Guest Benedictus

Asetukset Saitek x52 pro + IL-2 Sturmovik 1946?

9 viestiä aiheessa

Voisiko joku minua viisaampi kertoa, miten saan Saitek x52 pro -peliohjaimeen asetukset IL-2 Sturmovik 1946 -peliä varten. Saako jostain oletusasetukset ladattua ja kuinka pääsen alkuun omien asetusten määrittelemisessä? Käyttöjärjestelmänä minulla on Vista Home Premium.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota tuota, itse olen tehnyt niin että lataan siihen Saitekin omaan ohjelmistoon IL-2 profiilin. Ja profiilin taas olen kasannut oman mieltymyksen mukaan pikkuhiljaa, eli mikä nappula tekee mitäkin, alla oleva kuva selventänee asiaa. Noita profiilejahan löytyy kasapäin netistä, mutta toinen asia onkin sitten että onko niistä mitään iloa, esimerkiksi saitekin sivulta löytyy joku. Tähän ei oikeen ole helppoa tietä, täyty vaan kokeilla mikä itselle sopii parhaiten. Itse teen niin että otan jpg kuvan noista simun näppäinasetuksista ja sitten katson että mikä teki mitäkin ja "nauhoitan" ne saitekin profiiliin sopiville nappuloille. Toiset parjaavat tuota Saitekin profilointi ohjelmaa, mutta ainakin itsellä se on toiminut hyvin. Ja viestien kirjoittelua lukuunottamatta ei illussa tarvitse näppäimistöön koskea, sen verran noita näppäimiä saitekista löytyy.

[ attachment removed ]

Ja sitten taas tikun herkkyysasetukset olen tehnyt erikseen ladattavalla ohjelmalla, trimmit ja muut oli helpompi säätää näitten kanssa, tässä yksi: http://www.mission4today.com/index.php?name=Downloads&file=details&id=1021

Ja jos tulee kauheesti noita illukysymyksiä niin niitä voi laittaa tänne, tulee vastaukset nopeammin: http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/board,51.0.html

Voin laittaa oman profiilini ladattavaksi jos siitä jotain iloa on.

-CH-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Christian Kurkio:

Voin laittaa oman profiilini ladattavaksi jos siitä jotain iloa on.

Kiitos Christian vastauksesta! Olet tehnyt ison työn noiden säätöjen kanssa. Olisin kiitollinen, jos laittaisit profiilisi ladattavaksi. Minä olen vielä aivan vihreä näiden simulaattorien kanssa, joten otan ilolla vastaan kaiken tuen. Voiko profiilin ladata sellaisenaan vai pitääkö asetukset syöttää näppäin näppäimeltä erikseen? Yksinkertainen kysymys, mutta näin alkeissa vielä pyörin.

Varmasti hyvin tyhmä kysymys tämäkin, mutta kysyn kuitenkin: jos teen profiilin IL-2:ta varten Saitekiin, onko mahdollista, että se sotkisi jotenkin FSX:ään tehtyjä asetuksia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Pistän sen profiilin lataukseen, mutta sitä ennen terveiset ameriikan malliin. Eli en sitten ota millään muotoa vastuuta näitten tiedostojen käytöstä mahdollisesti aiheutuvista ongelmista kuten hiusten lähdöstä, vaimon valituksesta, tietokoneelle aiheutuvista vioista ym.

Nyt kun muodollisuudet on hoidettu niin tuon minun profiilin voi ladata täältä: http://www.kolumbus.fi/nina_ch.kurkio/settings.zip

Tuo zip tiedosto pitää sisällään neljä tiedostoa, Pacific Fighters.dat on se saitekin profiili ja conf.ini, settings.ini ja default.ini  ovat IL-2 pelin konfigurointi tiedostoja. Laitoin tuon conf.ini ym. tiedostot mukaan, niissä on nuo kaikki nappulat valmiina  ja joystick asetukset (pelin osalta), nämä ovat tietysti makuasioita, joku voi pitää nopeammin tai hitaammin reagoivasta tikusta.

Jos haluat noita kokeilla toimi seuraavasti:

1. Pura nuo tiedostot johonkin väliaikaiseen kansioon

2. Kopioi Pacific Fighters.dat tiedosto saitekin software kansioon, jos normaaliasetuksilla asensit tuon Saitekin ohjelmiston niin se on luultavimmin seuraava C/ program files / Saitek / software

3. Aktivoit sen profiilin sieltä alapalkissa näkyvästä saitekin kuvakkeesta painamalla oikeata hiiren nappulaa ja valitsemalla tuon Pacific fighters nimisen profiilin ja homma on siinä Saitekin osalta.

Tietysti jos haluat tehdä omia asetuksia se onnistuu profiili editorissa painamalla kyseistä ikkunaa ja sitten näppäintä, jonka haluat kyseisen nappulan (tikussa) toteuttavan. Tuo Saitekin ohjelmointi työkalu on aika helppo kun sitä on hieman käyttänyt, kokeilemaan vaan!

Jos lisäksi haluat nuo .ini tiedostot käyttöön niin tee vielä seuraava (vaihtoehtoisesti voit katsoa siitä saitekin editorista nuo kaikki nappulakomennot ja määritellä ne pelissä) HUOM! älä poista mitään tiedostoja

1. Avaa windowsin explorer (tiedostonhallinta?) ikkuna ja IL-2 Sturmovik 1946 kansio. Etsi sieltä conf.ini tiedosto ja nimeä se uudelleen esim. conf.ini_original

2. kopioi se minun conf.ini tiedosto siihen IL-2 Sturmovik 1946 kansioon.

3. Avaa IL-2 Sturmovik 1946 / users kansio, nimeä default.ini uudelleen kuten yllä, kopioi se minun default.ini tähän kansioon

4. Avaa IL-2 Sturmovik 1946 / users / doe kansio, nimeä settings.ini tiedosto uudelleen kuten yllä, kopioi se minun settings.ini tiedosto tähän kansioon.

HUOM!!!

Jos noitten .ini tiedostojen kopioinnin jälkeen tuli pelin kanssa jotain ongelmia niin sammuta peli, poista ne .ini tiedostot sieltä IL-2 Sturmovik 1946 ja users kansioista ja nimeät sen aikaisemmin nimetyn (conf.ini_original) takaisin conf.ini nimiseksi niin silloin sinulla on taas käytössä alkuperäinen versio tuosta tiedostosta, sama muitten .ini tiedostojen kanssa.

Ja tuo IL-2 een tehty profiili ei vaikuta FSX:n asetuksiin, tuo profiili on omassa kansiossaan. Eli kunhan et vahingossa ala FSX:lle tehtyä profiilia muuttamaan toista simua varten ei pitäisi ongelmia tulla.

-CH-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paljon kiitoksia opastuksesta ja profiiliasetuksista.

Tein noiden .ini-tiedostojen suhteen, kuten neuvoit. Pacific Fighters.dat-tiedoston purin ja tallensin kansioon C/program files/Saitek/SD6/Software. Saitek-kansion alla tuota Software-kansiota ei ole (minulla on Vista Home premium käyttöjärjestelmä). Kun sitten yritin avata Pacific Fighters.dat-tiedoston Saitekin Prfile Editorista, se ei onnistunut: Saitek SD6 Profiles -kansiossa näkyy vain ViewStatus-kansio. Kun sitten menen toista kautta (C/program files/Saitek/SD6/Software) tuohon dat-tiedostoon, saan sen näkyviin All files -valinnalla (en siis Profile Files -valinnalla), ja kun sitten yritän avata sieltä Pacific Fighters.dat-tiedoston, tulee ilmoitus: Failed to open file.

Missähän minä olen onnistunut tyrimään? Annoit niin selvät ohjeet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi sun, huomasin juuri että sinullahan on tuo Pro versio, minulla tavallinen...  :(

Ja nopean haun jälkeen selvisi että Saitekin uudempi ohjelmistoversio (6) on siirtynyt .pro tiedostoihin, eli nuo eivät ole yhteensopivia... Eli näyttää siltä että tuossa ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tehdä oma profiili alusta alkaen, tai ladata joku ja muokata sitä mieleiseksi.

tässä linkki yhteen ubizoossa olevaan sivuun jolta löytyy jokunen profiili: http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/23110283/m/2071005635

-CH-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos uudesta linkistä; kokeilen, onnistuuko profiilin lataaminen sitä kautta! Hienoa, että näit niin paljon vaivaa takiani. Arvostan sitä!

PS Näyttää siltä, että linkki ei enää toimi. Muutoinkin vaikuttaa siltä että nimenomaan Saitekin x52 pro -versiolle ei netistä löydy profiileja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun yritin tallentaa tuon linkin takana olevaa tiedostoa levylle, tuli ilmoitus, että lähdetiedostoa ei voida avata. Löysin kuitenkin seuraavalta sivustolta pari profiilia, jotka sain ladattua koneelle ja jotka näyttäisivät toimivan:

http://www.cvscorp.com/saitek.html

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään