59 484 viestiä aiheessa

Kyseessä ei ole museo. Heikki on tavallaan jäljillä, kyseessä on alunperin kirkollisiin tarkoituksiin rakennettu talo. Tällä on mielenkiintoinen historia ja hetkellisen alakulon jälkeen ilmeisesti myös toimiva nykyaika.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
9.8.2017 at 22.30, Tero Tuominen kirjoitti:

Vai olisiko sittenkin Chatham-saarten Hapupu airfield, Rodilla kun riittää näitä eksoottisia kohteita.

Väittäisin, että ei ole Hapupu airfield, vaan 1982 valmistunut Tuuta Airport. Rod ei tähän puuttunut, mutta hänen linkittämiltään sivuilta voi vetää tämän johtopäätöksen.

Mutta tässä se uusi kuva sitten:

IMG_0241.thumb.jpg.faeec7ebde245f815a39eff5a886cf6d.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minun virheeni etten chekannut tuota Chatham Islands'in kentän nimeä. Se on luonnollisesti Tuuta kuten Tauno kirjoittaa.

Rodney

P.S. Wikissä valmistumisvuosi on 1982 kuten Tauno kirjoittaa mutta viralliset avajaiset näyttää olevan pidetty kesäkuun viimeisenä päivänä 1981.

001.thumb.jpg.405e4a60a189f5ce5baa4c0ca46956dc.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Jorma Kosonen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä tarkennus Taunolta Chatham-saarten  kentistä. Vastasin Rodin kysymykseen tämän mainion esityksen perusteella:

https://3rdlevelnz.blogspot.fi/2014/05/flying-safe-to-chathams.html

En kuitenkaan lukenut tuota pitkää tekstiä riittävän tarkasti. Safe lensi myös ruohopintaiselle Hapupulle mutta Bristol Freightereillä. Kun Tuuta avattiin, yhtiö vaihtoi Argosy-koneisiin. Joka tapauksessa tuo matkustajapodi oli kiinnostavaa uutta tietoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uusi arvoituskuvakin on rautatiekalustosta, mutta paljon helpompi kuin Teron tulipesä: kaikki nämä yksiköt liikennöivät samaa melko lyhyttä reittiä ja jos vielä kerron, että paikka on varikon edessä olevilla raiteilla, paikka on yksikäsitteinen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
23 tuntia sitten, Tauno Hermola kirjoitti:

Uusi arvoituskuvakin on rautatiekalustosta, mutta paljon helpompi kuin Teron tulipesä.

Tätä en ihan heti allekirjoita, höyryveturi Suomessa oli ehkä hiukan helpompi kuin rautatiekalustoon liittyvä sähkökaappi missä tahansa maailman maassa :cool:

Mutta jotta ketju etenisi ja vaihtoehdot vähenisivät, arvataan Venäjä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nuo releet tuolla vasemmassa yläkulmassa näyttävät samanlaisilta kuin Trumpassani joten arvaan että UK:ssa ollaan. 

Rod

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kalavryta, varikko?

Rod

P.S. Korjataan vastausta, varikko onkin Diakoptossa ja Kalavrytassa on vain veturitalli.

Muokattu: , käyttäjä: Jorma Kosonen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Diesel-sähköisen Billard Class 3001 tai 3004 -matkustajajunan keskellä oleva generaattorivaunu Diakopto - Kalavryta -radan kapearaiteisella rautatiellä.

kalavritatrain.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rod ilmeisesti ensimmäisenä kertoi oikean rataosuuden ja korjauksen jälkeen myös oikean paikan, eli vuoro hänelle. Tässä vielä kuva Diakopton varikolta:

Diakopfto.thumb.jpg.aca958a1f61ca5df3252eac9f4c8fb84.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olin illalla kirjoittamassa arvausta Piraeuksesta kun Teron Peloponessos pompahti esiin joten jäin odottamaan. Sigma ja kuvassa näkyvä kapea raideväli antoivat suunnan. Aamulla heräsin valitettavan aikaisin ja etsin radan. Tuo varikkohan oli mainittu myöhemmin vihjeenä sillä muutenhan ei paikkaa kai olisi voinut sanoa?

https://en.wikipedia.org/wiki/Diakofto–Kalavryta_Railway

Uusi kuva tulee alkuillasta.

Rod

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään