Antti Salo

Lentoasemauutisia - Helsinki-Vantaa

1 651 viestiä aiheessa

Helsinki Airport tiedottaa: Näköalaterassi poikkeuksellisesti kiinni 14.11.

 

Helsinki-Vantaan lentoasemalla sijaitseva näköalaterassi joudutaan sulkemaan yleisöltä yhdeksi päiväksi.

 

Terassi on kiinni keskiviikkona 14. marraskuuta koko päivän. Sen jälkeen yleisöllä on terassille jälleen vapaa pääsy joka päivä kello 7-22.

 

edit:linkki paikattu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SAS on huomenna ottamassa käyttöön kaksi itsepalveluperiaatteela toimivaa bag drop -tiskiä tavallisten tiskien lisäksi. Myös Norwegianin lähtöselvityksessä on kaksi samanlaista tiskiä.

 

Varmaan noissa on jonkinlainen henkilöllisyyden tunnistamismekanismi? Ettei ihan kuka tahansa pääse laukkuja jättämään.

 

Joka tapauksessa mielellään näkisin noita myös Finskin puolella, ja enemmän kuin ne yksi tai kaksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varmaan noissa on jonkinlainen henkilöllisyyden tunnistamismekanismi?

Käytin Norwegianin bag drop laitetta 17. lokakuuta. Tein lähtöselvityksen automaatissa, liimasin laukkuihin tunnistetarrat ja bag drop automaatilla luin laukkujen viivakoodit. Laukut lähti siitä menemään, eikä kukaan katsonut henkilöllisyyttä. Lähtöportilla katsoivat passin, ennen kuin päästivät koneeseen.

T:Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitehän esimerkiksi Matti myöhäisten kanssa, kuka laittaa ne LMC tägit...ei ainakaan matkustaja? Tai jätät rikkinäisen laukun bag droppiin ja määränpäässä väität että se oli täysin ehjä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitehän esimerkiksi Matti myöhäisten kanssa, kuka laittaa ne LMC tägit...ei ainakaan matkustaja? Tai jätät rikkinäisen laukun bag droppiin ja määränpäässä väität että se oli täysin ehjä?

 

Niillä tiskeillä on silti henkilökunnan henkilö paikalla vaikka lähtöselvitys onkin automaattinen. Lähinnä itsepalvelulähtöselvitys on lähtöselvitystä nopeuttava toiminta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rossiya Airlines on ilmeisesti vetäytynyt Helsingin reitiltä. Onkohan asiasta ollut mitään tiedotetta missään? En ainakaan nopealla etsinnällä löytänyt. Asian huomaa lähinnä Finavian ja FV:n omasta aikatauluhausta, joka ei reittiä enää tarjoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rossiya Airlines on ilmeisesti vetäytynyt Helsingin reitiltä. Onkohan asiasta ollut mitään tiedotetta missään? En ainakaan nopealla etsinnällä löytänyt. Asian huomaa lähinnä Finavian ja FV:n omasta aikatauluhausta, joka ei reittiä enää tarjoa.

Kaikessa hiljaisuudessa ensin vähennettiin lentoja kahteen viikottaiseen vuoroon ja nyt viimeksi yhtiö vetäytyi reitiltä kokonaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikessa hiljaisuudessa ensin vähennettiin lentoja kahteen viikottaiseen vuoroon ja nyt viimeksi yhtiö vetäytyi reitiltä kokonaan.

 

Juu, kesäaikataulut mentiin kahdella viikkovuorolla. Mikäköhän lienee lopullisen vetäytymisen syy? Onko Allegro vienyt matkustajia...?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finavia on saanut päätökseen Helsinki-Vantaan lentoaseman liiketoimintaa koskevat yt-neuvottelut. Neuvottelujen taustalla olevan organisaatiouudistuksen tavoitteena on toimintamalli, joka tukee asiakaspalvelun kehittämistä ja varmistaa kustannustehokkaan tavan toimia.

 

Yt-neuvottelujen päätyttyä Finavia vähentää Helsinki-Vantaan lentoaseman liiketoiminnasta 15 henkilöä tuotannollisista ja toiminnan uudelleenjärjestelyyn liittyvistä syistä. Tämän lisäksi olennaisia muutoksia tulee yhteensä 10 henkilön työsuhteisiin.

 

finavia

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rossiya Airlines on ilmeisesti vetäytynyt Helsingin reitiltä. Onkohan asiasta ollut mitään tiedotetta missään? En ainakaan nopealla etsinnällä löytänyt. Asian huomaa lähinnä Finavian ja FV:n omasta aikatauluhausta, joka ei reittiä enää tarjoa.

Omien lähteideni mukaan Rossiya on jo pidemmän aikaa halunnut operoida Helsingin ja Leningradin väliä Antonov 148:lla, A319:n ollessa reitille turhan iso. Kuulemma codeshare-kumppani Finnair olisi kuitenkin vastustanut konetyyppivalintaa.

 

Toisesta ketjusta tästä uutispuolella pongasin tällaisen mielenkiintoisen fraasin, joten saas nähdä tuleeko asiaan jotain muutosta:

 

Trafi on lähestynyt kirjeitse Rosavizijaa elokuussa:

 

"Viitaten 22,8.2012 päivättyyn vastaukseenne, klitan teltä myotämielisestä suhtautumisesta Pletarin ja Helsingln vailsen lentoyhteyden sällymlseen ja eritylsesti Flnnalrln mahdollisuuteen operolda Flybe Nordlcln koneilla ns. wet leaslng-soplmuksen pulttelssa. Toivon, etta Finnair volsl jatkossa hyodyntää myos multa yhteistyökumppaneitaan Suomen ja Venäjän vällsllla reltellä. Minulla on ilo vahvlstaa, että Finnair on hyväksynyt vastavuorolsuusperiaatteen mukalsesti venäIäisen ОАО Avlakompanija Rossljan kuljetusyhtlön operolmaan AN-148-tyypIn lentokoneilla code sharing - soplmuksen pulttelssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Menee OTksi, mutta täytyykö Finnairilta siis saada hyväksyntä muiden lentoyhtiöiden EFHKlle lentäville konetyypeille??

 

Hyväksyntä liittynee tuohon code sharingiin, ei niinkään EHFK:lla operoimiseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Menee OTksi, mutta täytyykö Finnairilta siis saada hyväksyntä muiden lentoyhtiöiden EFHKlle lentäville konetyypeille??

 

Ei tarvitse. Asia liittyy varmaankin Finnairin ja Rossijan codeshare-sopimukseen ja Finnair haluaa esim. tietyt standardit konetyypille ja/tai paikkaluvulle, mihin heidän koodillaan myydään lippuja. Itänaapurin kanssa kun lentoliikennesopimus takaa reittivälille käytännössä monopolin. Minkä tahansa normaalin neuvottelukumppanin kanssa näitä asioita ei tarvitsisi kirjata. Eli puhutaan Venäjän, Kiinan, Pohjois-Korean ym. p3r5läpimaiden kanssa asioimisesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Malagasta finnair toimitti kerran koiria Suomeen. Vantaalle saavuttaessa olivat häkit tyhjiä  :'(

Kertoisitko tästä lisää ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finavia ja Corenet Oy ovat tehneet sopimuksen Helsinki-Vantaan lentoaseman IT Services -yksikön siirtämisestä 15.1 liikkeen luovutuksena Corenet Oy:lle. IT Services huoltaa ja ylläpitää Helsinki-Vantaan lentoaseman järjestelmiä ja laitteita. Liikkeenluovutuksen yhteydessä siirtyy yhteensä 7 henkilöä Corenetiin.

 

Finavian ja Corenetin sopimuksen mukaan Helsinki-Vantaan lentoaseman tiettyjen teknisten järjestelmien viankorjaus sekä huolto- ja tukipalvelut siirtyvät Corenetin vastuulle. Sopimus kattaa lentoasemaprosessien hallintaan liittyvät, mm. lähtöselvitys-, portti- ja informaatiojärjestelmät.

 

finavia

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään