Markus Mäkelä

Win 7 FIN vasta 31.10?

44 viestiä aiheessa

Alkaa olla kovat vieroitusoireet kun simu on seissyt odottamassa uutta windowsia jo yli kuukauden.

Ts. Uusi PC odottaa seiskaa, enkä näe järkeväksi asennella xp.tä kaikkineen päivineen muutamaksi viikoksi.

Alustava julkaisu on torstaina. Mistäköhän tuota voisi saada mahdollisimman pian?  Verkkokaupassa

luki et suomiversiota aletaan myydä vasta 31.10 >:(  . Onko tietoa vai pitääkö lähteä torstaina juoksemaan

ympäri Helsinkiä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Alkaa olla kovat vieroitusoireet kun simu on seissyt odottamassa uutta windowsia jo yli kuukauden.

Ts. Uusi PC odottaa seiskaa, enkä näe järkeväksi asennella xp.tä kaikkineen päivineen muutamaksi viikoksi.

Alustava julkaisu on torstaina. Mistäköhän tuota voisi saada mahdollisimman pian?  Verkkokaupassa

luki et suomiversiota aletaan myydä vasta 31.10 >:(  . Onko tietoa vai pitääkö lähteä torstaina juoksemaan

ympäri Helsinkiä?

Asenna xp ja windows 7 mulla on ja dual boot toimii vallan mainiosti. Asennat vain eri kovalevy osiolle tai levylle. windows 7 asentaa sitten dual bootin ihan automaattisesti jos xp on ensin asennettu ja muuttaa vielä asenuksessa windows 7 levykirjaimeksi c: . Suosittelen niin on sitten molemmat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen tilannut Verkkiksestä Home Premium UK Retailin. Eikä tuota ole vielä näkynyt eikä kuulunut. :thmbdn:

Tuolla Verkkiksessä on muuten kumma hinnoittelu tässä tuotteessa.

Kun tilasin tuon eilen, hinta oli 169,95, nyt se on 243,90. Pakkohan jo tilanneiden on saada tuo kyseiseen halvempaan hintaan.

Toisaalta ruotsinkielinen ja suomenkielinen versio maksavat noin 180 euroa. Yleensähän nuo ovat kaalliimpia kuin englannin kielinen.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meikäläistä ei nuo huolet paina :)

Tietysti voin tilata suoraan mikkisoftan kautta DVD:nä tuon käyttiksen mutta kun on rajattomat lataukset tuolla MSDN niin sieltä löytyy tarvittaessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meikäläistä ei nuo huolet paina :)

Tietysti voin tilata suoraan mikkisoftan kautta DVD:nä tuon käyttiksen mutta kun on rajattomat lataukset tuolla MSDN niin sieltä löytyy tarvittaessa.

Myös eräästä ruotsalaisesta verkkokaupasta löytyy Ultimate-versiota erittäin kilpailukykyiseen hintaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Myös eräästä ruotsalaisesta verkkokaupasta löytyy Ultimate-versiota erittäin kilpailukykyiseen hintaan.

Itse en tarvitse maksaa senttiäkään tuosta windows 7, koska olen jo melkein 10 vuotta ollut beta porukassa testaamassa MS Officea ja Windowsin käyttiksiä.

Aikanaan erään MSBetas irc kanavan kautta tutustuin suomalaiseen betatestaajaan ja hänen kauttta pääsin mukaan tähän porukkaan, meitä on testaamassa Neowin porukan lisäksi muutama suomalainen.

Käytössäni on MSDN oikeudet windowsin ja officen täysi/alpha/beta versioihin, ja nytten on joulukuun alkupuolella luvassa ensimmäinen testiversio tulevasta Windows 8 järjestelmästä.

Itselläni on siis ollut tämä RTM versio 64bit Windows 7 Ultimatesta käytössä jo reilun kuukauden.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään näytti tulevan duuniin ensimmäiset win7 home premium levyt myyntiin. Lisäksi tuli yksi Toshiban läppäri, missä oli Win7 esiasennettuna.

Opiskelijoiden kannattaa ottaa selvää omalta ammattikorkea- tai korkeakoulultaan MSDNAA:sta tai tarkistaa koulun mukanaolemisen MSDNAA-ohjelmassa osoitteesta: http://www.msdnaa.net/search/SchoolSearchIntl.aspx

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläkin win7 MSDNAA:n kautta  ;)

Onko ihan pakko elvistellä täällä tuolla MSDNAA:lla?  ;)

Home Premiumin UK Retail -versiota on muuten nyt Verkkokaupalla, jos joku kaipailee sellaista.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ketä oikeasti kiinnostaa jos joku on beta-testannut jotain tuotetta jne. Ainakaan tuolla tyylillä kehumista :P

Ja eikös noissa asioissa ole jonkunlaisia sopimuksiakin / salassapitovelvollisuuksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin computex firmasta näköjään saisi kaikkia vesioita. En kyllä ainakaan löytänyt mitään, enkä sen paremmin tiedä koko yhtiöstä mitään :( Kannattaako tuolta ostaa mitään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin computex firmasta näköjään saisi kaikkia vesioita. En kyllä ainakaan löytänyt mitään, enkä sen paremmin tiedä koko yhtiöstä mitään :( Kannattaako tuolta ostaa mitään?

Jimmsiltä taitaa löytyä myös, sieltä uskaltaa tilata varmasti. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on XP asennus vuodelta 2002 ( OEM) .  (Nyt tietenkin SP3)  On toiminut hienosti.  :)

Minulla alkaa levytila käydä pieneksi . Windows on C levyllä 30 G.  :)

Kaikki ohjelmat ovat vanhalla E levyllä. 40 G.

Käyttötunnit levyille . Seagate Barracuda 7200 rpm.

C=9232 tuntia

E=12792 tuntia

Alkuperäinen näytönohjain oli  G force Ti 4200.  Meni laakeri tuulettimesta. Mä vaihdoin  Atin passiivijäähdytyskorttiin.

Kun emolevyllä on AGP liitin.

Atin kortilla ei pelata mitään.

Ti 4200 kortilla tuli pelattua kaikki silloiset pelit : mm. Halo, LucasArtsin upeat Jedi pelit sekä tietenkin kaikki Half- life pelit.

On aika rakentaa uusi pc.  ;D  Käyttis tietenkin Windows 7 , 64 bit.

Tare

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on XP asennus vuodelta 2002 ( OEM) .  (Nyt tietenkin SP3)  On toiminut hienosti.  :)

Minulla alkaa levytila käydä pieneksi . Windows on C levyllä 30 G.  :)

Kaikki ohjelmat ovat vanhalla E levyllä. 40 G.

C=9232 tuntia

E=12792 tuntia

Alkuperäinen näytönohjain oli  G force Ti 4200.  Meni laakeri tuulettimesta. Mä vaihdoin  Atin passiivijäähdytyskorttiin.

Kun emolevyllä on AGP liitin.

Atin kortilla ei pelata mitään.

Ti 4200 kortilla tuli pelattua kaikki silloiset pelit : mm. Halo, LucasArtsin upeat Jedi pelit sekä tietenkin kaikki Half- life pelit.

On aika rakentaa uusi pc.  ;D   Käyttis tietenkin Windows 7 , 64 bit.

Tare

Johan tuota jo joutas päivittää, vaikkakin itseäni toistaen tuo Windows 7 on saatu toimimaan 15 vuotta vanhassakin kokoonpanossa, jossa oli vaan Pentium II 266mhz mömmmömX. :)

Eli winukan suhteen kokoonpanosi on aika hyvin riittävä win7

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

C=9232 tuntia

E=12792 tuntia

Vähän off-topic -kysymys, mutta miten nuo kovalevyjen käyttötunnit saa selville?

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähän off-topic -kysymys, mutta miten nuo kovalevyjen käyttötunnit saa selville?

- Ville -

BIOS : sta päälle SMART .

Minulla on DiskCheckup ohjelma .

Biosin asetuksiin pääsee painamalla " Delete" nappulaa koneen käynnistyessä .  Namiskaa on pidettävä pohjassa pitkään  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jimmsiltä taitaa löytyä myös, sieltä uskaltaa tilata varmasti. :thmbup:

Uskaltaa tilata. Mut vaan petettiin ja jouduin pettymään, kun 2krt joutui turhaan menemään hakemaan "VALMISTA" konetta sieltä :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uskaltaa tilata. Mut vaan petettiin ja jouduin pettymään, kun 2krt joutui turhaan menemään hakemaan "VALMISTA" konetta sieltä :(

Kyllä se tavara on mulle sieltä tullut ja ihan oikeata tavaraa on ollutkin. Mitään moittimista ei ole vielä 10 vuoteen tapahtunut

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se tavara on mulle sieltä tullut ja ihan oikeata tavaraa on ollutkin. Mitään moittimista ei ole vielä 10 vuoteen tapahtunut

Jep. Kyllä itte olen sitä mieltä, että yleensä käy hyvin, mutta nyt ottaa hetken pottuun  >:(  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ketä oikeasti kiinnostaa jos joku on beta-testannut jotain tuotetta jne. Ainakaan tuolla tyylillä kehumista :P

Ja eikös noissa asioissa ole jonkunlaisia sopimuksiakin / salassapitovelvollisuuksia.

Mitä noissa salassapitovelvollisuuksia on? Varsinkin, kun beta testaus on jo historiaa. Pikemmitin pitää saada kaikille opiskelijoille tietoon, että oma koulu on mukana ohjelmassa ja on mahdollisuus saada ilmaiseksi ko. käyttöjärjestelmä. Se varmasti monia kiinnostaa? Sopimukset/ehdot samat kuin retail Windowseissa. Kannattaa siis tarkistaa onko oma koulu mukana ja varsinkin juuri aloittaneen opiskelijan kannattaa kysyä, mitä etuja on mahdollista saada. Myönnän, että kehumista harrastin...pahoitteluni siitä.  :-\ Aina, kun ilmaiseksi saa niin... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinkas onnistuu suora päivitys RC-versiosta, pitääkö vanhaan tapaan ottaa varmuuskopiot vai onnistuuko päivittäminen ihan suorilta käsin, ilman että tietoja ei pitäisi kadota?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinkas onnistuu suora päivitys RC-versiosta, pitääkö vanhaan tapaan ottaa varmuuskopiot vai onnistuuko päivittäminen ihan suorilta käsin, ilman että tietoja ei pitäisi kadota?

RC versio ei ole valmis versio windowsista, RTM versiosta onnistuu päivitys vasta. Eli RC on vielä keskeneräisiä ominaisuuksia joten joudut sen ns. täyden valmiin version hankkimaan, upgradella ei onnistu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään