Eero Aho

D-asema?

14 viestiä aiheessa

Sori, tää voi kuullostaa todella tyhmältä  :-[

Eli oon huomannu (!!!) et mun koneessa on D-Asema. Ja oon miettiny et mikä se on? Ja se on ihan tyhjä ja paljon suurempi kuin C-asema. Eli mitäs tälle D-asemalle pitäis tehdä ja

simukin kanttis varmaan siirtää sille? Ja mitä tarkotusta tällä D-asemalla on?

Googlaamalla en löytäny kauheesti tietoo  :-\

Kts.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No siis mietin vain kun mulla ei oikeen oo mitään mitä varmuuskopioida eli mitään semmoista että olisi kamalaa jos katoaisi. Mutta mietin vaan että kun c-aseman puolella on fs9 ja frametkin on efhk:lla 18-31 (ja c-asema on reilusti pienempi) ja d-asema ammottaa ihan tyhjillään, että jos toimisikohan fs9, jopa fsx d-asemassa paremmin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli oon huomannu (!!!) et mun koneessa on D-Asema.

Koneen merkki ja malli helpottaa näissä tapauksissa huomattavasti vastaamista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mul on taas et C on pääkovalevy ja D on paljon pienempi 10 GB:n levy. Mulla se toimii varmuuskopiointi levynä.

Onko se 10 gigan levy erillinen levy, vai vain osio? Mikäli se ei ole erillinen fyysinen levy, niin on vähän hölmöläisten hommaa kerätä sille varmuuskopioita. Jos kovalevy pamahtaa, menee sekä tiedot, että varmuuskopiot yhdellä pläjäyksellä :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko se 10 gigan levy erillinen levy, vai vain osio? Mikäli se ei ole erillinen fyysinen levy, niin on vähän hölmöläisten hommaa kerätä sille varmuuskopioita. Jos kovalevy pamahtaa, menee sekä tiedot, että varmuuskopiot yhdellä pläjäyksellä :P

Luulis sen erillinen levy olevan, koska kone haluaa itse sinne varmuuskopioida

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luulis sen erillinen levy olevan, koska kone haluaa itse sinne varmuuskopioida

Vähän epäilen. Meinaan kyllä se 10 gigan levy kuulostaa epäilyttävän pieneltä nykystandardeihin ollakseen erillinen levy...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähän epäilen. Meinaan kyllä se 10 gigan levy kuulostaa epäilyttävän pieneltä nykystandardeihin ollakseen erillinen levy...

Jos mun konetta nyt nykyaikaiseksi enää voi sanoa  ;D Mut aloin joo itekkin epäilee, kun aloin miettii miten ängetään kannettavaan 2 kiintolevyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saman levyn D:-osio ei ole mikään varmuuskopiolevy, sillä se menee rikki samalla kuin se C:-osiokin (ovat saman levyn kaksi eri osiota). Varmuuskopiointilevyä - vaikka se olisi erillinen - ei kannata pyörittää koneen sisällä. Se toinen fyysinen levykin vie vain turhaan sähköä (ja rahaa). RAID-systeemit ovat sitten asia erikseen.

Minulla varmuuskopiointilevynä on ulkoinen USB-levy. Se on vähän hitaampi kuin koneen sisällä oleva kovalevy, mutta eihän niitä kopioita oteta jatkuvasti. Muun ajan varmuuskopintilevy voikin olla pois päältä tai jopa vaikka kirjahyllyssä. Nuo USB-levyt eivät enää maksakaan paljon mitään. Jopa 1 TB:n levyn saa nykyään alle satasella.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään