Guest Benedictus

Mitä peliohjainta suosittelisitte?

19 viestiä aiheessa

Tilasin äskettäin Flight Simulator x deluxe-version ja IL-2 Sturmovik 1946:n. Nyt olisi hankittava kunnollinen peliohjain, jolla näitä kumpaakin peliä pystyisi hyvin pelaamaan. Kovin paljon en olisi valmis peliohjaimeen  sijoittamaan: maksimissaan ehkä noin 60-70 euroa. En ole koskaan aiemmin pelannut lentosimulaattoreilla, mutta olen ajellut aika paljon rallia, erityisesti Richard Burns -rallya.

Millaista peliohjainta ehdottaisitte? Olen tällä keskustelufoorumilla uusi tulokas. Tiedän, että täältä löytyy runsaasti asiantuntemusta lentosimulaattorien pelaamiseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos linkistä! Keskustelussa näyttäisi eniten suosiota saaneen Logitech Extreme 3D Pro -ohjain, mikä ei hinnaltaan olisi paha. Olisi kiinnostavaa kuulla, miten suuri ero on tuollaisen Logitechin tms. joystickin ja sellaisten ammattimaisemmilta tuntuvien ohjainten, kuten esim.  Saitek Pro Flight Yoke and Throttle Quadrant System ja Saitek X52 Pro Flight System -ohjaimen välillä. Kannattaako maksaa moninkertainen hinta saadakseen nämä vai pärjääkö esimerkiksi Logitechin joystickilla ihan hyvin?

Olen tällä hetkellä Amerikassa. Täällä peliohjaimet ovat selvästi halvempia kuin Suomessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on juuri tuollainen 3D pro, kyllä se peruslentelyyn ihan täysin riittävä on, hyvin pärjää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisi kiinnostavaa kuulla, miten suuri ero on tuollaisen Logitechin tms. joystickin ja sellaisten ammattimaisemmilta tuntuvien ohjainten, kuten esim.  Saitek Pro Flight Yoke and Throttle Quadrant System ja Saitek X52 Pro Flight System -ohjaimen välillä.

Itse ainakin melko pian ostaessani 3D Pro:n siirryin CH Productsin yokeen. Se, kumman hankit, riippuu paljolti omasta mausta

sillä molemmilla ohjaimilla on hyvät puolensa. Yoke tuo lisää todellisuudentuntua sekä koneen hallinta on

mielestäni helpompaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ainakin melko pian ostaessani 3D Pro:n siirryin CH Productsin yokeen. Se, kumman hankit, riippuu paljolti omasta mausta

sillä molemmilla ohjaimilla on hyvät puolensa. Yoke tuo lisää todellisuudentuntua sekä koneen hallinta on

mielestäni helpompaa.

Jos IL-2 1946-simua haluaa pelailla, niin kyllä siihen pitää ole joystick eikä yoke. Hävittäjissä harvemmin on sitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos IL-2 1946-simua haluaa pelailla, niin kyllä siihen pitää ole joystick eikä yoke. Hävittäjissä harvemmin on sitä.

Jep, ja jos ei ole polkimia niin erittäin mieluusti sellainen joystick josta löytyy kahvasta kääntö peräsintä varten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löytyy Saitekin yoke, polkimet ja kaasut. Samoin löytyy tuo Logitech Extreme Pro. Siinä nyt vain käy niin, ettei sitä yokea alun innostuksen jälkeen tule kovinkaan usein kaapista kaivettua... Lisäksi ainakin minun Saitek Yoke on epätarkka ja muutenkin halvan muovisen oloinen (mitä se tietty onkin - halpa ja muovinen). En suosittele, vaikka tiedänkin että enemmistö täällä on eri mieltä. :)

Tuo Logitech on minulla toiminut todella hyvin. Halpa ja tarkka.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisäksi ainakin minun Saitek Yoke on epätarkka ja muutenkin halvan muovisen oloinen (mitä se tietty onkin - halpa ja muovinen).

Totta!

Itse omistan molemmat ohjaimet mutta käytän vain CH:n yokea. Se on erittäin tarkka sekä hyvä.

Suosittelen!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tilasin Saitekin X52 Pro flight control systemin Amazonilta, hinta 101 euroa. Ilmainen kuljetus kahdessa päivässä eli torstaina pääsen kokeilemaan. Vähän kyllä jännittää, miten äijän käy, sillä netissä on paljon arvosteluja, joista useimmat kiittäviä mutta aika monet myös moittivia. Erityisesti arveluttaa se, toimiiko ohjain ongelmitta Vistassa ja toiseksi se, oppiiko ohjainta säätelemään. Siinä ilmeisesti pitää tehdä tuhottomasti omia konfigurointeja.

Tästä olisi mukava kuulla kommentteja. Miten olette tuon Saitekin kanssa pärjäilleet?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ite lennän siviiliä ja illu ja tuo Login Extreme 3D Pro on kyllä loistava! Siihen voi sitten polkimet+lisäkaasut hankkia jos tuntuu tarpeelliselta!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jukka:

Ite lennän siviiliä ja illu ja tuo Login Extreme 3D Pro on kyllä loistava!

Vakavasti harkitsin juuri tuota Logitechin Extreme 3D Prota.  Toivottavasti IL-2:kin toimii hyvin tuolla Saitek x52 prolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysyisin vielä yhteensopivuusongelmista. Sain eilen Flight Simulator X deluxe version ja huomenna tulee Saitek x52 pro peliohjain. Läppärissäni on Vista home edition -käyttöjärjestemä. Olen lukenut netistä runsaasti viestejä, joissa valitetaan, että Saitek x52 ja FSX pro eivät toimi Vistassa.

Onko teillä kenelläkään tietoa, jatkuvatko nämä yhteensopivuusongelmat yhä. Onko kukaan onnistunut pyörittämään FSX:ää Saitek x52 pro:lla ilman ongelmia? What about IL-2 Sturmovik 1946, toimiiko se tämän ohjaimen kanssa.

Olen harkinnut Windows XP:n asentamista toiseksi käyttikseksi koneelleni, jotta saisin pelit pyörimään. Onko tässä järkeä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysyisin vielä yhteensopivuusongelmista. Sain eilen Flight Simulator X deluxe version ja huomenna tulee Saitek x52 pro peliohjain. Läppärissäni on Vista home edition -käyttöjärjestemä. Olen lukenut netistä runsaasti viestejä, joissa valitetaan, että Saitek x52 ja FSX pro eivät toimi Vistassa.

Onko teillä kenelläkään tietoa, jatkuvatko nämä yhteensopivuusongelmat yhä. Onko kukaan onnistunut pyörittämään FSX:ää Saitek x52 pro:lla ilman ongelmia? What about IL-2 Sturmovik 1946, toimiiko se tämän ohjaimen kanssa.

Olen harkinnut Windows XP:n asentamista toiseksi käyttikseksi koneelleni, jotta saisin pelit pyörimään. Onko tässä järkeä?

Saitekin x52 en tiedä, mutta FSX Deluxe pyörii Vistassa moitteetta. XPn asentaminen on järkevää, mutta toisaalta Win 7 on tulossa marraskuussa joten itse odottaisin sen ilmestymistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla ainakin kaikista logitechin ohjaimista, attack 3, momo racing force ja extreme 3d, on hajonnut potikat. Tiedä sitten johtuuko itsestä vai ohjaimesta.  :P

Kokonaan eivät ole potikat hajonneet, mutta esimerkiksi extreme 3d kanssa tulee aivan hirveitä virheitä kun kiertää kahvaa.

edit: typo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Tikku sopii mainiosti Illun lentämiseen,saat esim kaikkien lapakulmien,seosten tm.. säädöt suoraan HOTAS:ista.Ehkä kaikkein eniten tuosta tikusta saa irti moderneissa hävittäjäsimuissa aka F-16 ym.

MT

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään