59 613 viestiä aiheessa

Kiitos Tarmo.

Pysyn tässä ATK-tasolla jonka joskus -90 luvun alussa olen oppinut. Oman käden kautta,

En edes yritä nykyihmeitä. Mulle riittää copy-paste tjsp.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
33 minuuttia sitten, Heikki Pullinen kirjoitti:

Kiiminkijoki ?

Ei ole Kiiminkijoki, Suomi oikein. Kyseessä on Kiiminkiä lyhyempi joki. Kuvauspaikkaa nimenomaan kysytään eli pelkkä joki ei riitä.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Lindeman

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Harri Mattila kirjoitti:

Ollaankos sitten tässä:

Ei olla. Tämän on ihan tunnettu paikka ja paikan nimeä haetaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tatu just sitä tarkoitin. Saarihan tuo on, kaksi siltaa pallokentän lähellä. Oli ainakin kun menneisyydessä polulla kävin. Olin myöhässä, nou hätä. Viimeksi olen täällä arvuutellut vuosia sitten vaan nyt taas on kiva olla mukana kun ei mihinkään pääse niin tekeminen etsittävä osittain netistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
43 minutes ago, Timo Helenius said:

On kiva olla mukana kun ei mihinkään pääse niin tekeminen etsittävä osittain netistä.

Ehkä Arvaa paikka -ketju nousee ihan uusiin sfääreihin kun ihmisillä on tekemisen puutetta ;)

Seuraavaksi tämä.

kreml_4.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samannäköistä, siis näköistä, nuo pienemmät neliskulmaiset, kivetystä mitä kesällä kaverin pihalle tökittiin, Asennushiekka vaan oli hienompaa.

Ollaanko Suomessa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
16 minuuttia sitten, Timo Helenius kirjoitti:

Samannäköistä, siis näköistä, nuo pienemmät neliskulmaiset, kivetystä mitä kesällä kaverin pihalle tökittiin,

<ot> Ns. noppakiveä :) </ot>

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 hour ago, Timo A Vuorinen said:

Apua anovat kädet (juutalaispakolaisten muistomerkki), Ullanlinna, Helsinki

Oikein, kuvassa on osa Tähtitorninmäellä olevaa Eteläsatamaan katsovaa  "Apua anovat kädet" -muistomerkkiä: "Paaden toisella sivulla on teräkseen valettu peilimäisesti heijastava reliefiveistos".

Myös muistomerkkiä ympäröivät noppakivet ovat osa teosta, ne muodostavat kädenmuotoisen kuvion.

https://www.hamhelsinki.fi/sculpture/juutalaispakolaisten-muistomerkki-apua-anovat-kadet-niels-haukeland-rafael-wardi/

Timo jatkaa.

kreml_10.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään