59 465 viestiä aiheessa

Ehdin jo hiukan huolestua eikö kukaan saa tästä kiinni. Kuva on tosiaan monilla tavoin legendaarisesta ravintola Lehtovaarasta. Oven vieressä on pieni vitriini, jossa muistoja paikan historiasta.

Kondiittori Lehtovaara perusti ravintolansa Viipuriin 1916, mutta talvisodan ja Viipurin menetyksen jälkeen sen seuraava omistaja Hansson siirsi toiminnan Helsinkiin 1940 - samaan paikkaan missä se nytkin jatkaa.

Lehtovaaran nimikkoannos Coeur de filet Provencale kannattaa käydä kokeilemassa ainakin kerran (itse viimeksi tuolla joskus 80-luvulla, hyvää oli edelleen).

Rodney jatkaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
24 minuuttia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Ehdin jo hiukan huolestua eikö kukaan saa tästä kiinni.

Olin kiinni kaukopartiossa mutta kun näkyi mitä lautasella oli niin homma oli aika selvä. Omasta Lehtovaarassa käynnistäni on valitettavasti aikaa joten itse vitriini ei soittanut kelloja.

Uutta tulee putkeen asap.

Rod

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hans Henrik Windin eli "Hasse" Windin muistolaatta Södra Strandgatan 1, 10600 Raseborg.

Ai mistäkö tiesin? Hassen sisar oli vaimoni sisaren miehen äiti. Kohde löytyy näköjään myös Kuukkelin haulla, kun laittaa sopivat hakusanat.

Vuoro kiertoon.

Muokattu: , käyttäjä: Pekka Holopainen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pekka löysi laatan nopeammin kuin oletin, mutta syykin löytyi. Hyvä niin, sillä minun pitää lähteä käymään Tammisaaressa aamukahvin jälkeen.

Vuoro nopeimmalle.

Rodney

5c6d08cc10bb5_HansWindmuistolaatta.thumb.jpg.79743db2518c46ad5347ae67b6e80019.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hämeenlinna on lähempänä. Paikalla on sama nimi kuin Helsingin kaupunginosan osa-alueella. Ensikertalaisena varmaan olisi pitänyt tarkentaa haetaanko kaupunkia vai tuon paikan nimeä, kaupunki riittää, kun on keskustassa. Kaupunki ei kuitenkaan ole tuo Helsingin kaupunginosan osa-alue

Muokattu: , käyttäjä: Marko Polojärvi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään