Mika Koski

Ilmailuradiota ostamassa - Intek AR-109

8 viestiä aiheessa

Heippa!

Olen ostamassa ilmailuradiota satunnaiseen spottailu yms. käyttöön sekä purjelentoavustajille. Tarkoitus olisi, että laite olisi kestävä, kohtuuhintainen ja ei tarttis olla koko ajan akkua lataamassa. Myös hyvät lähetys- ja vastaanotto-ominaisuudet muutaman kymmenen kilometrin päässä olevaan koneeseen olisi kiva. VOR suunnistus ja yhdellä napin painalluksella hätätaajuudelle ovat toissijaisia ominaisuuksia.

Silshopissa oli Intek AR-109 myynnissä kohtuu hintaan. Onko kellän kokemuksia tästä tai suositella jotain toista radiota?

Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Silshopissa oli Intek AR-109 myynnissä kohtuu hintaan. Onko kellän kokemuksia tästä tai suositella jotain toista radiota?

AR-109 on ihan vaan pelkkä skanneri, joten hyviä lähetystehoja lienee turha kaipailla  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

AR-109 on ihan vaan pelkkä skanneri, joten hyviä lähetystehoja lienee turha kaipailla  ::)

No ilmankos se oli niin halpa.

:-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kesällä noita sai 199e tms jostain, mistä?

Ois ihan kiva vararadio. Skannerina on nyt Uniden Bearcat (hinta: tuoppi & kebab) johon laitoin isot akut ja kestää sit pari päivää päällä.

t. Timo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin tuon Yaesu VR-120D (ei lähetys ominaisuutta) ilmailuradion sekä siihen anteeniksi WBA-20 ilmailuantennin. Tässä setissä ei ole ollut mitään moitittavaa, äänenlaatu ja herkkyys on niin mahtavat, toisin kuin edellisessessä radiossa, eli tuo Intek AR-109 (vaihdoin sen tuohon Yaseun skanneriin n.1vk jälkeen ostopäivästä). Asun n. 16km  päässä kentästä ja tällä Yaseun radiolla saan kuulumaan atiksen yllättävänkin selvästi jopa sen omalla antennilla, mutta Intekistä ei tahtonut kuulla mitään vaikka oli antenni n.15m korkeudella maanpinnasta. Suosittelen lämpimästi VR-120D skanneria kaikille kuuntelijoille!  :thmbup: Hinta skannerista about 140€ (antenni 60€).

PS: Huomasin, että tuohon skanneriin sopii Nokian kännykkälaturi, erillinen latausjohto maksaisi Paratronicin sivuilla 13€. Eli tietääkö kukaan käykö tuo kännykän normi latausjohto tuohon skanneriin?

www.paratronic.fi ---------------> Ilmailuradiot ja skannerit -------------------> Yaesu VR-120D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

PS: Huomasin, että tuohon skanneriin sopii Nokian kännykkälaturi, erillinen latausjohto maksaisi Paratronicin sivuilla 13. Eli tietääkö kukaan käykö tuo kännykän normi latausjohto tuohon skanneriin?

Itse olen ladannut kyseistä laitetta Nokian laturilla, jossa on se hieman paksumpi pää. Ei siis tämä 'nykyinen' miniminitöpseli vaan se 'vanhempi'.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen ladannut kyseistä laitetta Nokian laturilla, jossa on se hieman paksumpi pää. Ei siis tämä 'nykyinen' miniminitöpseli vaan se 'vanhempi'.

Mulla se paksumpi latausjohto ei mene ku vaan siihen kuulokkeiden paikkaan, mutta se pienempi pää menee ohjeenmukaiseen kohtaan, eli tarkoititko Yaseun- vai Intekin skanneria?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään