59 758 viestiä aiheessa

Yövuorolle vielä tarkennuksena, että Minna-Liisa oli oikeassa Helsingin suhteen ja suuntakin oli oikea.

Kohteen nimi on itse asiassa koko kaupunginosa, mutta monesti sillä tarkoitetaan vain nyt haettavaa aluetta.

Muokattu: , käyttäjä: Tero Tuominen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 hours ago, Tarmo Kallio said:

Tikkurilan kaupunginosa?

Ei, Tikkurila jää Vantaan puolelle.

Kuvaajan selän takana on bussilinjan päätepysäkki.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olipas vaikea ja hankala. Olen pyörittänyt Pohjois-Helsingin karttaa ympäri ämpäri ilman tulosta. Kuitenkin tuntemus alueesta on hyvä. Mutta tuo päätepysäkki ja ainoat palvelut olivat hyvä vihje ja aloin sillä silmällä miettiä ja kas näin löytyi! Siis ollaan Suurmetsässä Kalteentiellä bussin 77 päättärillä. Siinä on Pizza Veljet, näin kai kirjoitettuna, ja baari Hideway. Sellaista kolkkaa Helsingissä että tulee tuskin juurikaan käytyä. Hyvä kuva Helsingistä alueelta, joka ei ole kauheasti framilla. Nyt odotetaan vielä Terolta vahvistus tälle. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
44 minutes ago, Minna-Liisa Lentämäki said:

Olipas vaikea ja hankala. Olen pyörittänyt Pohjois-Helsingin karttaa ympäri ämpäri ilman tulosta. Kuitenkin tuntemus alueesta on hyvä. Mutta tuo päätepysäkki ja ainoat palvelut olivat hyvä vihje ja aloin sillä silmällä miettiä ja kas näin löytyi! Siis ollaan Suurmetsässä Kalteentiellä bussin 77 päättärillä. Siinä on Pizza Veljet, näin kai kirjoitettuna, ja baari Hideway. Sellaista kolkkaa Helsingissä että tulee tuskin juurikaan käytyä. Hyvä kuva Helsingistä alueelta, joka ei ole kauheasti framilla. Nyt odotetaan vielä Terolta vahvistus tälle. 

Hyvin kaivettu!

Tuo paikka on tosiaan sellainen, ettei sinne vahingossa eksy. Itse olin viemässä korjattavaksi hiukan vanhempaa hifi-laitetta. Alueen ainoa liikeyritys noiden ravintoiden ohella on Äänilaitehuolto MAJ, joka on kuvaajasta oikealle sen seiskaseiskan bussipysäkin takana.

Aluetta kutsutaan Suurmetsäksi, vaikka se itse asiassa on koko laajemman kaupunginosan nimi (siihen kuuluvat Puistola, Heikinlaakso, Tattarisuo, Alppikylä ja Jakomäki).

Syynä nimeen on kuulemma se, että asuntojen arvon kannalta Suurmetsä kuullosti paremmalta kuin Pohjois-Jakomäki.

Minna-Liisa jatkaa.

puut_1.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin Seilbahn Rüdesheimilla on samanlaiset gondolit.

Muokattu: , käyttäjä: Tero Tuominen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

.... Itse olin viemässä korjattavaksi hiukan vanhempaa hifi-laitetta

Ohi aiheen paljon ! Kiinnostaa vaan muuten. Mikä laite? Olen näitä ennenkin tehnyt/ korjaillut. Tarmo

Muokattu: , käyttäjä: Tarmo Kallio

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Just now, Tarmo Kallio said:

Mikä laite? Olen näitä ennenkin tehnyt/ korjaillut.

(Off Topic) Tämä ei ollut varsinaista retroa, Bowers & Wilkins Zeppelin (se alkuperäinen iPod-versio). Virtalähteestä kondensaattorit kuivuneet.

Seuraavaksi ajattelin viedä 70-luvun Kenwood KR 3090 -viritinvahvistimen ihan perushuoltoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä enemmän (Off Topic) . Tämä laite on täysin itse tekemäni. Isäni auttoi tosin 1970- luvulla puuosissa!

8.jpg

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässäpä tuo koko ruutu ja Tero heitti oikean vastauksen niin rennolla otteella, että oletan hänen itsekin joskus tätä maisemaa katselleen. Kuvassa katsotaan Rüdesheimin Siegfriedin Mekaanisen Museon takaikkunasta. Mainio museo Home - Siegfrieds Mechanisches Musikkabinett | EN (smmk.de) upeassa rakennuksessa, joka kannattaa katsastaa, jos siellä päin liikkuu. Tarkoitukseni oli etsiä tätä museota, mutta eipä tuota vastausta kauheasti voi viilata. Näin Tero jatkaa.

P1240105.JPG

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
40 minutes ago, Minna-Liisa Lentämäki said:

Tero heitti oikean vastauksen niin rennolla otteella, että oletan hänen itsekin joskus tätä maisemaa katselleen.

Rüdesheimissä en ole käynyt mutta ajellut muilla Seilbahneilla Saksassa, joten oikealta suunnalta osasin etsiä.

Missä kello oli varttia vaille yksi?

melkeinyksi_2.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varttituntia aikaisemmin oli lähtenyt mielikuvitus laukalle, nyt arvaan vaan Helsingissä. Olisiko jonkun koulun seinällä? muistelen itse vessan kopissa olleen tätä aikarautaa muistuttava tuherrus. 

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
6 hours ago, Topi Falkenberg said:

Varttituntia aikaisemmin oli lähtenyt mielikuvitus laukalle, nyt arvaan vaan Helsingissä. Olisiko jonkun koulun seinällä? muistelen itse vessan kopissa olleen tätä aikarautaa muistuttava tuherrus. 

Helsinki oikein! Ei ole koulun seinällä (eikä vessassakaan).

4 hours ago, Jarmo Kohtanen said:

Ns. tornikello 1950-luvulta tai sitä ennen? Koneisto saksalainen?

Jossain tornissa tai sitten vaikka jollain asemalla.

Koneiston valmistajasta en tiedä, mutta se ei ole 50-luvulta. Kello ei ole tornissa eikä asemalla.

Kello näkyy kohteen Wikipedia-sivun pääkuvassa ja niukasti myös kohteesta julkaistussa postimerkissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kellossa on kaksi viisaria. Oletan paksumman viisarin tarkoittavan tunteja ja ohuemman viisarin minuutteja. Kello näyttää jotenkin tekaistulta. Liekö oikea kello lainkaan!

Kelloista vielä. Turun tuomiokirkon tornin kellossa on vain yksi viisari. Silläkin pärjää:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 hour ago, Tarmo Kallio said:

Onko jonkun kirkon seinässä?

Kyseessä ei ole kirkko.

1 hour ago, Heikki Pullinen said:

Ehdotan Pyöräilystadion, ja kello on 09:04.

Eikä pyöräilystadion. Ja käsittääkseni kello on ihan oikea.

Nyt kun selvittelin taustoja huomasin, että kohteesta on julkaistu toinenkin postimerkki.

Savolaisella kierteellä kohteella on yhteys laskuvarjourheiluun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
55 minutes ago, Tarmo Kallio said:

Helsingin Olympiastadion?

Olen kyllä hypännyt laskuvarjolla Olympiastadionille mutta se ei ole yhteys.

Kohteella on toinenkin ilmailuyhteys, sota-aikaan liittyvä.

Ahkera arkkitehti suunnitteli muitakin vastaavia kohteita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään