59 601 viestiä aiheessa

Fantasy of Flight. Polk City, FL, USA.

Rod

P.S. Takahalli, ei itse varsinainen museorakennus.

Muokattu: , käyttäjä: Jorma Kosonen
P.S.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan oikein, tällä koneyksilöllä lennättivät yleisöä. Hieno museo, vaikkakin nykyään näyttelyosiota pienennetty (raha)ongelmien vuoksi. Tämä kuvassa oleva halli on tällä hetkellä se varsinainen, avoinna oleva museohalli.

Jorma, ole hyvä.

Muokattu: , käyttäjä: Juha Juurikas
Täydennystä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Juha Juurikas kirjoitti:

Aivan oikein, tällä koneyksilöllä lennättivät yleisöä. Hieno museo, vaikkakin nykyään näyttelyosiota pienennetty (raha)ongelmien vuoksi.

Kiitos, Juha!

Tuolla tuli reilun 15 vuoden aikana vähintään pysähdyttyä aina kun Kissimmeen / Winter Havenin seuduilla liikuin. En tosin FoF:n sulkemisen (2014) jälkeen.

Laitan FFAP:n iltavuorolle uuden kyssärin asap.

Rodney

P.S. Ohessa sopivalla tunnuksella oleva Piper vuonna 2012 samassa paikassa.

IMG_2153.thumb.JPG.13517e4788c574a2cecdbfefbbe4e7de.JPG

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
50 minuuttia sitten, Ilkka Portti kirjoitti:

Offtopicina sen verran, että kuva näyttä ihan laadukkaalta lentosimulaattorista otetulta screenshotilta.:D

Hyvät olosuhteet ja Sonyn automaattikamera tuottavat joskus amatöörinkin ottamana tällaisia... Kuva on reilu viikko sitten otettu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sopiva kuva iltavuorolle löytyikin nopeammin kuin oletin. Eli miissä ollaan? Virtuaalisen Otter-pinssin saa, kun tunnistaa ko. henkilön.

Rodney :cool:

Cockpit.thumb.jpeg.404def10f61b59ccfcaab082ddb4b262.jpeg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
37 minuuttia sitten, Tarmo Kallio kirjoitti:

Kyseessä taitaa olla Herra Kosonen itse. Paikasta ei tietoa, mutta arvaan USA?

Ja jos ei ole niin sitten Markku Heilimo SLK.sta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
36 minuuttia sitten, Raimo Heikkinen kirjoitti:

Ja jos ei ole niin sitten Markku Heilimo SLK.sta...

Sekä Tarmolta että Raimolta erinomaiset aloitukset.

Taisi olla juuri kysytyssä paikassa jossa minulle tuntematon henkilö kysyi, olenko Mr. X. Siis tuo kuvassa oleva. Tuona ajankohtana olin varmaan useita kymmeniä nauloja nykypainoani kevyempi.

Raimo on mielestäni lähempänä oikeaa. Tuo voisi olla legendaarinen edesmennyt Huilis. Minulla ei ole ollut ikinä noin tuuheita viiksiä, vaan ne aiemmin tällä palstalla kommentoidut kalapuikot

USA on oikein.

Rodney :cool:

Muokattu: , käyttäjä: Jorma Kosonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensivilkaisulla ohjaamosta kurkkiva herra voisi muistuttaa Luoman Ollia. Viikset check, mutta pulisongeista ei ole ihan varma.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
40 minuuttia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Ensivilkaisulla ohjaamosta kurkkiva herra voisi muistuttaa Luoman Ollia. Viikset check, mutta pulisongeista ei ole ihan varma.

Joo, kyllä minunkin mielestä Mr. X muistuttaa Huilista ja Ollia enemmän kuin minua. Mutta ei ole Ollikaan.

24 minuuttia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Ei vastata vaan kysytään: onko haetun koneen rungosta photoshopattu jotain pois?

Ei taida olla kovin kauan aikaa, kun photoshoppaamisesta palstalla keskusteltiin. Silloin ilmaisin omat FFAP:n eettiset arvoni asiasta. Eli itse en photoshoppaa, ainoastaan rajaan ja jos photoshopataan, niin pitäisi siitä ilmoittaa.

Tässä rajaamaton kuva, mitä Tero varmaan haluaa?

Rod

Ohjaamo.thumb.jpeg.bcb51fdb50120715f9bea206c4635bc8.jpeg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aioin laittaa Fantasy of Flightsissa otetun kuvan kehiin, mutta sitten muutin mieltäni.

Teron muut faktat ovat oikein, mutta paikka ei. Eli virtuaalinen Otter-pinssi Terolle. Sellainen Terolla on muistaakseni jo ennestään, joten tämä tulee sitten luuristin kera.

Seuraavasta kuvasta voi varmaan helpommin jatkaa paikan hakua?

Rodney

Kuomu.jpeg.2078c2bdcb00d536a613efb666e06aa3.jpeg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
26 minuuttia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Weeksin Marauder on kuvattu myös Oshkoshissa jossa tuo Mustangkin näyttää majailevan.

Nyt hypättiin väärään osavaltioon, mutta onneksi Tumi palautti takaisin oikeaan. Ft. Lauderdalessa on kaksi lentokenttää, mutta ei olla kummassakaan.

Paul 1 on kuvattu ennen sen museointia.

Tässä pieni yleiskuva kenttäalueelta kuvauspäivänä.

Rod

Lentokenttä.jpeg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Warbirdit ovat toisaalta helppoja; ne löytää nopeasti. Mutta myös vaikeita, koska ne reissaavat ympäri Amerikkaa.

Testasin joku aika sitten miten uuden kännykän kovasti kehutun hypersuperkameran tekoäly onnistuu pimeässä. Silmälle lähes pimeältä näyttävästä maisemasta se kaivoi esiin tällaisen (kieltämättä hiukan luonnottoman näköisen) valotuksen. Mutta missä ollaan?

kuusi_2.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
5 minuuttia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Warbirdit ovat toisaalta helppoja; ne löytää nopeasti. Mutta myös vaikeita, koska ne reissaavat ympäri Amerikkaa.

True. Ja jos et tiedä edes summittaista ajankohtaa, niin vaikeusaste nousee lisää.

Rod

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään