59 715 viestiä aiheessa

20 minuuttia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Yläneen kirkko.

Kyllä. Yläneen Pyhän Olavin kirkko kuuluu Pöytyän seurakuntaan. Laitan vielä kuvat alttarista ja kirkosta ulkoa. Tero jatkaa.

P1020260.JPG

P1020259.JPG

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kirkon sisäkuvat näyttävät tyhjältä, mutta paikka oli ääriään myöten täynnä ihmisiä. Kaikki penkit olivat täynnä ja osa joutui seisomaan koko tilaisuuden ajan. Rajasin nämä kuvatessa niin, että ihmisiä ei näy. Nuo kolme penkkiä ennen alttaria olivat tarkoituksella tyhjinä vielä tässä vaiheessa. Samoin toisella puolella käytävää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilen tuurilla. Tuleeko vettä pienistä suuttimista vain pienellä paineella ja keskeltä täydellä? Kuvassa on ehkä jokin suodinkangas, joka suodattaa...Arvaan Pohjois-Amerikkaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
13 minuuttia sitten, Topi Falkenberg kirjoitti:

Suihkulähde Supmessa. 

Tarkoitikot Topi Suo... Arvaan itse Säätytalon suihkulähde?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 hour ago, Topi Falkenberg said:

Suihkulähde Supmessa. 

1 hour ago, Tarmo Kallio said:

Tarkoitikot Topi Suo... Arvaan itse Säätytalon suihkulähde?

Suomessa ollaan, suihkulähdehän tuo on. Mutta ei Säätytalon.

Jos olen oikein ymmärtänyt, tällä on tietty yhtymäkohta Peppi Pitkätossuun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tästä vasemmalle 150 m olen ollut soittamassa eräänä juhannusaattona. Lähin lentopaikka on 100 m päässä.

Muokattu: , käyttäjä: Tumi Hämäläinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko paikka Eenokin entinen tanssilava Säkylässä? Irvin tuli sinne aikoinaan eräänä juhannusaattona helikopterilla lavan lähelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
21 minuuttia sitten, Tarmo Kallio kirjoitti:

Onko paikka Eenokin entinen tanssilava Säkylässä? Irvin tuli sinne aikoinaan eräänä juhannusaattona helikopterilla lavan lähelle.

Hyvä arvaus Tarmolta. Eenokillakin olen soitellut aikoinaan, mutta nyt ei olla siellä. Idemmäksi pitää mennä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Topi Falkenberg kirjoitti:

Pistohiekan leirialue tuli heti jussista mieleen. 

Ei olla Pistohiekalla, vaikka speksit melkein täsmäävät. Lentopaikka ei ole kiinteäsiipisille. Topi kuitenkin lähimpänä tällä hetkellä.

palomuuri_2.JPG

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Kyllä vaan! Mikkelissä Karkialammella entisellä Savon Prikaatin varuskunta-alueella sijaitsevalla Kuntotalon kentällä ollaan.

Kuvassa varusmiesten koulutuksessa käytettyä esterataa, jonka esteet itse onnistuin älykkäästi kiertämään. Sotilaskodin (ei kuvassa) terassilla soitettiin varusmiesbändin kanssa juhannusaattona 1981. Taustalla entisiä kasarmirakennuksia, joissa on nykyisin majoitus- ja yritystoimintaa. Kentällä vierailee säännöllisen epäsäännöllisesti esim. ilmailuvoimien NH-90. Karkialammella toimii Maavoimien Esikunta. 

Lienenkö laittanut samasta paikasta arvuuttelun joitakin vuosia sitten, en muista.

Tero jatkaa.

20220502_131647.jpg

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näitä armeijajuttuja olisi paljon ;)Muistan sanoneeni eräälle Ristolle että lapiota ei kannata ottaa mukaan täydelliseen taisteluvarusteisiin. Ei sitä kukaan huomaa! 

Nyt tunnustan. Minulla ei ollut lapiota mukana kahdella leirillä vuonna 1983. Mitä minulle nyt tapahtuu :)

Ristolle kävi huonommin. Hän joutui kantamaan isoa puunoksaa lapion tilalla vyössä koko ajan! 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 hours ago, Tumi Hämäläinen said:

Kyllä vaan! Mikkelissä Karkialammella entisellä Savon Prikaatin varuskunta-alueella sijaitsevalla Kuntotalon kentällä ollaan.

Lienenkö laittanut samasta paikasta arvuuttelun joitakin vuosia sitten, en muista.

Tätä ei ole kysytty aikaisemmin tai en ainakaan muista nähneeni.

Esteradalta näytti, lentopaikka ja tanssit viittasi Parolaan. Ei kuitenkaan sopinut kuviin. Sitten mietin että Mikkelissähän on myös varuskunta ja Tumi on sieltä tainnut jotain panssarivaunumuistomerkkiä kysyäkin. Ja Bingin ilmakuva vaikutti sopivan.

Missä pitäisi katto putsata?

sammal_2.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
29 minutes ago, Tumi Hämäläinen said:

Säkylän Huovirinteellä?

Ei olla varuskunnassa.

Yövuorolle: kohde on nimetty tarkoituksensa ja sen takana olevan vesistön mukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään