59 735 viestiä aiheessa

26 minuuttia sitten, Juhani Sarell kirjoitti:

Yliopistonkadulla. Kauppatori takana?

Meni  jotenkin väärinpäin :) Kauppatori on edessä. Kuvassa näkyy vasemmalla Frithiof Strandellin suunnittelema alkuperäinen Hamburger Börs.

Laitan vielä koko kuvan ja Juhani jatkaa. 

33.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin tarkoitin ,että kauppatori on tuon kohteen ja kadun takana. Nopein voi jatkaa. Kuva Suomesta ja lentoasema aiheinen, jos ei löydy niin muukin kuva Suomesta kelpaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
51 minuuttia sitten, Juha H Huttunen kirjoitti:

Mennäänkö metroon?

Juha on jäljillä. Helsinki oikein, ja muutaman mutkan kautta tuonne päädyin Kampin metroaseman kautta. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
9 minuuttia sitten, Tarmo Kallio kirjoitti:

Ollaanko Helsingin päärautatieasemalla?

Ei, mutta sieltä pääsee myös haettuun paikkaan. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 minuuttia sitten, Teemu Kokkonen kirjoitti:

Helsingin synagoga?

Jäljet kylmenevät... Kaaren yläpuolella lukee kahdella kielellä minne siitä pääsee. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pääkaupungissa viime päivinä vallinnut pääkallokeli tavallaan johdatti minut haetulle paikalle. Ja lisävinkkinä kerrottakoon, että sutatussa lasiovessa kerrotaan myös minne siitä pääsee, joka tietysti on eri juttu kuin nyt haettu paikka minne olin menossa. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terolla meni ”tunnelissakin” sanana oikein ja myös Paulin ehdotus on väärin. Mutta siitä tuli mieleen Turku ja Turussa oleva kokonainen kortteli, tämä ei ole niin suureellinen kokonaisuus vaan kohde on nimetty vähäisemmin. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
47 minuuttia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Entäs väylä Kaivopihalta Uuden Ylioppilastalon läpi Mannerheimintien alittavaan tunneliin?

Paras arvaus tähän mennessä. Kysymys kuului: Kiitos. Minne tästä muukuvasta Suomesta mennään. En ollut matkalla tunneliin. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko paikka rautatieasemalta WTC- talon kellareissa kolmessa kerroksesa ?  ja lähdin hissillä ylös!  Kävelin siellä elokuussa 2023 ja minä ihmettelin siiloin Helsingin tunneleita? En tunne aluetta. :) Vein silloin nuoremman poikani lääkärintarkastukseen, mitä ei Turussa ollut silloin.

Muokattu: , käyttäjä: Tarmo Kallio

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
22 minuuttia sitten, Tarmo Kallio kirjoitti:

Onko paikka rautieasemalta WTC- talon kellareissa kolmessa kerroksesa ?  ja lähdin hissillä ylös!  Kävelin siellä elokuussa 2023 ja minä  pieni poika ihmettelin Helsingin tunneleita? 

Tero ehdotti edellä tunnelia ja nyt Tarmo kolmea eri kerrosta, minä olin maan kanssa samalla tasolla. Molempien ehdottama tunneliverkosto liittyy arvoitukseen. Turun -korttelin lisäksi paikannusta voi yrittää Itäkeskuksen kautta. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
58 minuuttia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Kovasti viittaa Hansataloon.

Vinkit ovat johdattaneet Teron ratkaisun äärelle… Turussa on Hansakortteli ja idästä löytyy Hansasilta. 

Muokattu: , käyttäjä: Topi Falkenberg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
16 minutes ago, Topi Falkenberg said:

Vinkit ovat johdattaneet Teron ratkaisun äärelle…

Mielestäni tämä oli jo ratkaisu. Mutta Hansatalosta pääsee Kaivopihalle ja Mannerheimintielle. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään