59 652 viestiä aiheessa

Tumilla lämpenee, Jaakolla kylmenee. Jos kuvaaja olisi kiivennyt tuonne mäen päälle, sieltä olisi saanut hienon kuvan UNESCO:n maailmanperintökohteesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pekka syötti Tumille lapaan. Havannassa ollaan ja vaikeusastetta lisäsi se että useimmat kuvat netissä tästä MiGistä ovat erilaisella runkonumerolla. Mäen päältä aukeaisi näkymä Havannan vanhaan kaupunkiin, joka on UNESCO:n maailmanperintökohde.

Tumi jatkaa ping-pongia.

supersabre_1.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse asiassa syötin muille lapaan tuolla rapakon ylijuoksussa, ja seurasin muutaman minuutin, ehtiikö joku ennen kuin mulla pokka pettää... :laugh: Löysin kohteen jo aiemmin. Oli mulla ajatus jo aiemminkin lähteä ihan toiseen suuntaan kuin muilla. Vähän sama, kuin meillä noissa jalismatseissa. Mutta, se ja sama. Oli haastetta ihan tarpeeksi, hyvä Tero! :thmbup:

Nyt on taas lähdettävä hiukan tien päälle toviksi, joten ottakeehan noppein vuoron tästä.

Muokattu: , käyttäjä: Tumi Hämäläinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nonni. Lähdetäänpä oikein ilmailun pariin. Mistä koneesta olen ottanut tämän copilot-viewin? Tehdään nyt kerran vaikeaksi ja sanotaan että pitää paikkakuntakin löytyä. Näitä koneita ei ole kuin yhdellä paikkakunnalla maailmassa.

Arvaa paikka 30.3.18.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Pekka Suuronen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kone on oikein. Mutta kyssäri kuului, että missä nämä koneet sijaitsevat. Ja mikä on koneiden eksakti tyyppi.

Muokattu: , käyttäjä: Pekka Suuronen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vastaan osaan kysymystä: sijainti: Christchurch (Airport), Canterbury, New Zealand. Tyyppi: Lockheed LC-130H Hercules. Koneissa on 8-lapaiset huiskat.

Muokattu: , käyttäjä: Raimo Heikkinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tässä koneessakin on nähty 8-lapaisia huiskia (sabre propellers), mutta koti ei ole New Zealandissa. Palaan kyssäriin: Mikä on uniikkia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Stratton Air National Guard Base, Schenectady, NY.

109th Airlift Wing. Koneisiin on modifioitu pyörä-suksi laskutelineet, ja on ainoa yksikkö maailmassa joka lentää tällaislla ilma-aluksilla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
9 minuuttia sitten, Raimo Heikkinen kirjoitti:

Stratton Air National Guard Base, Schenectady, NY.

109th Airlift Wing. Koneisiin on modifioitu pyörä-suksi laskutelineet, ja on ainoa yksikkö maailmassa joka lentää tällaislla ilma-aluksilla?

Vastaus on juuri täsmälleen oikein. En tiedä mistä tämän nappasit?

Lensin näillä vehkeillä Grönlannin mannerjäätikölle 11 vuorokauden ajan joskus vuonna 1981. Huikea kokemus sekin oli.

Vuoro Raimolle. Tai tietysti voisi vielä pingottaa, että mikä on nykyinen Srattonin Herc'in tyyppi? Ennen kuin antaa vuoron? Voi olla, että olisi nipotusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sorry radiohiljaisuus. Laajakaista oli kupeerannut jostain syystä.

Nykyiset mallit ovat E- ja H-malli, siis LC-130 E ja -H. Kyssärin kuva on vanhemmasta E-mallista. Eipä ole lasiohjaamosta haisuakaan.

Siis vuoro Raimolle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pekka, minähän olin jo osittain vastannut lisäkysymykseesi tuolla ylempänä; Lockheed LC-130H Hercules.;)

Luovutan vuoroni nopeimmalle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
8 minuuttia sitten, Raimo Heikkinen kirjoitti:

Pekka, minähän olin jo osittain vastannut lisäkysymykseesi tuolla ylempänä; Lockheed LC-130H Hercules.;)

Luovutan vuoroni nopeimmalle.

Mutku, mutku: Kuva oli E-mallista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään