joissa on havaittu vain vähäisiä puutteita. Ilmailuhallinto on raportoinut asiasta Finavialle. Finavia on ilmoittanut noudattavansa määräyksiä täsmällisesti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuulin tänään ohimennen, että SOL suunnittelee lomauttavansa 80 turvatarkastajaa kuudeksi kuukaudeksi. YT-neuvottelut alkavat ensi viikolla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sää myöhästyttää lentoja Helsinki-Vantaan lentoasemalla ainakin tämän päivän ajan. Sekä lähtevät että saapuvat lennot myöhästyvät puolesta muutamaan tuntiin. - Lähtevät ovat enemmän myöhässä, kertoo Finnairin tiedottaja Päivi Huuhtanen.Näkyvyys on niin huono, että koneet pääsevät laskeutumaan ja nousemaan tavallista harvempaan tahtiin.

 

Matkustajien mukaan kentällä oli yöllä lähes kaoottinen tila. Viisi ulkomailta tullutta lentoa oli myöhässä lähtöpaikan huonon sään vuoksi. Ne tulivat perille aikaan, jolloin matkatavaraselvityksessä oli töissä liian vähän väkeä niin monen koneen matkustajien matkatavaroita hoitamaan. Muutaman lennon matkatavarat saapuivat yli kolme tuntia myöhässä.Saapuvista lennoista pahiten myöhästelevät Saksasta, Hollannin Amsterdamista ja Englannin Lontoosta sekä Manchesterista tulevat lennot. Saksassa pahin tilanne on Düsseldorfissa, mutta koko maan lentokentillä on huono keli. Jotkut Euroopan lentokentistä on jouduttu jopa sulkemaan.

 

iltasanomat

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sää myöhästyttää lentoja Helsinki-Vantaan lentoasemalla ainakin tämän päivän ajan. Sekä lähtevät että saapuvat lennot myöhästyvät puolesta muutamaan tuntiin. - Lähtevät ovat enemmän myöhässä, kertoo Finnairin tiedottaja Päivi Huuhtanen.Näkyvyys on niin huono, että koneet pääsevät laskeutumaan ja nousemaan tavallista harvempaan tahtiin.

 

Iltasanomat tietää kertoa tiistaina 22.12.2009 seuraavaa: "Keskiviikkona Helsinki-Vantaan lentoasemalle saapuneista ja sieltä lähteneistä lennoista suuri osa oli aikataulustaan myöhässä."

 

Lennot myöhästelivät Helsinki-Vantaalla22.12.2009 23:09

 

 

 

Keskiviikkona Helsinki-Vantaan lentoasemalle saapuneista ja sieltä lähteneistä lennoista suuri osa oli aikataulustaan myöhässä.

 

Myöhästymisten pääsyynä oli Keski-Euroopan ankara talvisää.

 

Euroopasta saapuneiden lentojen myöhästyminen aiheutti "domino-efektin", kun jatkolennot joutuivat odottamaan Euroopasta saapuvia matkustajia.

 

Myös matkatavaroiden toimituksissa oli vaikeuksia samasta syystä.

 

Suomen lentosää selveni iltaa kohden, mutta päivällä näkyvyys oli vielä huono.

 

Lentoaseman info-pisteessä myöhästymiset näkyivät tavallista suurempana kiireenä, kun ihmiset kyselivät muuttuneista aikatauluista.

 

Useimmat suhtautuivat tilanteeseen ymmärtäväisesti.

 

Finnair kehotti matkustajia saapumaan kentälle varhain, koska joulun menoliikenteen odotettiin aiheuttavan lähtöselvityksiin ruuhkia.

 

Noin yhdeksän aikaan illalla kentällä ei ollut enää minkäänlaisia jonoja.

 

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1831813

 

 

Liekö sitten kirjoitettu väärä päivä vai onko tehty perinteiseen tapaan hieno juttu ennakkoon ja julkaistu se vahingossa jo nyt.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Iltasanomat tietää kertoa tiistaina 22.12.2009 seuraavaa: "Keskiviikkona Helsinki-Vantaan lentoasemalle saapuneista ja sieltä lähteneistä lennoista suuri osa oli aikataulustaan myöhässä."

 

Liekö sitten kirjoitettu väärä päivä vai onko tehty perinteiseen tapaan hieno juttu ennakkoon ja julkaistu se vahingossa jo nyt.

Näyttää siltä että kun vähän luvataan lunta niin tuollaisen uutisen voi pistää jo ennakkoon painoon ;D eikä mene vikaan yhtään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huono sää viivästyttää Helsinki-Vantaan lentoliikennettä. Koneet myöhästyvät arviolta viidestätoista minuutista puoleen tuntiin. Kentällä on käytössä vain yksi kiitotie, jota harjataan lumesta tunnin välein.

 

STT/Ilta-Sanomat

 

METAR heikosta jäätävästä sateesta:

 

EFHK  230750Z 13011KT 2500 -FZRA BR BKN004 M01/M01 Q0990 RWY 15 ICE 11-25 PCT 1 MM BA MEDIUM/POOR BECMG NSW=

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Helsinki-Vantaan lentoasemalla tarvotaan vuoden vaihtuessa miltei ennätyslumessa. Lumensyvyydeksi on mitattu torstaina 42 senttiä. Viimeksi asemalla on ollut enemmän lunta talvina 1965 ja 1966, jolloin lumen syvyydeksi mitattiin 69 ja 52 senttiä.

 

YLE Uutiset

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Helsinki-Vantaan lentoasemalla tarvotaan vuoden vaihtuessa miltei ennätyslumessa. Lumensyvyydeksi on mitattu torstaina 42 senttiä. Viimeksi asemalla on ollut enemmän lunta talvina 1965 ja 1966, jolloin lumen syvyydeksi mitattiin 69 ja 52 senttiä.

 

YLE Uutiset

 

No eipä ole ihme että Finnairin laukkuruletti on sekaisin heillä kun ei ole aikaisempaa kokemusta talvisista olosuhteista. Kokeneet keskieuroppalaiset lentoyhtiöt varautuneet vanhalla kokemuksella talven tuloon huomattavasti paremmin  ;D

 

Sippo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvaa Uutta Vuotta kaikille!  :thmbup:

 

Olisiko niin, etta 1.1.2010 olisi ensimmaista kertaa kaytossa lahtoportit 37 ja 38? AY5 nayttaisi olevan portilla 38.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisiko niin, etta 1.1.2010 olisi ensimmaista kertaa kaytossa lahtoportit 37 ja 38? AY5 nayttaisi olevan portilla 38.

 

Ovat ollet käytössä jo muutaman päivän. Yksi nykkiläinenkin lähtenyt jo 38:lta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ovat ollet käytössä jo muutaman päivän. Yksi nykkiläinenkin lähtenyt jo 38:lta.

 

38 on kuulemma USA:n portti nyt kun mitä ristiriitaisimmista turvatarkastustiedoista huolimatta jenkkipaska on taas painanut maailman sormensa alle ja "säätelee" muun maailman menoa turvatarkastustasollaan päivittäin.  :'(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Turvatarkastukset sinnepäin mennessä ovat mielestäni melkolailla aiheellisia ja etukäteen ennakoitavissa.

 

Miten niin aiheellisia? Aiheellisimpia kuin esimerkiksi Japaniin mentäessä? :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

St1:n lehdistötiedote:

 

 

St1-palveluasema Helsinki-Vantaan lentoasemalle

 

Energiayhtiö St1 Oy ja Finavia ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen uuden palveluaseman toiminnasta Helsinki-Vantaan lentoaseman yhteydessä. St1-asema aloittaa toimintansa 4.1. avaamalla mittarikentän ja myymälän asiakkaille. Lentoaseman St1 on myös yhtiön huhtikuussa markkinoille tuoman Refuel RE85 korkeaseosetanolin seitsemäs jakelupiste. Aseman toiminnot täydentää vielä tammikuun aikana valmistuva pesukatu.

 

St1-asema sijoittuu lentoaseman parkkihallien välittömään läheisyyteen. Alueella oleva Taksi-keskus on kunnostettu myymäläksi ja alueen ajo- ja pihajärjestelyjä on muokattu palvelemaan paremmin aseman toimintaa ja sujuvaa liikennöintiä.

 

Asema tulee olemaan tärkeä ja kansainvälisestikin näkyvä toimipiste St1:n 640:n aseman verkostossa, joka ulottuu Suomen lisäksi Ruotsiin, Norjaan ja Puolaan. Lentoasema-alue on yhtiölle tuttu toimintapaikka ennestään, sillä St1 Avifuels Oy toimittaa lentokalustolle polttoainetta mm. Helsinki-Vantaalla.

 

Aseman virallisia avajaisia vietetään pesukadun valmistuttua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyseessä on varmaan sitten ollut Avro, jos kerran kotimaan lento oli. Missäpäin avroa tuollainen avioniikkaluukku sitten on? Vai mitä kautta se peräsmies on oikein poistunut....

Koneen nokalla, just siitä perämiehen alapuolelta tulee luukku ulos, ja jostain sieltä kabiinin puolelta lattian läpi... toinen luukku on siinä päälaskutelineiden etupuolella... tosin aika ahtaat paikat on ryömiä ulos mutta kyllä sieltä pääsee :D Tosin en tiedä miten tuon luukun muka saa sisäpuolelta auki. Voihan olla että se on hypännyt ovestakin? Eihän tuo kovin korkea kone ole.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koneen nokalla, just siitä perämiehen alapuolelta tulee luukku ulos, ja jostain sieltä kabiinin puolelta lattian läpi... toinen luukku on siinä päälaskutelineiden etupuolella... tosin aika ahtaat paikat on ryömiä ulos mutta kyllä sieltä pääsee :D Tosin en tiedä miten tuon luukun muka saa sisäpuolelta auki. Voihan olla että se on hypännyt ovestakin? Eihän tuo kovin korkea kone ole.

 

Se laskutelineiden edessä oleva luukku on hydrauliikkatilan luukku, sieltä ei pääse mihinkään. Ohjaamosta pääsee avioniikkatilaan ja sieltä ulos.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Linjan 615 aikataulu muuttuu 18.1.

 

Lentokenttälinjan 615 aikataulu muuttuu. Linjan reittiversioita muutetaan siten, että aiempaa useampi vuoro kulkee lentoasemalle kiertämättä Kartanonkosken tai lentoaseman teknisen alueen kautta.

 

    * Uudet V-vuorot ajetaan Kehä III:n kautta lentoasemalle.

    * T-vuorot ajavat Kartanonkosken kautta.

    * K-vuorot ajavat teknisen alueen kautta.

 

Muutoksilla nopeutetaan Helsingin suunnasta lentoaseman alueelle tulevien työmatkaa.

 

HSL

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se laskutelineiden edessä oleva luukku on hydrauliikkatilan luukku, sieltä ei pääse mihinkään. Ohjaamosta pääsee avioniikkatilaan ja sieltä ulos.

Jaa joo, en ole siihen takimmaiseen luukkuun lähemmin tutustunut, ajattelin vaan kun on samanlainen/kokoinen kun siinä nokallakin ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

4.1.2010

Helsinki-Vantaan lentoaseman energiatoiminnot Vantaan Energialle

 

lentoaseman energiatoiminnot Vantaan Energialle

 

Finavia Oyj ja Vantaan Energia ovat solmineet kauppasopimuksen, jolla Helsinki-Vantaan lentoasema-alueen energiatoiminnot siirtyivät 1.1.2010 Vantaan Energia konsernille.

 

Lentoasema-alueen energiatoiminnoista vastaa vuoden 2010 alusta Vantaan Energian täysin omistama tytäryhtiö Vantaan Aviaenergia Oy, joka huolehtii alueen kaukolämpö- ja sähkönsiirtopalveluista. Kaupan yhteydessä Finavian energialiiketoiminnan työntekijät siirtyvät Vantaan Aviaenergia Oy:n palvelukseen.

 

Finavia Oyj:n varatoimitusjohtaja Ari Haapanen perustelee energiatoimintojen myyntiä Vantaan Energialle: ”Finavia haluaa keskittyä ydinliiketoimintaansa eli lentoasematoimintojen ylläpitämiseen ja kehittämiseen. Katsomme, että Vantaan Energialla on paikallisena energiayhtiönä erinomaiset mahdollisuudet tarjota lentoasema-alueen vaatimat energiatoiminnot toimitusvarmasti ja kilpailukykyisesti.”

 

Lentoaseman energiaverkot ovat keskeinen osa Vantaan infrastruktuuria, joten ne sopivat luontevasti Vantaan Energian liiketoimintaan. Toimitusjohtaja Pertti Laukkanen näkee solmitun kaupan merkitsevän Vantaan Energialle uusia liiketoimintamahdollisuuksia ja vahvistavan yhtiön tunnettuutta sekä kansallisella että kansainvälisellä tasolla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään