Hanna Räihä

kemikaaliruiskutukset?

239 viestiä aiheessa

Yhdessä meidän kerhon koneessa on ruiskumoottori. Olen kuullut, että tälläisiä on useissa muissakin yleisilmailukoneissa. Liittyykö asiaan?

t. Huolestunut

Kummasta pitäisi olla enemmän huolissaan ruisku- vai kaasutinmoottorista? Lienet sinäkin kaasuttanut myös aikalailla?  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kummasta pitäisi olla enemmän huolissaan ruisku- vai kaasutinmoottorista? Lienet sinäkin kaasuttanut myös aikalailla?  ::)

En usko, että huolestumiseen olisi syytä. Ainakaan niin pitkään kun kerhot eivät tajua asentaa kaasuttimiin jäänpoistokumeja, silloin peli olisi menetetty.

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi ei Juha, juuri olen kehittämässä tuollaista ja nyt sitten tyrmäät koko idean. :'(

Aivan suotta kehittelet. Olen nimittäin melko varma että tietyllä taholla on jäänpoistokumit jo kehitelty lennokkimoottorin kaasuttimeen tai pariin. Jos nimittäin Kanarian reissulla sattuu jäätävää keliä vastaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No tietty näinkin, ajattelin vaan tuossa joutessani, kehittelisin sitten suihkareihinkin sopivia kun ensalkuun näihin pieniin laittelisin, ei muuten mutta jos tuolla pohjoisissa käväisis ja sukset ottais mukaan. 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos,

tämä keskustelu on avannut useita vastauksia mieltä askarruttaneeseen kuvaan, jonka lähetin aiemmin Wing views topiciin.

Mikä voisi olla parempi tapa massa"rokotukseen" kuin ilmaruiskutus.

Aerolilevityksestä kaupunkialueellahan on kokemuksia jo Yhdysvalloissa esim. taisteltaessa Länsi-Niilin kuumetta vastaan.

Kuva:

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,67966.msg1114126.html#msg1114126

Ilmeisesti ensin levitetty ainetta A, jonka jälkeen pari konetta lentänyt poikittaissuunnassa levittäen ainetta B, josta muodostuu vaikuttava aine C.

Tiedä jos vaikka kone jolla matkustin oli mukana toiminnassa!

En kyllä nähnyt mitään poikkeuksellista toimintaa kun konetta tankattiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei Herran tähden sentään  ::) Varmasti taukoamattoman hekotuksen tuottama happivaje saa nämä jutut kuulostamaan vieläkin hupaisemmilta kuin mitä ne ovat. Tätä ketjua ei missään nimessä tule lukita. Liittäkää vaikka "Kerro vitsi"-ketjuun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin, trolliahan ei saa ruokkia. Mutta ei tässä kuumeessa kotona nyt muutakaan jaksa, ja pidetään hauskaa ketjua nyt vielä hetki hengissä.

Kerropas oi Vesa minulle seuraavat asiat näin alkuun, niin päästään vähän jyvälle faktasta:

* Minkälaisilla lentolaitteilla näitä ruiskutuksia tehdään?  Ihan siviilikoneilla ilmeisesti koska väität että niitä näkyy tavallisilla lentoväylillä?

* Missä nämä laitteet sijaitsevat koneissa? Jos kyseessä on siviili(matkustaja/rahti)kone, niin ota vaikkapa airliners.net-sivustolta vapaavalintainen valokuva ja osoita missä laitteet sijaitsevat, ja mistä kemikaalit ruiskutetaan?  Josko ruiskutuslaitteita ei olekaan vaan ruiskutus tulee moottorien kautta niin selitätkö miten tietty haluttu kemikaali kulkeutuu säiliöstä moottorin läpi ilmaan? Ja missä nämä säiliöt sijaitsevat? Tai mikä tahansa muu tekninen selkeä selostus levitystavasta.

* Jos laitteet ovat kenties normaaleissakin matkustajakoneissa, niin ovatko lentäjät ja lentoyhtiöt tästä täysin tietämättömiä vai juonessa mukana? Kyllähän noita vanoja sentään niin paljon taivaalle tulee, että joko kaikki ovat mukana tässä tai sitten kaikkia huijataan .... Jos kaikki ovat juonessa mukana, niin kerrotko vaikka Airbus A320 tai Boeing 737 lentokoneen ohjaamokuvasta esittäen, että mistä nämä kemikaalit ruiskautetaan taivaalle kun käsky siihen tulee? (googlella löytyy useita sivustoja mistä selviää tarkemmin ohjaamon nippelien toimintaa)

* Mitähän nämä kemikaalit ovat? Ja missä vaiheessa ne lastataan lentokoneisiin? Ainakin monasti lentoasemalla kun katsoo koneita asematasolla, on niitä tankattu esim. Nesteen tai Shellin tankkiautoista. Ovatko hekin mukana juonessa??  Vai kenties tehdäänkö nämä tankkaukset ulkomailla salassa?  Vai tuodaanko ne kenties jollain muulla autolla, kuten Catering-nosturiautolla?

* Miten ihmeessä nuo vanat voivat alkaa ja loppua taivaalla tuosta noin vaan?  Tai pysyä siellä 5 min tai 50 min?  Onko kemikaaleja erilaisia vai mistä ihmeestä tämä mahtaa johtua?

* Kerrotko minkälaisissa korkeuksissa ja minkälaisia lentoreittejä nämä kemikaalikoneet lentävät, ja mitä lentokoneita nämä oikeasti ovat?

* Onko tuo A-kemikaalikuvio kenties salajuonen vahinko (lentoreitit suunniteltu väärin) vai vinkki kaltaisille viisaille sieluille, jotta salaliitto osaa varoittaa ennalta kemikaaleista. (kenties ehtii hakeutua suojaan?)

Jos seuraava vastauksesi on jotain muuta niin ketjun voinee lukita ja puolestani voit mennä jatkamaan trollausta muualle. Muille hyvää illanjatkoa.  ;)

ps. suttuisia 400 pikselin levyisiä valokuvia pienestä alasta taivaalla ei hyväksytä vastaukseksi.

Yllättäen ei trolli tähän aikanaan enää vastaillut ...  Sopisi samat kysymykset tuolle kissabloggaajallekin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuon sekopäisen vuodatuksen kurja puoli on siinä, että sillä on paljon kannattajia ja se on poikinut lisää blogeja tai ainakin toisissa blogeissa olevia viittauksia ja myötämielistä hymistelyä. Jopa kohtuullisen laajalevikkisissä blogeissa. Että sellaista kaikenlaista hörhöilyä.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jos sais kommentoida pelkällä kuvalla, niin tähän tulis se sellanen itsensä kuoliaaksi naurava, päätä pöytään hakkaava ja myöhemmin lattialla kiereskelevä hymiö...

hitto, mä olin jo unohtanu tän ketjun, että saakin taas nauraa

Vaikka tuossa Antin viestissä on totta toinen puoli, tai kaikkikin. Tieto lisää näiden hörhöjen määrää... :/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jaa on??  :o

mä en perehtyny lainkaan niin pitkälle noihin kommentteihin, ei vaan pystyny. Ennemmin viihdytin itseäni lukemalla tätä ketjua uudelleen mutta pitääkin kurkkia...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yllättäen ei trolli tähän aikanaan enää vastaillut ...  Sopisi samat kysymykset tuolle kissabloggaajallekin.

Pitäisikö tätä minun litaniaa sitten mennä kyselemään tuonne naamakirjaan kun ei foliohattusediltä ja -tädeiltä oikein löytynyt vastauksia tätä kautta...  ::)

Mutta jokatapauksessa melko (facepalm) fiilinki kyllä..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa oli virheellistä tietoa, vuosiluvut eivät täsmää, olen näitä kaalivanoja nähnnyt huomattavasti aiemmin kun tuossa väitetään.Miksi kaalivanoja kysytte, koska tavallinen keräkaali kaupasta ostettuna sisältää melko tarkkaan samaa tavaraa. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.