Antti Salo

Lentoasemauutisia - Helsinki-Vantaa

1 651 viestiä aiheessa

Helsinki-Tsherepovets -lentoja myydään ainakin Severstal Aircompanyn nettisivulla http://severstal-avia.ru/. En tiedä mitä sivulla on aiemmin lukenut, mutta nyt siellä lukee, että kolme kertaa viikossa lennettävät lennot alkavat 21. elokuuta.

 

Joo, näyttää olevan nyt saatavilla mainitusta päivämäärästä alkaen.

 

   8)

 

   

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kehä III:n parantaminen jatkuu Lentoasemantien liittymillä

 

Kahden uuden eritasoliittymän rakennustyöt alkavat Vantaan Lentoasemantiellä. Lentoasemantien parannustyöt ovat osa Kehä III:n korjaustyön toista vaihetta.

 

Lentoasemantien uusien eritasoliittymien tarkoituksena on helpottaa liikenteen sujuvuutta Kehä III:n ja sen rinnakkaisväylien välillä.

 

Metro

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rahan haistaminen ei olekaan tuulesta temmattu juttu:

 

Ensimmäinen rahakoira haki tuntumaa Helsinki-Vantaalla

 

Tullille rahakoira on ensimmäinen laatuaan. Poliisilta niitä löytyy jo viisi. Massin koulutus alkaa nyt yhdessä poliisin ja tullilaitoksen koirakoulun kanssa. Sen pitää oppia muun muassa se, että alle kymppitonnin setelinipuille ei pidä korvaansa lotkauttaa.

 

Hauska nimi annettu koiralle: Massi.  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Bisnes puolen kuvaamista rajoittaneet pensaat on vedetty matalaksi. :thmbup:

 

Silti aidan toisella puolella on puskia :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finavia suunnittelee enintään kuuden palomiehen irtisanomista Helsinki-Vantaan lentoasemalta. Torstaina alkaneet yt-neuvottelut kestävät näillä näkymin kaksi viikkoa. Lentoaseman apulaisjohtaja Heini Noronen-Juholan mukaan syynä on toiminnan tehostaminen. Lentokentällä toimii tällä hetkellä kolme pelastusasemaa. Nyt tulossa on uusi asema, joka vähentää työntekijöiden tarvetta.

 

- Jos tehdään yksi uusi pelastusasema toiseen kohtaan kiitotiestöä, pystytään toimimaan kolmen aseman sijasta kahdella. Vasteajat ja turvallisuus säilyvät entisellään, Noronen-Juhola kertoo.

 

Pelastushenkilöstön päästävä paikalle 3 minuutin sisällä Ilmailumääräysten mukainen vasteaika on kolme minuuttia. Toisin sanoen pelastushenkilöstön on päästävä paikalle kolmen minuutin sisällä, jos lentoliikennealueella sattuu onnettomuus. Tällä hetkellä Helsinki-Vantaalla työskentelee 36 palomiestä, joista työvuorossa on yhtä aikaa kahdeksan. Uudistuksen myötä palomiehiä työskentelisi enää kuusi kerrallaan.

 

Kynnys lähteä tehtäviin on matala, joten lentoasemalla on Noronen-Juholan mukaan usein sellaisia tilanteita, joissa paikalle saapuu koko miehitys. Muutos ei kuitenkaan hänen mukaansa heikentäisi turvallisuutta.

 

iltasanomat

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onpas palomiehillä kova liksa kun kuuden miehen irtisanomisella kuitataan uusi pelastusasema  :o

Ehkä tuossa ei tarkoitettu päivä- tai viikkopalkkaa?  ;) Eihän uusia rakennuksia muutenkaan lasketa kuoletettavaksi välttämättä edes kymmenessä vuodessa.

Mikäli ymmärsin oikein, niin yksi paloasemarakennus jäisi sitten muuhun käyttöön eli asemia olisi vain kaksi, kuten nykyisinkin.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan samaa politiikkaa kuin Hartmanin sairalassa , tehdään hienot seinät , mutta henkilökuntaa ihan alakanttiin , mutta onpahan mitä esitellä ulkomaisille vieraille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehkä tuossa ei tarkoitettu päivä- tai viikkopalkkaa?  ;) Eihän uusia rakennuksia muutenkaan lasketa kuoletettavaksi välttämättä edes kymmenessä vuodessa.

Mikäli ymmärsin oikein, niin yksi paloasemarakennus jäisi sitten muuhun käyttöön eli asemia olisi vain kaksi, kuten nykyisinkin.

 

 

Nykynen kakkosasemahan siirtyy FINHEMSin käyttöön.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No eikös se ole vain hyvä että on uusi käyttö jo suunniteltuna? Hemssin porukka voi auttaa kriittisissä tilanteissa? Silloin ei tietenkään heli toiminta toimi täydellä teholla.

 

Uudistukset tuntuu aina olevan pahasta. Jos PKS liikennöitäisiin vain Malmille, niin olisi monella negatiivia mielipiteitä siitä ettei voi isoilla koneilla laskeutua. Ymmärrän kyllä Malmin kulttuurihistoriallisen arvon ja olen Malmin säästämisen puolesta. Kuten täälläkin useita kertoja todettu ei se Malmin kentän alue ole parasta rakennusmaata.

Mutta maailma muuttuu ja muutokseen on sopeuduttava, ikävä kyllä. Ja itsehän olemme päättäjämme valinneet.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäli ymmärsin oikein, niin yksi paloasemarakennus jäisi sitten muuhun käyttöön eli asemia olisi vain kaksi, kuten nykyisinkin.

 

Ei vaan asemien määrä vähenee kolmesta kahteen. Uusi asema rakennetaan uuteen paikkaan sen vuoksi, että voidaan säilyttää vaadittu kolmen minuutin vasteaika kentän kaikkiin osiin.

 

http://www.lentoposti.fi/uutiset/uusi_pelastusasema_vahentaa_kaluston_ja_miehiston_tarvetta_helsinki_vantaalla

 

Helsinki-Vantaan lentoasemalle valmistuu syyskuun aikana uusi pelastusasema. Sen käyttöönoton jälkeen toiminta päättyy kahdessa nykyisessä tukikohdassa. Pelastusasema kolme, joka sijaitsee kiitotie 22R:n takana, jatkaa kuitenkin edelleen toimintaansa.

 

Helsinki-Vantaan pelastustoiminta muuttuu, kun asemien lukumäärää vähentyy kolmesta kahteen. Uusi rakennus valmistuu keskeiselle paikalle kiitoteiden 05/33 ja 04R/22L -risteysalueelle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos korjauksesta. Olin ollut käsityksessä että nytkin on vain kaksi, mutta toisen sijainti huono.  :-[

 

No nythän siellä on sitten yksi ylimääräinen rakennus, jolle pitäisi kehittellä käyttöä.

Henkilökunnan määrän vähentäminen on varsin loogista, kun asemienkin määrä vähenee. Kun ajattelee kuinka paljon huoltoasemista on muuttunut kylmäasemiksi, niin jos jokaiselle työntekijälle olisi pitänyt taata työpaikka ei liikenneasemille asiakkaita enää mahtuisikaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No nythän siellä on sitten yksi ylimääräinen rakennus, jolle pitäisi kehittellä käyttöä.

 

Se ylimääräinen paloasema on parakkeja ja pressuhalli. Tuskimpa tarvii uusiokäyttää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se ylimääräinen paloasema on parakkeja ja pressuhalli. Tuskimpa tarvii uusiokäyttää.

Voihan sitä käyttää vaikka paloharjoituskohteena ;)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itseasiassa sielä on nyt neljä paloasemaa jos oikein lasketaan. se pressuhalli tekniikan kupeessa, asemat 2 ja 3 kiitotien varressa sekä toi uusi asema 1 ja 2 kiitotien risteyksessä. Se 2-kiitotien varressa oleva asema siirtyy finhemsin uudeksi tukikohdaksi, pressuhallille varmaan keksitään uutta käyttöä maapalveluiden puolelta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

HS: Ei verkkosivuja ruotsiksi - Finavia saattaa rikkoa lakia.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013092717540421_uu.shtml

 

"Finavia on valtion omistama yhtiö, ja kielilain mukaan valtion liikelaitosten on tiedotettava sekä suomeksi että ruotsiksi."

 

Niin. Finavia on tosiaan valtion omistama yhtiö, mutta ei valtion liikelaitos. Kielilaki ei koske valtion omistamia yhtiöitä, vaan ainoastaan valtion liikelaitoksia (joita ovat tällä hetkellä ainoastaan metsähallitus ja senaatti-kiinteistöt). Finavia lakkasi olemasta valtion liikelaitos 1.1.2010 maan korkeimman johdon nimenomaisesta tahdosta, kun se antoi marraskuussa 2009 lain ilmailulaitoksen muuttamisesta osakeyhtiöksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uusimmassa Blue Wings -lehdessä oli maininta siitä, että Finnairin non-schengen-alueen lounge laajenee ja sinne tulee oma osasto Finnairin kulta- ja platinajäsenille (sekä tietty Oneworldin Sapphire- ja Emerald-jäsenille). Projekti toteutetaan lähikuukausien aikana.

 

Hienoa, että gatewayna itseään mainostavalle Helsinki-Vantaalle tulee viimein ensimmäisen luokan, tai no ainakin melkein ensimmäisen luokan lounge. :) Mielenkiinnolla odotan mitä saadaan aikaiseksi!

 

http://www.digipaper.fi/bluewings/?publication=115138&iOS=true

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uusimmassa Blue Wings -lehdessä oli maininta siitä, että Finnairin non-schengen-alueen lounge laajenee ja sinne tulee oma osasto Finnairin kulta- ja platinajäsenille (sekä tietty Oneworldin Sapphire- ja Emerald-jäsenille). Projekti toteutetaan lähikuukausien aikana.

 

Tulossa myös uudet suihkutilat ja sauna kaikille lounge-asiakkaille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uusimmassa Blue Wings -lehdessä oli maininta siitä, että Finnairin non-schengen-alueen lounge laajenee ja sinne tulee oma osasto Finnairin kulta- ja platinajäsenille (sekä tietty Oneworldin Sapphire- ja Emerald-jäsenille). Projekti toteutetaan lähikuukausien aikana.

 

Tästä oli uutinen lentoposti.fi:ssä viikko sitten:

http://www.lentoposti.fi/uutiset/finnair_avaa_uuden_premium_luokan_loungen_helsinki_vantaalle

 

Silloin asiasta keskusteltiin täällä yleisen ilmailukeskustelun puolella:

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,85692.msg1452203.html#msg1452203

 

Tulossa myös uudet suihkutilat ja sauna kaikille lounge-asiakkaille.

 

Sauna siellä on ollut aiemminkin ja se onnistuttiin myös polttamaan tammikuussa 2010:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288335513634.html

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään