59 465 viestiä aiheessa

Dodii, sori, piti olla vähän tien päällä. Ei olla Mikkelissä eikä edes ihan lähiympäristössäkään. Matkaa tulee rautatieasemalta linnuntietä yli 300 kilometriä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
15 tuntia sitten, Tumi Hämäläinen kirjoitti:

Jaa, ei lähde liikkeelle. Pojat on kiljun kittuussa? No, taustalla näkyvä punatiilinen rakennus on hotelli. Vaikka alikulussa lienee lainsäädösten ohitus niukasti, ilmeisen avarakatseisesti viranomainen ainakin alkujaan suhtautui ajatukseen.

Tästä vinkistä löytyy oikea paikka kun koodaa. Hotelli on saaressa.

Muokattu: , käyttäjä: Tumi Hämäläinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
10 minuuttia sitten, Tumi Hämäläinen kirjoitti:

Se on sama kuin kertoisi vastauksen...

No, kuis ne FFAP:n säännöt sanoo eli saisiko siitä itse uuden vuoron?

Rod :cool:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
6 minuuttia sitten, Jorma Kosonen kirjoitti:

No, kuis ne FFAP:n säännöt sanoo eli saisiko siitä itse uuden vuoron?

Rod :cool:

Niin, no sillä tyylillä pysyisi kyllä itse koko ajan kysyjänä. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Haa, Terokin on taas kehissä! :thmbup: Ja tietenkin oikealla vastauksella. Hotel Vallonia Vaasan Mustasaaressa on kyseessä. Vastaus löytyi sysi-savolaisesta vihjeestä: Vaikka alikulussa lienee lainsäädösten ohitus niukasti, ilmeisen avarakatseisesti viranomainen ainakin alkujaan suhtautui ajatukseen.

Tuolla tekstillä ei ollut muuten mitään tekemistä alikulun tai itse kohteen kanssa.

Terolle vuoro.

20210721_135713.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin kuin Tumi aiemmin totesi, että menee pieneksi piiriksi tämä palsta. Aiempina vuosina oli oikeasti mietiskelyä, oonkohan tuon paikan nähnyt ja sitten jatkettiin kohteen tarkentamista. Nyt käytetään jotain Googlen kuvahakua ja muita vastaavia, eli kuka fiksuimmin osaa haun tehdä löytää varsin usein vastauksen. On tosin kuvia, joita joudutaan oikeasti hakemaankin. No tämä on nykypäivää. Itse vetäydyn pois.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 hour ago, Tumi Hämäläinen said:

Haa, Terokin on taas kehissä!

Kävin postaamassa yleiseen keskusteluun ja innostuin ratkaisemaan tuon.

En ole varsinainen rantalomien ystävä mutta perheen matkassa olen päätynyt tällaiseenkin kieltämättä miellyttävään paikkaan. Missä mennään?

pool_2.JPG

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mahdollisia paikkoja on valtava määrä mutta kirjoitin 2 listaa:

päälista: Jukatanin niemimaa Meksikossa, Tahiti, Kuuba

varalista: Curacao, Philippiinit

Miltä näyttää tähän saakka?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
43 minutes ago, Jarmo Kohtanen said:

päälista: Jukatanin niemimaa Meksikossa, Tahiti, Kuuba

varalista: Curacao, Philippiinit

Jarmo ampuu sen verran laajalti haulikolla että sanotaan tässä vaiheessa vain että yksi hauli osui. Mutta laitetaan koko ruutu. Hotellin nimi tarvitaan.

pool_1.JPG

Muokattu: , käyttäjä: Tero Tuominen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Juhani Sarell kirjoitti:

Nyt käytetään jotain Googlen kuvahakua ja muita vastaavia, eli kuka fiksuimmin osaa haun tehdä löytää varsin usein vastauksen. On tosin kuvia, joita joudutaan oikeasti hakemaankin.

Juhani on aika oikeassa, mutta itse olen yrittänyt pitää kuvani sellaisina, ettei niitä suoraan Kokkelilla löydä (ja ilmailuun liittyvinä). Aina en ole onnistunut. Viimeisintä kuvaani eilen Jarmo tuskin löysi kuvahaulla, mutta ei siinä kauan nokka tuhissut.

Rodney

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
9 minuuttia sitten, Jorma Kosonen kirjoitti:

Juhani on aika oikeassa, mutta itse olen yrittänyt pitää kuvani sellaisina, ettei niitä suoraan Kokkelilla löydä (ja ilmailuun liittyvinä). Aina en ole onnistunut. Viimeisintä kuvaani eilen Jarmo tuskin löysi kuvahaulla, mutta ei siinä kauan nokka tuhissut.

Rodney

Ennewanhaan työt tehtiin paljain käsin kunnes joku keksi työkalut. Työkalut helpotti hommaa mutta samoja käsiä tarvittiin edelleen. Sama juttu kuvahaun kanssa. Harvoin se suoraan tietää oikeaa vastausta. Itse tapaan yleensä avata arvuuteltavan kuvan uuteen eri ikkunaan ja tutkia siinä näkyviä yksityiskohtia. Tarvitaan paljon pohdiskelua ja jonninverran jos vielä sattuu olemaan yleistietoa monista asioista (eli ei osaa mitään asiaa kunnolla mutta tietää vähän sieltä täältä ;)) jolloin löytää oikean suunnan ja voi vaikka keksiä sopivia hakusanojakin joilla se oikea kohde löytyy. Silloinkaan se oikea paikka ei yleensä heti tule vastaan mutta se kaventaa jo paljon vaihtoehtoja jolloin kohtuullisella kuvienselailumäärillä löytää sen oikean paikan. Jos vaikka kuvassa on pelkästään hiekkaa ja sinistä taivasta niin ei se google voi paikkaa kertoa kun maailman on täynnä samanlaisia paikkoja. Täytyy vain miettiä ja päätellä. Toisinaan löytyy sitten helpolla ja toisinaan kovalla vaivalla tai ei sitten millään. Mutta kaikki kuvathan on aina lopulta löytyneet ;)

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, kyllä täällä pärjää hyvin, jos kuvan laittaja osaa laittaa sopivia vinkkejä kuvan lisäksi. Se on sitten jokaisen arvailijan hoksottimista kiinni miten löytyy. Erityisesti, jos kyseessä on savolainen vinkki. Jotkut seurailevat, mistä kuvan arvuuttelija on joskus kuvia laittanut, ja päättelee siitä, että "no, Mikkelistähän tämä on...", mutta kun ei aina ole. ;)

Leikkipeliähän tämä on, mutta hampaat irvessä mennään!

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
12 hours ago, Jarmo Kohtanen said:

Onkohan nämä noita samoja majoja:

depositphotos_67420945-stock-photo-four-

Tämä Jarmon postaama kuva vaikuttaisi olevan kysytystä paikaista. Mutta mikä se on ja missä. Helpotetaan toteamalla että Jarmo ansiokkaasta haarukoinnista Kuuba on oikein.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
42 minutes ago, Jarmo Kohtanen said:

Ainavain ollaan lähempänä ja lähempänä...

Kyllähän tämä jo näillä vinkeillä pitäisi ratketa. Jarmo joko kiusoittelee muita tai sitten on löytänyt kuvan haetusta kohteesta muttei tietoa siitä missä se on otettu ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 hours ago, Martti Saarinen said:

Jatketaan haarukointia. Onko hotelli Varaderossa?

Varaderossa ollaan, enää puuttuu hotelli.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saattaisin kiusoitellakin mutta suoraansanoen en tiedä taaskaan mistä kuva on kuten en tiennyt sitä mökkikuvaakaan. Tämä kuva on Reutersin kuvapankin kuvituskuva jolle ei ole annettu muuta nimeä kuin "five star hotel cuba" Hain edelleen tuolla kuvalla ja löytyi yksi hotellin nimi mutta se olikin Havannan keskustassa kaukana merestä eli väärä jälki. Jo toinen vaikeasti löydettävä kahluuallas Terolta ;)

Joku viitselias varmaan käy läpi google mapsin satelliitikuvia alueelta jolloin tämä varmaan löytyy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään