59 693 viestiä aiheessa

Tero:  En rupea vänkäämään kun muistikuvani on hieman hatara, mutta oletko varma hotellista? Mutta Las Vegas, Nevada, USA on oikein.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen aika varma hotellista vaikken ole siellä käynytkään.

Tätä jonnet ei tunne, mutta itse olen laitetta joskus käyttänyt ihan työhommissa. Missä ollaan?

newsagency_2.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arvailen että jossakin suomalaisessa "lehtialan" museossa ollaan, sillä nämä Telex-kaukokirjoittimet joutuivat romukoppaan 2005 alussa (ainakin mitä netistä luin).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Museo ja kaukokirjoitin ovat oikein, mutta ei olla lehtialan parissa. Tämä laite on ilmeisesti ollut keskeinen mahdollistaja eräälle menestystarinalle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tero:

Minulla oli Las Vegasista mielikuva, että hotelli olisi ollut Palazzo. Venetianista vielä vähän fiinimpi versio. Mutta nämä hotellit (ja lisäksi Sands) ovat back to back, eli ulos menemättä pystyi kävelemään hotellista toiseen. Mutta vuoro Terolle, tai hän sen jo ottikin.

- - -

O.T.: Siemensin Telex oli tuttu juttu mm. Spearairissa. Sen käyttö piti itse opiskella reikänauhan lävistämistä myöten. Keskiyön aikaan sihteerit (esim. kanadalaiset Asikaisen sisarukset) olivat jo joko baarissa bilettämässä tai lakanoiden välissä tuttaamassa. Itte piti tehdä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Reikänauhan kanssa on tullut itsekin pelattua (ja myös reikäkorttien). En välttämättä kaipaa niitä aikoja.

Haettu kohde saattaa olla tuttu monille. Ihan lähellä on helikopteri.

Muokattu: , käyttäjä: Tero Tuominen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisiko paikka olla Suomen Ilmailumuseo Vantaalla? Kyllähän lennonjohtokin käytti telexiä parempaa odotellessa. Ja olisiko telex johdatellut polkua internetiin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suomen Ilmailumuseossakin saattaa olla telex-laite, mutta kuva ei ole Suomesta. Helikopteri (tai se osa joka on näytteillä) on Bell-yhtiön tuotantoa. Laajempi kuva, kohteen nimi photoshopattu pois. Varmasti tuttu monelle, vaikka kyseessä ei olekaan mikään paikan vetonauloista.

newsagency_3.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Tero Tuominen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arlanda liittyy - tai on ainakin liittynyt kohteeseen - mutta siellä ei olla. Kohde piti alunperin sijoittaa rakennukseen, jossa nykyisin on toinen suosittu museo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tukholmassa ollaan mutta ei postimuseossa. Ostin muuten tänään Rauman torilta aamulla nostettua pientä siikliä... hyvää oli ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
26 minuuttia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Rauman torilta aamulla nostettua pientä siikliä

Onko Rauman tori perunapeltona?

Rod :cool:

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei vieläkään osumaa. Kuvan kaukokirjoitin sijaitsee näyttelykohteessa, johon on rakennettu ns. viidennen jäsenen kotitoimisto.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pahoittelen vastauksen viipymistä, päivä on sujunut merellisissä merkeissä pitkälti ilman nettiyhteyttä.

Rodney löysi vastauksen. Kyseessä on ABBA the Museum Djurgårdenilla. Kaukokirjoitin on yhtyeen "viiden jäsenen", manageri Stikkan Andersonin kotitoimiston replikassa.

Museossa on myös Bell 47 -kopterin eturunko. ABBA kuvattiin istumassa oikeassa sellaisessa Barkarbyn lentokentällä Arrival-albumin kantta varten.

ABBA-museota kaavailtiin ensin Slussenille vanhaan tullimakasiiniin, jossa on nyt kuuluisa Fotografiska museet. Arlandan kenttä oli ainakin jossain vaiheessa ABBA the Museumin yhteistyökumppani.

Ja Rauman torilta ostetun pienen Siikli-perunan kanssa syötiin tietysti Abban kesäsilliä ;)

Rodille vuoro.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 minuutti sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Siikli-perunan kanssa syötiin tietysti Abban kesäsilliä

Mietinkin mikä vihje tuossa oli mutta kun itse syön Timoa (tai Siikliä) pelkän maalaisvoin kanssa niin ei tullut silli mieleen. Tuo viides jäsen johti jäljille.

Uusi kyssäri tulee asap.

Rod

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään