59 625 viestiä aiheessa

1 tunti sitten, Tarmo Kallio kirjoitti:

Onko kuvassa vanha hyppyrimäki?

Ei ole. Turusta kun lähtee niin tämä tarkkailupaikka jää numeroidun tien vasemmalle puolelle. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Piitkästä aikaa mukana.... Lukitaan vastaus Isosuon pysäköintialue.

Edit. 2012 on numeroitu?

Muokattu: , käyttäjä: Timo Helenius

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
13 tuntia sitten, Topi Falkenberg kirjoitti:

Ei ole. Turusta kun lähtee niin tämä tarkkailupaikka jää numeroidun tien vasemmalle puolelle. 

Sori. Olen johtanut kaikkia harhaan, paikka on oikealla puolella. Ja ohittavan tien numerokin on eri kuin vinkissä. Pahoittelut virheestä 😣 ajatuspieru. Mutta on se kuitenkin matkan varrella ja vasemmalle jää, jos vähän eksyy matkalla Turusta sinne... minne on ehkä menossa. 
Suo on kuitenkin kolmosen edessä ja minun takana. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
16 tuntia sitten, Topi Falkenberg kirjoitti:

Sori. Olen johtanut kaikkia harhaan, paikka on oikealla puolella. Ja ohittavan tien numerokin on eri kuin vinkissä. Pahoittelut virheestä 😣 ajatuspieru. Mutta on se kuitenkin matkan varrella ja vasemmalle jää, jos vähän eksyy matkalla Turusta sinne... minne on ehkä menossa. 

Tästä savolaisemmaksi ei vihje muutu, tai sitten se on jo pilalla. :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
16 tuntia sitten, Topi Falkenberg kirjoitti:

Topi taisi nauttia tänään tuhdin sienimunakkaan aamiaiseksi!

Rodney :cool:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ollanko Ämmässuon ja kehä kolmosen välissä, esim. tiellä 110? Nupurin lintutorni on lähellä, josta on hyvä tähystellä. Kuvaa en tosin saa kiinni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
7 tuntia sitten, Tumi Hämäläinen kirjoitti:

Tästä savolaisemmaksi ei vihje muutu, tai sitten se on jo pilalla. :laugh:

Kiitos, opin hitaasti mutta varmasti 😂

7 tuntia sitten, Jorma Kosonen kirjoitti:

Topi taisi nauttia tänään tuhdin sienimunakkaan aamiaiseksi!

Rodney :cool:

Minä syön vain tunnistettuja sieniä... Kuten taannoin opetettiin: Tunnista myrkkysienet, syö vain tuntemiasi sieniä 🤓

6 tuntia sitten, Esko Kuhlman kirjoitti:

Ollanko Ämmässuon ja kehä kolmosen välissä, esim. tiellä 110? Nupurin lintutorni on lähellä, josta on hyvä tähystellä. Kuvaa en tosin saa kiinni.

Ei, mutta Eskolta 👏 paras arvaus tähän mennessä. Tumin rohkaisemana väännän lisää E18 tiestä. Jos ei olekkaan menossa sinne minne Turusta lähti, ja erkanee ko. valtaväylältä ajatusvirheeni suuntaan johtavalle erinumeroidulle tielle... niin tarkkailupaikkani jää taas oikealle kädelle. Ja molemmat suot.

Tarmon vastauksessa havaitut "hyppyrimäen rakenteet" johtavat erinumeroidun tien yli. Ja juuri nyt varmistaessani sekoilujani eri alustalta huomasin, että iphonen kartassa en olisikaan johtanut ketään harhaan numeroinnin osalta, vaan Omenayhtiön mielestä olen ollut oikeassa alunperin väittäessäni että vasemmalle jää, jolloin myös suotkin ovat vasemalla. Tämä vaan tarkennuksena, jos joku ei vielä ole huomannut, että kaikki ovat samalla puolella. Kello on nyt 5.05 jolloin olen terävimmilläni.

Muokattu: , käyttäjä: Topi Falkenberg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viimeisessä kuvassa näkyy jotakin samaa mitä "Isossa Omenassa" ei enää ole havaittavissa, nyt kun omenoista aloin puhumaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
25 minuuttia sitten, Martti Saarinen kirjoitti:

Olisiko Pirkkolan liikuntapuistosta, Plotin viereltä?

Lähenee koko ajan, nyt on jo kaupunki oikein.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
25 minuuttia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Topilta ketjun historian ehdottomasti sekavimmat vinkit :D

Kaivantopuisto.

https://goo.gl/maps/5623dnazUifVos3r9

Miten niin? E18 lähtee Turusta, ja jos luulee että se tulee kehäykkösen kautta niin observatoriopaikka on vasemmalla puolella, ja sitten jos taas kääntyy kehäkolmoselta 7 tielle Stadiin päin niin se kallio jää oikealle puolelle ja sitten kolmosen nokan alla on Helsingin ainoa kangassuo ja kuvaajan selän takana on Tattarisuo, ja se Omenapuhelimen kartta osoittaa, että 4 tieltä erkaneva tie olisi muka E18 tie jo ennen kehäkolmosta, vaikka se on kansallinen seiskatie Jakomäestä Vaalimaalle. Niin ja viimeisen kuvan horisontissa siintävät Kalasataman kaksoistornit, jollaisia ei enää ole ”Isossa Omenassa”. No voit jatkaa, 😃 ihme kun et hokannut jo aikaisemmin? kun taannoin kerran jo olet käräyttänyt mut tuolta samalta kalliolta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No oli kyllä sekavaa vihjailua tällä kertaa. Eniten hymyilyttää tuo :

Omenapuhelimen kartta osoittaa, että 4 tieltä erkaneva tie olisi muka E18 tie jo ennen kehäkolmosta, vaikka se on kansallinen seiskatie Jakomäestä Vaalimaalle. 

Onneksi käytän omassa Omenapuhelimessa Kuukkelin karttaa.......

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
6 minuuttia sitten, Harri Mattila kirjoitti:

Onneksi käytän omassa Omenapuhelimessa Kuukkelin karttaa.......

Teroa vaikea jallittaa 😀 eikä se onnistunut nytkään, mutta jos vielä joskus pääsen arvuuttelemaan niin sitten tulee tosi vaikea jopa itse mestarille. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Raumalta kotoisin olevanakin on myönnettävä että Porissa on hienoja rakennuksia (vaikken niiden kattomateriaaleista olekaan selvillä). Tämä ei ole siellä. Sinänsä hyvä avaus: Suomi oikein.

Muokattu: , käyttäjä: Tero Tuominen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Tero Tuominen kirjoitti:

Topilta ketjun historian ehdottomasti sekavimmat vinkit :D

Toisinaan on ihanaa jäädä kakkoseksi. Tarkoitan siis itseäni. :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään