59 465 viestiä aiheessa

Kunnon sotamies oli loppuillasta vähän tillintallin kuten kuvasta näkyy;)

Rodneylle vuoro ensin ehtineestä oikeasta vastauksesta.

IMG_4007.JPG

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä! Olin käsityksessä että näitä kuppiloita on Prahassa vain yksi ja ainoa. Ja jotta ei mikään jää epäselväksi, laitan todistekuvan olueni alustan muodossa. Vuoro siis Heimolle.

IMG_4008.JPG

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Martti Aihan maalaus Meridiem (2008) Kotkan Kirkkokadun ja Kotkankadun risteyksessä olevan talon seinässä, Kotkankatu 16.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
32 minuuttia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Martti Aihan maalaus Meridiem (2008) Kotkan Kirkkokadun ja Kotkankadun risteyksessä olevan talon seinässä, Kotkankatu 16.

Pitihän se arvata kuka tietää, vuoro Terolle!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Le Bourgetissahan voi olla vain Rafaleja ;) Eli ei Pariisi.

Tässä hangaarissa on ollut poikkeuksellisen paljon erilaisia konetyyppejä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No olisit heti sanonut että hangaarissa on ollut poikkeuksellisen paljon erilaisia konetyyppejä.

NATO standardoi eli ollaan Viron Ämarissa.

Rod

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän sitä kaikkea pidä heti kertoa :)

Ollaan tosiaan Virossa Ämarin lentotukikohdan hangaarissa, jossa melko tarkkaan vuosi sitten päivysti Luftwaffen Eurofightereitä NATO:n Baltic Air Policing -tehtävässä. Tämä ei ole aseistettu päivystyskone vaan varalla oleva hävittäjä.

Varsinainen QRA-kone huomattavasti vähemmillä Remove Before Flight -viireillä näkyy Tekniikan Maailman jutun kuvassa (koko artikkeli vaatii tunnukset).

https://tekniikanmaailma.fi/naton-etulinja-virossa-eurofighter-havittajat-kiitavat-taivaalle-10-minuutissa/

Rodille vuoro.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä etsin vain Lentopostista enkä älynnyt että TM:kin pitää chekata ja tietenkin Reserviläinen.

Uusi kyssäri tulee asap.

Rod

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Telatykin perustyyppi ja maa ovat oikein mutta Taiwan on iso saari. Tai oikeastaan monta saarta joista Formosa on suurin.

Lisävihjeenä että olen ajajan paikalla.

Rod

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt saa telatykin tarkempi paikantaminen jäädä muille, koska kinkku pitää saada uuniin ja pari pakettiakin on vielä tekemättä.

Rauhallista Joulua kaikille Arvaa paikka -ketjun aktiiveille ja muillekin foorumilaisille!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 minuutti sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Nyt saa telatykin tarkempi paikantaminen jäädä muille, koska kinkku pitää saada uuniin ja pari pakettiakin on vielä tekemättä.

Rauhallista Joulua kaikille Arvaa paikka -ketjun aktiiveille ja muillekin foorumilaisille!

Hitto, saadaanko olla Tuomiselta rauhassa varttitunti??!! Nyt Rod äkkiä lisää vihjeitä! :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teron luovutettua lisävihjeenä että paikkakunta on suomalaisen naisen etunimen genetiivi ja olen siellä opetuslaitoksessa.

Rod

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
6 minuuttia sitten, Tumi Hämäläinen kirjoitti:

12 minuuttia sitten, Jorma Kosonen kirjoitti:

Lisävihjeenä että olen ajajan paikalla.

Hyvä on vihje tämä. :cool:

Tumille tiedoksi että tämä on tyypillinen laskentaekonomin vastaus. Erittåin tarkkaa tietoa mutta käytännössä täysin hyödytön.

Rod

P.S. Olen kuitenkin insinööri.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään