Heikki Knuutila

Adobe Photohop Elements organisointityökalut

3 viestiä aiheessa

Onko kenelläkään käyttökokemuksia Adobe Elementsin (v8) organisointityökaluista? Latailin tuon trial version mutta 30 päivää on hieman lyhyt aika läpikotaiseen testaamiseen. Ensivaikutelma oli hyvä mutta jos jollakulla on enemmänkin kokemuksia, niin niitä mielelläni kuulisin.

Haussa on siis ohjelma jolla voisi hoitaa sekä arkistointiin ja tägitykseen liittyvät asiat kuin myös varsinaisen kuvien käsittelyn. Picasaa olen kokeillut usemappaankin kertaan mutta siitä en pitänyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen käyttänyt Elementsia versiosta (muistaakseni) neljä eteenpäin. Luovuin Elementsin käytöstä Lightroomin kakkosversion ilmestytyttä. Eli minulla ei ole kokemusta versioista 7 ja 8.

Peruskäyttö kuvien organisoimiseen on ihan ok. Kuvat ovat järjestettävissä loogisesti aikajärjestykseen ja eri ajankohdat ovat helposti löydettävissä. Esikatselukuvien kokoa on helppo muuttaa kunkin tarpeen mukaan.

Tagien lisääminen kuviin oli kuitenkin mielestäni ajoittain hyvin vaivalloista, ainakin jos vertaa Lightroomiin. Tageille ei ollut hakutoimintoa, vaan se/ne oli aina etsittävä näkyviin ja raahattava kuvan päälle. Tämä oli minulle haastavaa, koska minulla tageja on nelinumeroinen määrä ja esim. lentokonekuviin laitan aina neljä eri tagia.

Elementsillä pärjää varmasti ja sillä on hyvä pitää kuvia järjestyksessä, mutta kannattanee imuroida myös Lightroomista kokeiluversio, varsinkin jos tagien määrä on suuri.

tomppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset arvioista ja kommenteistasi.

Tagien lisääminen kuviin oli kuitenkin mielestäni ajoittain hyvin vaivalloista, ainakin jos vertaa Lightroomiin. Tageille ei ollut hakutoimintoa, vaan se/ne oli aina etsittävä näkyviin ja raahattava kuvan päälle. Tämä oli minulle haastavaa, koska minulla tageja on nelinumeroinen määrä ja esim. lentokonekuviin laitan aina neljä eri tagia.

Tämän havaitsin minäkin ja olin hieman yllättynyt. Varsinkin tuo hakutoiminnon puuttuminen ihmetytti. Sinällään tuo drag and drop on ihan hyvä varmasti ja osittain tottumiskysymys.

Elementsillä pärjää varmasti ja sillä on hyvä pitää kuvia järjestyksessä, mutta kannattanee imuroida myös Lightroomista kokeiluversio, varsinkin jos tagien määrä on suuri.

Hintaeroahan noilla sovelluksilla on aika roimasti joka oli yksi syy miksi kokeilin ensin Elementsiä mutta nyt pitää tuo Lightroom ladata myös ja katsoa mitä se on syönyt.

Käsittely siihen tarpeeseen joka minulla on onnistuu molemmilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään