59 462 viestiä aiheessa

Hiukan odotin tarkempaa määrittelyä mikä rakennus tuo on mutta oli sen verran hankala että olkoon - päästään ketjussa eteenpäin.

Raumalla on 50-luvulla rakennettu maauimala, jossa käytettiin merivettä. Kuvan rakennus on pumppaamo, josta sitä nostettiin merestä altaaseen. Nyt vuosia käyttämättömänä ollutta uimalaa peruskorjataan ja sinne saadaan vesijohtoverkosta makea vesi.

Vinkeistä: Helsingin Allas Sea Pool on merivesiuimala ja pumppaamon naapurustoon Fåfängan niemelle suunniteltiin kylpylähotellia, joka nyt on paikallisen vastustuksen takia menossa Luvialle.

Eerik jatkaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hankalan homman takana tuo oli, Eerikille ten points paikannuksesta 👌. Meinasin kyllä heti alussa tarjota Terolle Raumaa, kun en millään saanut otetta tuohon pytinkiin. Intitutio!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
7 minuuttia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

No se oli nopeaa. Joo tuo taitaa olla kyseessä tai ainakin aivan siinä nurkilla. Meinasinkin että on helppo kun tuo rakennustyyli eli nuo puiset parvekkeet kerrostalojen kyljessä on Georgialle aika tunnistettavaa, mutta en nyt ihan noin helpoksi veikannut. :)

Vuoroa sinne sitten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
7 minutes ago, Eerik Kiskonen said:

Meinasinkin että on helppo kun tuo rakennustyyli eli nuo puiset parvekkeet kerrostalojen kyljessä on Georgialle aika tunnistettavaa, mutta en nyt ihan noin helpoksi veikannut. :)

Georgia ei tuosta todellakaan ensimmäisenä tullut mieleen vaan Kiina. Mutta sitten internet teki taikojaan ;)

Seuraavaksi tämä (edit: se kuva):

dessau_2.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Tero Tuominen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 hour ago, Topi Falkenberg said:

Dessau? vai oliko tiedoston nimeen kenties kätketty savolaistyylinen harhautus.

Kuvaisin harhautusta enemmänkin satakuntalaistyyliseksi ;)

Ei olla Dessaussa tai edes Saksassa. Tosin rakennuksen suunnitelleet arkkitehdit voisivat sukunimiensä puolesta olla saksalaisiakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Helpostihan tämä ratkesi, kuvassa on sitä ei-tornimaista osaa hotellista. Rakennuksen suunnitteli arkkitehtitoimisto Jung & Jung.

Heikki jatkaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse asiassa huomasin että kuva oli noin korkea että siinä näkyi liikennemerkkikin kun olin jo vastannut :D

Tuo oli tuttu kohde jo vuosikymmenten takaa.

Annetaan vaihteeksi sellaiselle nopeimmalle vuoro, joka ei ole laittanut kuvaa viikkoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuokin paikka on tuttu (mutta en sen perusteella kohdetta tunnistanut). Olen joskus takavuosina ropsahtanut laskuvarjolla tuohon taustalle, tavoitteena tosin oli Malmin kenttä. Mutta en spotannut itse ;)

Harmaassa talvisäässä ei sähköä varmaankaan kovin paljon synny. Missä yritetään?

solarpower_2.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään