Antti Salo

Lentoasemauutisia - Helsinki-Vantaa

1 651 viestiä aiheessa

Lemminkäiselle mittava päällystysurakka Finavialta

 

Lemminkäinen on voittanut päällystysurakan Suomen lentoasemia ylläpitävältä Finavialta. Urakkaan sisältyy päällysteiden jyrsintää sekä kiitotie 3:n ja rullausteiden päällystystöitä Helsinki-Vantaan lentoasemalla.

 

Sopimuksen arvo on noin 20 miljoonaa euroa. Urakka alkaa huhtikuussa 2012 ja päättyy syksyllä 2014. Alustavien laskelmien mukaan työhön kuluu noin 300 000 tonnia päällystystä.

 

"Kohde on hyvin merkittävä sekä Finavialle että Lemminkäiselle, sillä kyseessä on kumppanuusmallillla toteuttava urakka. Tällaista tilaajan ja urakoitsijan kumppanuuteen perustuvaa mallia ei ole aikaisemmin toteutettu Suomessa päällysteurakoissa", toteaa Lemminkäisen Jussi Rantanen.

 

Lentoasema on työympäristönä erittäin vaativa. Laatuvaatimukset ovat korkeat sekä materiaaleilla että valmiilla päällysteillä, lisäksi turvallisuutta koskevat lukuisat kansainväliset määräykset. Lemminkäisellä on vankka kokemus lentokenttien päällystämisestä sekä Suomessa että ulkomailla.

 

"Helsinki-Vantaan lentoasema on Suomelle tärkeä liikenteellinen solmukohta, jonka kautta kulki viime vuonna noin 15 miljoonaa matkustajaa. On tärkeää, että muutostyöt viedään läpi mahdollisimman nopeasti, kustannustehokkaasti ja turvallisesti. Urakan aikana kiinnitetään erityistä huomiota siihen, että töillä olisi mahdollisimman vähän vaikutusta lentoliikenteen sujuvuuteen Suomessa", liiketoimintajohtaja Henri Hansson Finavialta sanoo.

 

Pörssitiedote

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finavian tiedote 23.04.2012:

 

Helsinki-Vantaalla halutaan matkustajat mukaan kehittämään design-turvatarkastusta

 

Finavia kokeilee parhaillaan Helsinki-Vantaalla aivan uudenlaista turvatarkastusta, jonka tavoitteena on sujuva, ystävällinen ja miellyttävä asiakaskokemus. Huhtikuussa terminaali 1:een avattu pilottilinja on palvelumuotoilultaan matkustusta helpottava ja nopeuttava.

 

Uusi huhtikuussa avattu design-turvatarkastuslinja näyttää ja tuntuu erilaiselta. Pilottilinjan toteutuksessa on sujuvuuden ja entistä paremman palvelun lisäksi panostettu erityisesti ulkoisten puitteiden parantamiseen sekä ennakkotiedottamiseen. Sen uskotaan vähentävän epätietoisuutta ja siitä mahdollisesti aiheutuvaa stressiä.

 

”Vaikka turvatarkastus näyttää jo nyt uudelta, se on vielä keskeneräinen. Haluamme kehitystyöhön mukaan sekä matkustajat että työntekijät. Turvatarkastuksen kehittäminen yhdessä asiakkaiden kanssa on maailmassa ainutlaatuista”, sanoo Finavian palvelukehityspäällikkö Juha Vasko.

 

Design-turvatarkastuksen pilottilinjalta kerätään parhaillaan kokemuksia ja lisäideoita, joiden perusteella palvelua on tarkoitus kehittää edelleen ennen laajempaa käyttöönottoa. Palautetta toivotaan asiakkailta ja työntekijöiltä sekä turvatarkastuspisteen että sosiaalisen median kautta.

 

Vaskon mukaan kaikkialla maailmassa turvatarkastus on pakollinen muodollisuus, jonka läpi matkustajien on kuljettava matkalle lähtiessään. Tarkastusta säätelevät tiukat kansainväliset määräykset. Ei siis ole ihme, että se koetaan hankalana ja jopa epämieluisana tilanteena.

 

Tähän Finaviassa pyritään tekemään muutos. Pakollisesta tarkastuksesta halutaan tehdä palvelu, joka parhaimmillaan jättää matkustajalle hyvän mielen. Onnistuessaan se on myös tärkeä valttikortti, jolla Helsinki-Vantaa voi myönteisellä tavalla erottautua muista lentoasemista ja vahvistaa asemaansa haluttuna vaihtokenttänä.

 

Turvatarkastuspalvelun kehittämisen pääpaino on aikaisemmin ollut jonotusaikojen lyhentämisessä. Prosesseja ja menettelytapoja muuttamalla odotusaika turvatarkastukseen on saatu laskemaan keskimäärin alle 5-10 minuutin.

 

– Lentoasema on ympäristö, jossa liikkuu satoja kansallisuuksia, kymmeniä kieliä puhuvia ja useita eri kulttuureja edustavia ihmisiä. Tämän vuoksi olemme panostaneet turvahenkilöstön koulutukseen sekä kuvalliseen informaatioon, joka olisi mahdollisimman universaali, Vasko kertoo.

 

Turvatarkastuksen palvelumuotoilu on osa Finavian World Design Capital Helsinki 2012 –pääyhteistyökumppanuutta ja yksi Helsinki-Vantaalla toteutetuista design-vuoden hankkeista.

 

Turvatarkastuksen sujuvuus on erityisen tärkeää Helsinki.-Vantaalla suurien matkustajamäärien ja vaihtolentokenttästrategian vuoksi, mutta hankkeesta saatavia kokemuksia hyödynnetään Finavian kaikkien lentoasemien kehitystyössä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finavian tiedote 02.05.2012:

 

Finavia jatkaa Helsinki-Vantaan kansainvälisen tunnettavuuden kehittämistä

 

Helsinki-Vantaan asemaa Pohjois-Euroopan johtavana vaihtokenttänä Euroopan ja Aasian välisessä liikenteessä halutaan yhä vahvistaa. Lentoasemaa ylläpitävä Finavia jatkaa lentoaseman tunnettavuuden parantamista kansainvälisten vaihtomatkustajien suuntaan kehittämällä lentoaseman palveluita, kustannustehokkuutta sekä jatkamalla lentoaseman kohdennettua markkinointia. Lentoaseman markkinointinimenä on käytetty Helsinki Airportia vuodesta 2009 lähtien.

 

Kuluvan kevään aikana lentoasemalla on tehty useita hankkeita Helsinki Airport -nimen ja lentoaseman kansainvälisen tunnettavuuden vahvistamiseksi. Lentoaseman liikennealueilla kulkevat bussit on teipattu Helsinki Airport –ilmeen mukaisesti ja lentoasema-alueen opasteita on selkiytetty ja muutettu aiempaa yhdennäköisemmiksi. Myös lentoasematerminaalin kiitoteiden puoleisella alueella (ns. air side) sijaitsevat Helsinki-Vantaa –kyltit korvataan toukokuussa Helsinki Airport –kylteillä.

 

Lentoasemalla on käynnissä myös mittavat panostukset, joilla pyritään parantamaan lentomatkustajien kokemusta lentoasemasta. Muun muassa henkilöstökoulutukset ja palveluprosessien kehittäminen ovat tässä avainasemassa. Konkreettisena esimerkkinä tehdystä kehitystyöstä ovat muun muassa lyhentyneet jonot turvatarkastuspisteissä.

 

”Jotta Helsinki-Vantaa menestyy myös jatkossa, on tärkeää, että kansainväliset vaihtomatkustajat ovat tietoisia lentoaseman sujuvasta ja kustannustehokkaasta palvelusta valitessaan lentoyhteyksiä. Jatkamme lentoaseman markkinointia tarkoin harkituilla keinoilla tavoitteenamme erilaistaa lentoasemaa kilpailijoistamme niin, että yhä useampi kansainvälinen vaihtomatkustaja vaihtaisi konetta täällä Euroopan ja Aasian välisessä liikenteessä. Haluamme, että lentoaseman ytimekäs nimi Helsinki Airport jää positiivisella tavalla matkustajien mieleen, onhan Helsinki kansainvälisesti Suomen tunnetuin kaupunki ”, sanoo johtaja Kimmo Ruotsalainen Finaviasta.

 

Tällä hetkellä vajaa kolmannes Helsinki-Vantaan lentoaseman matkustajista on vaihtomatkustajia, jotka vaihtavat lentokoneesta toiseen lentoasemalla. Helsinki-Vantaa on vahvistanut asemaansa jo useiden vuosien ajan Pohjois-Euroopan johtavana lentoliikenteen solmukohtana Euroopan ja Aasian välisessä liikenteessä. Vaihtomatkustajat parantavat suomalaisten lentoyhteyksiä eri puolille maailmaa.

 

Viime vuonna Helsinki-Vantaan lentoasemalla oli noin 15 miljoonaa matkustajaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finavian tiedote 04.05.2012:

 

Finavia yhteistyökumppaneineen esittelee Suvanto-loungekonseptin Helsinki-Vantaan lentoasemalla

 

Finavia, Martela, UPM, Fortum, Karelia-Upofloor ja Clear Channel esittelevät uuden Suvanto-nimeä kantavan loungekonseptin Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Suvanto-konsepti on syntynyt Finavian ja yhteistyöyritysten yhteisenä World Design Capital Helsinki 2012 -hankkeena. Se on näkyvä osa designpääkaupunkivuoden tarjontaa Helsinki-Vantaan lentoasemalla aina vuoden 2013 puolelle asti. Kaikkiaan Suvanto lounge-kokonaisuuksia rakennetaan lentoasemalle kolme kappaletta.

 

Suvanto on työ- ja lepopisteiden muodostama keidas, jossa on mahdollisuus työskennellä ja rentoutua. Lisäksi Suvanto tarjoaa mahdollisuuden erilaisten sähköisten päätelaitteiden lataamiseen.

 

”Tavoitteenamme on ollut luoda uudenlainen kaikille avoin matkustajapalvelu, joka vastaa muuttuvan matkustuskulttuurin haasteisiin. Finavian tavoitteena on vahvistaa entisestään Helsinki-Vantaan asemaa Pohjois-Euroopan johtavana vaihtokenttänä. Tähän liittyen teemme jatkuvasti kehitystyötä matkustajakokemuksen parantamiseksi lentoasemalla”, sanoo johtaja Marko Tikkanen Finaviasta.

 

Suvanto-kalusteet on suunnitellut Martelan pääsuunnittelija Pekka Toivola yhdessä sisustusarkkitehti Iiro Viljasen kanssa. Kalusteiden perustana on Martelan Largo-tuoli, jonka ympärille palvelukonseptin toiminnot on rakennettu.

 

”Uskomme, että ihmisille jää myös lentokentän ja Suvannon kautta mielikuva design-vuodesta”, sanoo Martelan muotoilujohtaja Petteri Kolinen. ”Käyttäjäystävällisyys oli punaisena lankana Suvannon suunnittelussa”, hän kertoo suunnittelun tavoitteista.

 

Kalusteiden huomiota herättävin osa on istujaa ”suojaava” vanerikaari, joka on toteutettu UPM:n muotoiltavasta UPM Grada -vanerista. ”Näin suurikokoisten muotopuristekappaleiden toteuttaminen perinteisin keinoin olisi hyvin kallista. UPM Grada -vanerin muotoiluominaisuudet mahdollistivat sen kuitenkin järkevin kustannuksin”, sanoo UPM vaneriliiketoiminnan kehitysjohtaja Kaido Kukk.

 

Käytännössä jokaisella lentomatkustajalla on tätä nykyä mukanaan jokin sähköllä toimiva laite – monilla useampiakin. Laitteiden lataaminen lentomatkoilla ja maailman lentoasemilla ei kuitenkaan ole itsestäänselvyys. Yksi Suvannon keskeinen palvelu onkin laitteiden lataamisen mahdollistaminen työskentelyn tai rentoutumisen lomassa. ”Meille on luontevaa tuoda energiaa lentomatkustajien arjen tarpeisiin. On tärkeää, että matkustajat voivat ladata laitteitaan myös lentokentällä - oli kyse sitten lomalle otettavasta kamerasta tai tärkeään esitykseen käytettävästä työkoneesta", Fortumin viestintä- ja markkinointijohtaja Aki Koskinen sanoo.

 

Suvanto-pisteet on nostettu omalle miellyttävästi joustavalle lattialle ylös lentoaseman kovalta raskaan käytön ehdoilla toteutetulta lattialta. Tämä tarjoaa tervetullutta vaihtelua väsyneille jaloille. ”Karelia Spring -lattioiden joustavuus auttaa palautumaan ja rentoutumaan mahdollistaen virkistymishetken matkustamisen keskellä. Modulaariset Spring-lattiat on suunniteltu urheilu- ja tanssikäyttöön ja Suvannossa niiden hyvistä ominaisuuksista ja palkitusta suunnittelusta pääsevät nauttimaan nyt myös lentomatkustajat”, sanoo tuotekehitys- ja markkinointijohtaja Kyösti Puurunen Karelia-Upofloorista.

 

Paitsi matkustajapalvelukonsepti, Suvanto on ollut myös ainutlaatuinen yhteistyöprojekti siihen osallistuneiden yritysten kesken. ”Mainostajien keskuudessa on yhä enemmän kysyntää ratkaisuille, jotka tuottavat ympäristössään lisäarvoa ja elämyksiä. On hienoa, että toimialarajat ylittävän designin keinoin on saatu luotua tällainen markkinointikonsepti lentoaseman ympäristöön”, sanoo Helsinki-Vantaan lentoaseman mainonnasta vastaava Ville Saxén Clear Channelilta.

 

Finavian tavoitteena on tehdä Suvanto-konseptista pysyvä osa Helsinki-Vantaan lentoaseman matkustajapalveluita myös designpääkaupunkivuoden jälkeen. Myös konseptin laajentaminen muille keskeisille lentoasemille Suomessa on mahdollista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kehäradan glykolivuodon kustannukset kohoavat edelleen

 

Vantaan Kehäradan rakennustöissä syksyllä 2010 paljastuneen glykolivuodon kustannukset kasvavat edelleen.

 

Valtiovarainministeriö arvioi kustannusten nousevan 50 miljoonaan euroon ja ylikin. Ministeriö esittää varautumista kustannusten nousuun valtion lisäbudjetissa.

 

Saastunut maaperä on viivästyttänyt tunnelin rakennustöitä, sillä rakennustyöt jouduttiin keskeyttämään kokonaan. Glykolin todettiin muun muassa syövyttävän tunnelin betoni- ja teräsrakenteita.

 

Glykolivuodon maksavat Liikennevirasto ja Finavia.

 

Kehäradan kokonaiskustannukseksi arvioidaan tällä hetkellä lähes 675 miljoonaa euroa, josta valtion osuus on noin 430 miljoonaa euroa.

 

Vantaan kaupungin osuus kokonaiskustannuksista on runsaat 200 miljoonaa euroa.

 

Hallitus neuvottelee lisätalousarviosta toukokuun lopulla. Lisäbudjetin hyväksyy lopullisesti eduskunta ennen kesälomiaan.

 

 

YLE Uutiset

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Starbucks:n työmaa on jo käynnissä ainaskin tuloaulassa 2B. Pitäisi valmistua helmikuuksi. 

 

Ei taida vieläkään olla valmista? Mikähän hanketta on viivästyttänyt?

 

Ei sillä, että juuri Starbucksia kentälle kaivattaisiin, mutta onpahan edes jonkinlainen avaus tunnettujen brandien suuntaan. IMHO, tuikituntematon SSP omine pseudo-brandeineen pitäisi heivata pihalle ja ottaa tilalle tunnettuja kv- ja paikallisia toimijoita kilpailemaan keskenään laadulla ja hinnalla, Heathrow T3/T5-tyyliin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eka piti valmistua Helmikuuksi, sitten puhuttiin jo huhtikuusta ja nyt pitäisi olla avajaisten toukokuun puolivälissä eli 15pv.

 

Aika pitkään ne on sitä rakentanut. Ensimmäinen oma muistikuva työmaasta on marras-joulukuulta 2011 eli melkein 6kk:n projekti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suomen ensimmäinen Starbucks-kahvila avautuu Helsinki-Vantaan lentoasemalla 15. toukokuuta. Huhupuheiden mukaan monet amerikkalaisen kahvilakulttuurin ystävät suorastaan odottavat näitä avajaisia. Tänään keskiviikkona onnekkaat ohikulkijat pääsivät ilmaiseksi maistamaan Starbucksin tarjontaa.

 

Tämä tilaisuus johtui siitä, että Starbucksin henkilökunta harjoitteli juomien valmistusta ja samalla testattiin kahvilan prosesseja. Tarjolla oli yksi juoma per ohikulkija ja maistajia luonnollisesti riitti jonoksi asti.

 

lentoposti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos EFHK 3. kiitotie eli 22R/04L remotti jo päättynyt? Vilkaisin ohimennen EFHK NOTAMit eikä siellä ollut mielestäni enää mainintaa.

 

-tuomo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finavian tiedote 15.5.2012:

 

Helsinki-Vantaalle on avattu uusi business lounge

 

Helsinki-Vantaan lounge-tilat ovat entistäkin paremmat, kun lentoasemalle avattiin toimiva ja tyylikkäästi sisustettu Aspire-lounge.

 

Lentoyhtiöiden tasokorttilaiset voivat nauttia Aspire-loungen palveluista veloituksetta, mutta muutkin asiakkaat ovat tervetulleita maksua vastaan.

 

Aspire-loungessa on erinomaiset mahdollisuudet rentoutua taitehdä tehokkaasti töitä ennen lentoa. Lounge on jaettu rohkeasti väreinerilaisiin tiloihin, joista jokainen löytää itselleen sopivan ympäristön. Loungen suunnittelussa ja palvelukonseptissa on erityisesti huomioitu vaativan asiakaskunnan tarpeet.

 

- Lounge-konseptimme on rakennettu ennen kaikkea asiakkaannäkökulmasta katsottuna. Tilamme mahdollistavat sen, että asiakas saahalutessaan omaa rauhaa. Tärkeintä meille on asiakkaan viihtyminen, kertoo Aspire-loungen palveuista vastaavan Servisairin toimitusjohtaja Veijo Karosvuo.

 

Lounge sijaitsee toisessa kerroksessa lähtöporttia 27 vastapäätä ja se on avoinna joka päivä kello 5.30-19.30.

 

Asiakkaille on toimistopalveluidenlisäksi tarjolla maksutta virvokkeita, alkoholijuomia, erikoiskahveja, tee-lajikkeita, aamiainen ja kevyt lounas kello 12 alkaen. Loungessa on myös mahdollisuus käydä suihkussa.

 

Tarkempaa tietoa loungen sisäänpääsystä saat omaltalentoyhtiöltäsi. Sisäänpääsyn voi myös ostaa loungen vastaanotosta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alko avaa 7. kesäkuuta uuden myymälän Vantaan lentoasemalle terminaali T2A:han. Liiketila on vuokrattu Finavialta.

 

Myymälän tuotevalikoimassa on 250 tuotetta, joista noin puolet on mietoja viinejä.

 

Talouselama.fi

 

Maistiaiset taisivat olla vain lentokentän työntekijöille. Näin ainakin kaveri kertoi. Sanoi myös että ilmaisia maistiaisia on koko viikon.

 

Olisikohan Alkossakin maistiaiset ennen avajaisia?

Ihan "parasta ennen" päivää lähestyvä Koskenkorva kävisi...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Helsinki-Vantaan lentoaseman uudistuminen ja automatisointi jatkuu edelleen. Finavia on yhteistyössä lentoyhtiöiden kanssa kehitellyt automaattisen Bag Drop -pisteen. Uudenlaiset automaattiset matkatavaran lennolle jättämiseen tarkoitetut Bag Drop -pisteet on määrä ottaa käyttöön syksyllä 2012. Pilottijaksossa automaatteja tulee kaksi terminaali kahteen ja kaksi terminaali yhteen.

 

lentoposti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finavian tiedote 13.6.2012:

 

Finavia avasi maksuttoman kirjanvaihtopisteen Helsinki-Vantaalla

 

Helsinki-Vantaan lentoasemalla otettiin tänään käyttöön Book Swap -kirjanvaihtopiste. Lähtöportin 27 tuntumassa sijaitseva, yhteisöllisesti kehitetty kirjanvaihtopiste on matkustajien käytettävissä veloituksetta 24 tuntia vuorokaudessa.

 

Viime syksynä Finavia palkkasi yhdessä Finnairin kanssa kahdeksan Quality Hunteria kehittämään muun muassa lentoasemakokemusta Helsinki-Vantaalla. Quality Hunterit tuottivat yhdessä yhteisön kanssa 260 tuotekehitysideaa, jotka käytiin yksitellen läpi. Kirjanvaihtopiste nousi yhdeksi suosituimmista ideoista.

 

- Kirjanvaihtopiste antaa matkustajille mahdollisuuden lähettää luetut tai muuten tarpeettomaksi käyneet kirjat matkalle ympäri maailmaa. Samalla mukaan matkaan voi poimia jo matkoilta palannutta uutta luettavaa, kertoo Finavian asiakaskokemuksesta vastaava päällikkö Johanna Metsälä.

 

Helsinki-Vantaan kirjanvaihtopisteen ja sen yksityiskohtien kehittäminen jatkui Quality Huntereiden ympärille rakentuneessa online-yhteisössä yhdessä lentomatkustajien kanssa koko kevään ajan.

 

- Teimme esimerkiksi suurimman osan sisustusvalinnoista yhteisön lähettämien ehdotusten perusteella, Book Swapin logo on yhteisön käsialaa ja palvelupisteen kultaisissa säännöissä näkyy yhteisön vaikutus, Johanna Metsälä luettelee.

 

Kirjanvaihtopisteen ensimmäiset kirjat saatiin lahjoituksena Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskuksesta ja Finavian ja muiden lentoasemalla toimivien yritysten työntekijöiltä. Finavia rohkaisee myös matkustajia jättämään omat tarpeettomiksi käyneet kirjansa kirjanvaihtopisteeseen - ja ottamaan vaihdossa mukaan uutta luettavaa.

 

Keskiviikkona 13.6. pidetyissä avajaisissa vieraili Finlandia-palkittu kirjailija Rosa Liksom, joka lahjoitti teoksensa Hytti nro 6 kirjanvaihtopisteen hyllylle.

 

Uusia tuotekehityskulmia suoraan yleisöltä

 

Finavia kehittää Helsinki-Vantaasta mahdollisimman mukavaa ja houkuttelevaa lentoasemaa, jotta sen merkitys Pohjois-Euroopan johtavana vaihtomatkustuskenttänä vahvistuisi myös tulevaisuudessa.

 

Finavian ja Finnairin rekrytoimien Quality Huntereiden viime syksyn tehtävänä oli matkustaa seitsemän viikon ajan ympäri maailman arvioiden ja tarkkaillen lento- ja lentoasemakokemusta Euroopan ja Aasian välillä kukin omasta näkökulmastaan. Quality Hunterit raportoivat kokemuksistaan päivittäin avoimeen blogiin. Yli 5500 kommenttia keränneen blogin ja liki kymmenen miljoonaa ihmistä tavoittavan Twitter-kanavan ympärille muodostui pian aktiivinen, globaali yhteisö, joka otti osaa tuotekehitykseen.

 

Ensimmäiset Quality Hunteiden ja yhteisön tuottamat ideat on jo otettu käytäntöön. Talvella Helsinki-Vantaan lentoasemalla avattiin Fashion Gallery ja Photo Gallery, ja kovasti toivottua suomalaista luontoa on asteittain tuotu lentoasemalle.

 

Helsinki-Vantaan lentoasema kehitti myös oman versionsa alkuaan lentokoneeseen ideoiduista "piilopaikoista" - ensimmäiset Suvanto-nimiset rauhalliset työskentelysopukat avattiin toukokuussa. Finavian tavoitteena on hyödyntää Helsinki-Vantaalla yhteisön ja Quality Huntereiden tuottamia ideoita niin lyhyen kuin pitkän tähtäimen palvelu- ja tuotekehityksessä.

 

Book Swap palvelee ympäri vuorokauden

 

Kirjanvaihtopiste on matkustajien käytössä Helsinki-Vantaalla veloituksetta 24 tuntia vuorokaudessa. Se sijaitsee lähtöportin 27 läheisyydessä lentoaseman toisessa kerroksessa. Book Swapiin voi kulkea rappusia ravintola Restaurant & Deli Fly Innin kohdalta tai vastapäisellä hissillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air Berlin lopettaa Helsinki-Dusseldorf reitin lokakuussa:

 

http://airlineroute.net/2012/07/02/ab-eu-w12cxld/

 

Minut reititettiin jo elokuun lennolle uusiksi Air Berlinin toimesta. HEL-DUS reitti muuttui vaihdolliseksi lennoksi Berliinin kautta. Vaikutti ainakin elokuun viimeisien päivien kaikki lennot olevan noita vaihdollisia että suoraan ei taida enää päästä vaikka suoran lipun onkin ostanut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voi perhana. Futismatkojen selkäranka meni siinä sitten. Pitänee alkaa selvittelemään, miten Kölniin pääsee vastaedes kätevimmin.

 

Finnairillahan sinne Düsseldorfiin kannattaa lentää, saattaa nimittäin olla halvempi kuin halpalentoyhtiö Air-Berlin. AB:ltä taisi loppua matkustajat kun harmonisoivat hinnoittelun Finnairin kanssa.

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairillahan sinne Düsseldorfiin kannattaa lentää, saattaa nimittäin olla halvempi kuin halpalentoyhtiö Air-Berlin. AB:ltä taisi loppua matkustajat kun harmonisoivat hinnoittelun Finnairin kanssa.

Juha

Katoin tuossa juuri elokuun hintoja, 200-300€ lennot, on siinä nousua, kun tuohon hintaan on saanut jolennon lisäksi hotellinkin tähän asti buukattua. Nousee vähän pelireissujen budjetti, mutta ei voi mitään. Lento Hahniin maksaisi 90€, siihen sitten autovuokra (tai muu siirtyminen Hahnista Kölniin) + siirtyminen täällä päässä Tampereelle, niin aika samoissa on hinnat.

 

Nämä viimeiset kerrat kun olen Dusseldorfiin lentänyt, niin kone on ollut aivan täynnä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katoin tuossa juuri elokuun hintoja, 200-300€ lennot, on siinä nousua, kun tuohon hintaan on saanut jolennon lisäksi hotellinkin tähän asti buukattua. Nousee vähän pelireissujen budjetti, mutta ei voi mitään. Lento Hahniin maksaisi 90€, siihen sitten autovuokra (tai muu siirtyminen Hahnista Kölniin) + siirtyminen täällä päässä Tampereelle, niin aika samoissa on hinnat.

 

Nämä viimeiset kerrat kun olen Dusseldorfiin lentänyt, niin kone on ollut aivan täynnä.

Blue1 ja SAS ovat tarjoilleet kohtuuhintaisia lippuja Helsingistä Düsseldorfiin. Pari tuntia enemmän aikaahan siinä hurahtaa vaihdon takia, mutta lipun hinta on suuremmalla todennäköisyydellä alle 150 euron. Jos jaksaa olla tankkaamatta matkan aikana, niin tuo voisi olla säästäjän vaihtoehto. Myös joku HEL-TXL-CGN Air Berlinillä taisi osua silmään jonkin aikaa sitten samassa hintaluokassa. Ja niinjoo, Kölniin pääsee mainiosti paikallisjunalla alle tunnissa. ;)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään