Nils Rostedt

Paul Bonhomme pokkasi Red Bull Air Race 2009 voiton

8 viestiä aiheessa

Paul Bonhomme voitti viimeisen osakilpailun sunnuntaina Barcelonassa 800 000 ihmisen yleisön edessä ja varmisti tällä maailmanmestaruussarjan voiton.

Sarjan kakkoseksi tuli viime vuoden voittaja Hannes Arch, Itävalta.

Kolmas oli Matt Hall, Australia, ja neljäs USA:n Kirby Chambliss.

linkki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyy sanoa, että uutinen miellyttää. Bonhommen lentokäsiala on brittiläisen hienostunut :)

Bon homme on ymmärtääkseni ranskaa ja suomentuu jokseenkin verraton mies. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käsialan hienostuneisuudesta en oikein tiedä. Ainakin videoruudulla nähdyssä ohjaamokameran kuvassa se oli ennemminkin rajua reuhtomista rajoittimesta toiseen...;-)

Hieno kisa kumminkin. Asiaankuuluvasti voitto ratkesi vasta viimeisellä lennolla ja itse finaali aivan viime sekunneilla tämän Hannes Archin taidonnäytteen myötä:

[ attachment removed / expired ]

JP

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieno kisa kumminkin. Asiaankuuluvasti voitto ratkesi vasta viimeisellä lennolla ja itse finaali aivan viime sekunneilla tämän Hannes Archin taidonnäytteen myötä:

Mestaruus ei tuohon hittiin kuitenkaan ratkennut...

Oikealle miehelle mestaruus tapauksessa kyllä meni. Sanotaanko vielä näin, että olihan tuo jo aikakin :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käsialan hienostuneisuudesta en oikein tiedä. Ainakin videoruudulla nähdyssä ohjaamokameran kuvassa se oli ennemminkin rajua reuhtomista rajoittimesta toiseen...;-)

Juu, mutku käsialaa arvostellaankin koneen ulkopuolelta katsoen  ;) Pauli-pojalla ei aina ole ole ollut suurimmat lähtönopeudet ja geevitamiinit pelissä, mutta reitinvalinta on tyypillisesti ollut aiiika sliikkis :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mestaruus ei tuohon hittiin kuitenkaan ratkennut...

Juu, tapani mukaan ilmaisin itseäni hieman epäselvästi. Ainakin mikäli oikein selostuksesta selkoa sain, niin mestaruus ratkesi tosiaan viimeisellä kierroksella Bonhommen viimeiseen lentooon ja tuo Archin lento - joka siis oli finaalin viimeisen kierroksen viimeinen lento - ratkaisi vain itse finaalikisan paremmuuden. Oliko tuolla hitillä loppujen lopuksi ratkaisevaa merkitystä siinäkään asiassa on minulle epäselvää, mutta ainakin sillä saatiin aikaan hyvä Show:n päätös ja se tässä lajissa lienee varsin tärkeää.

Riippumatta oikeastaan siitä kuka kisan voittaa, niin se on mainiota mainosta ilmailulle. Ihan yhtä vähän tekemistä harrastelentämisen kanssa, kuin formuloilla työmatka-ajon kanssa, mutta saa aikaan positiivista mielikuvaa alalle.

Harrasteilmailijan kannalta varsinaisen kilpailun väliohjelmat (Ju52, Breitling Jet Team, Red Bull kopteritaitolento...) olivat vähintäänkin yhtä kiinnostavia kuin itse kisa.

JP

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään